Toyota Supra, 1045whp och 1172wnm

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
MKIV
Posts: 120
Joined: 24 May 2009, 09:46
Location: Östersund
Contact:

Post by MKIV »

Nu sitter taket på plats.Rutan monteras i veckan och innan helgen åker bilen på lack :D
Image
Image
Image
Ska åka upp o passa in huvlåsen på ond eller tor.
Image
1045Rwhp sommaren 2012.
MKIV
Posts: 120
Joined: 24 May 2009, 09:46
Location: Östersund
Contact:

Post by MKIV »

Bilen går på lack i morron.Ny ruta monteras + allt annat på på tisdag sen är bilen klar.
Tack sune med crew på bilplåtcenter o sandström&ljungqvist (toyota) i östersund för grymt bra hjälp.
Mappning nästa?
1045Rwhp sommaren 2012.
MKIV
Posts: 120
Joined: 24 May 2009, 09:46
Location: Östersund
Contact:

Post by MKIV »

Nu står äntligen bilen i mitt garage igen.
Lite fix efter lack så är bilen tip topp igen.
Image
Image
Image
Nice med ny ruta.
Image
Image
1045Rwhp sommaren 2012.
E30S50
Posts: 96
Joined: 23 Jul 2007, 19:02
Contact:

Post by E30S50 »

Hi good to see your car is now ready.Nice hood i have the same an like the paint you have made.
-Klappi-
MKIV
Posts: 120
Joined: 24 May 2009, 09:46
Location: Östersund
Contact:

Post by MKIV »

Har uppdaterat spec listan så nu är den 100% korrekt tror jag


Block
2JZ-GTE 6-cylindrigt toppdeckat block med standard vevaxel och 3.0 liters slagvolym, stressborrat till första överdimension
CP kolvar med 8.5:1 kompförhållande
Carrillo H-profil vevstakar
ARP pinnbult till topp och ramlageröverfall
Clevite77 ram och vevlager i standard dimension
Boost Logic modifierad oljepump
Titan Motorsports SFI spec 16.1 svänghjulsdämpare
Standard svänghjul
Kamremsspännare i billet stål
Standard toppackning
Ombyggt oljekylningssystem gjort MW Racing
Hela vevpartiet är viktat och balanserat

Topplock
Titan Motorsports kamaxlar med 9.9mm lyft och 280o duration
Titan Motorsports ställbara kamdrev
Greddy kamrem
Brian Crower ventilbrickor i titan
Brian Crower dubbla ventilfjädrar
Ferrea ventiltätningar
Ombyggd vevhusventilation gjord av MW Racing
Standard ventiler och kanaler

Bränsle
1680cc Bosch spridare
Boost Logic fuelrail
Weldon A2040 bränsletrycksregulator
Weldon 2345-A bränslepump
Weldon bränslepumps styrning
-AN10 matning till dubbla -AN8 vid fuelrailen
-AN10 bränsleretur
Aeromotive 10 micron bränslefilter

Tändning
HKS DLI II tändförstärkare
NGK BKR8EIX tändstift
Standard tändspolar

Transmission
ACT tryckplatta med HPF Feramic 6-puckad lamell med ofjädrat nav
AAP spakställs bussningar i aluminium
Standard Getrag V160 (233) växellåda
Driveshaft Shop chromoly kardan

Avgas/Insug
Modifierat XS Power (fullrace) grenrör med uttag för dubbla Tial V44 wastegates och T6 fläns
Airwerks ST80 turbo med 1.10 a/r
2st Tial V44 wastegate med screampipe
Tial BV50 dumpventil
3' aluminium tryckrör
Standard insug med modifierat spjällhus
MW Racing modifierad Boost Logic downpipe, från 5' till 4'
Boost Logic 4' midpipe och catback

Kylning
Autobahn88 intercooler
PWR 53mm vattenkylare med dubbla 10' fläktar
Powerhouse Racing kylluftriktare
Titan Motorsports övre kylarrör
TwinsTurbo Motorsport termostathusvridare
44-raders Setrab oljekylare

Elektronik
AEM v.1 P'n'P motorstyrning
5 bars mapsensor
Specialgjord kabelhärva till motorn gjort av MW Racing
Specialgjort elsystem i motorutrymmet gjort av MW Racing, all synlig el flyttad eller borttagen
AEM Uego bredbandslambda
STRI CS 52mm P/H&W 3bars laddtrycks mätare
STRI CS 52mm P/H&W avgastemp mätare
TRD 10.000RPM varvräknare
TRD 320KM/H hastighetsmätare

Chassi/Bromsar
Cusco Zero-2 coilovers
TRD motor och växellådsfäste
Ombyggt bromssystem gjort av MW Racing, borttagen ABS, euro-spec bromsskivor och ok

Exteriör
RMM vinge med kolfiber vingplan
RMM modifierad frontläpp
98ans facelift lyktor bak samt blinkers
Seibon (top secret) kolfiber huv
1045Rwhp sommaren 2012.
MKIV
Posts: 120
Joined: 24 May 2009, 09:46
Location: Östersund
Contact:

Post by MKIV »

Image
Image
Image

Nu är bilen klar för att ställas in i garaget till våren 2011.
Skitig som fan .Ska göra en riktig polering så fort bilen är tvättad.
1045Rwhp sommaren 2012.
User avatar
RWHP
Posts: 997
Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö

Post by RWHP »

Jaha då va det dags igen ;)

Image


1045whp Supra builder
User avatar
Blown M5
Posts: 456
Joined: 22 Dec 2005, 21:54
Location: Tullinge
Contact:

Post by Blown M5 »

Aj fan har det hänt nåt på 6:ans cyl?
User avatar
RWHP
Posts: 997
Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö

Post by RWHP »

Blown M5 wrote:Aj fan har det hänt nåt på 6:ans cyl?
Nä inte vad vi vet hehe, är dags för en lite värre topp bara :)


1045whp Supra builder
User avatar
Blown M5
Posts: 456
Joined: 22 Dec 2005, 21:54
Location: Tullinge
Contact:

Post by Blown M5 »

aha såg ut som nåt skumt på kolven! Värre topp är roligare
User avatar
RWHP
Posts: 997
Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö

Post by RWHP »

Bara lite sot ;) Ja den nya toppen vill nog förbättra flödet en del :)


1045whp Supra builder
User avatar
FoX
Posts: 1794
Joined: 03 Dec 2005, 16:48
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by FoX »

RWHP wrote:Bara lite sot ;) Ja den nya toppen vill nog förbättra flödet en del :)
ska bli intressnat att se, när jag prata med killen som porta min topp sa han att dessa motorer är fruktansvärt optimerade org.

Kan du inte se till att det flödas med org mot portad topp?


Edit. jag hade fattat fel, det var skyline toppar som skulle vara bra flöde i orginal.
Last edited by FoX on 08 Apr 2011, 06:15, edited 1 time in total.
/Fredrik Strengbohm
WWW.E30.SE

0703252017
Eskilstuna
User avatar
PiLlEvAn
Posts: 654
Joined: 20 Feb 2006, 21:24
Location: Avesta

Post by PiLlEvAn »

FoX wrote:
RWHP wrote:Bara lite sot ;) Ja den nya toppen vill nog förbättra flödet en del :)
ska bli intressnat att se, när jag prata med killen som porta min topp sa han att dessa motorer är fruktansvärt optimerade org.

Kan du inte se till att det flödas med org mot portad topp?
Det skulle jag inte påstå när man sett en
Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nej de kan portas rejält.
User avatar
RWHP
Posts: 997
Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö

Post by RWHP »

Avgassidan är rätt trång men insugssidan ser rätt bra ut som den är. Ska se om man kanske ska göra en flödestest när den kommer :)


1045whp Supra builder
User avatar
RWHP
Posts: 997
Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö

Post by RWHP »

Info om nya toppen då :)

- Samma kammar som innan, Titan Motorsports kamaxlar med 9.9mm lyft och 280o duration
- Crower ventilbrickor i titan
- Crower ventilfjädrar
- Cometic viton ventiltätningar
- "Street" portning och polering av kanalerna
- Kör i lösningsmedel för att ta bort all skit
- Isär monterad och kollad efter sprickor med färgämne
- Ventilerna lätt putsade i sätes delen
- 3-vinkels sätesjobb
- Testade ventilfjädrar för rätt tryck
- Packningsytan slipad till RA ~5-10
- Vakum testad
Last edited by RWHP on 10 Mar 2011, 19:27, edited 1 time in total.


1045whp Supra builder
User avatar
RWHP
Posts: 997
Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö

Post by RWHP »

Hur ser det ut med lediga bromsbänkstider? :)


1045whp Supra builder
Post Reply