MrQuickzilver´s E30 M50. Kasst kamöverfall...

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Vi har mkt dåliga erfarenheter av såna där leksaker, men det har funkat skapligt för andra. Du får väl testa och se, men ha inte allt för höga förhoppningar.
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Ja ja ska prova, funkar det inte så ska han som sålde det få höra det!
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Kan meddela att jag har inte direkt har något positivt att säga om de här tändstegen heller. Men eftersom du kan ställa dwell själv i Nira så får du det säkert att fungera till 400hk.
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

johankihl wrote:Kan meddela att jag har inte direkt har något positivt att säga om de här tändstegen heller. Men eftersom du kan ställa dwell själv i Nira så får du det säkert att fungera till 400hk.


Du kör med nira? Vad kör du med för tändning?
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Självklart kan du ställa dwell även i Autronic, men det hjälpte inte på den bilen vi jobbade med då och gör det säkert inte heller på den här.

Iof kanske 400hk kan gå, så håll tummarna.
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

MrQuickzilver wrote:
johankihl wrote:Kan meddela att jag har inte direkt har något positivt att säga om de här tändstegen heller. Men eftersom du kan ställa dwell själv i Nira så får du det säkert att fungera till 400hk.


Du kör med nira? Vad kör du med för tändning?


Kör med separata spolar med inbyggda tändsteg från Audi 1,8t -05.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

400hk är nog tyvärr att glömma.
300hk brukar funka.

Ett MSD 6A är inte så mycket dyrare....
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Känns som d e lika bra att försöka byta det där tändsteget mot nåt annat bra o ha ist direkt! ...400hk lär ju inte räcka efter ett tag ändå! 8)
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Va på posten i morse och hämtade min nya ic, sen bar det iväg till garaget o sätta kapen i fronten för o få dit den Här är resultatet såhär långt...hänger bara i najtråd nu! :) Vägrar byta ut orginalfronten så nedre balken fick offras.

Image


Hålen i fronten ska göras lite större då dom som är där nu är anpassade efter gamla icn!
Image
rotrex-vr6
Posts: 479
Joined: 24 Nov 2005, 22:28

Post by rotrex-vr6 »

ser fint ut!

ska bli kul å se bilen in action sen
---säve 2006 11.94s 198km/h----
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

tjena mannen..

ser riktigt bra ut..

kul o se att icn passar så väl bra :)

då har man ett problem mindre att oroa sig över :P
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Lite nya bilder igen!

I helgen ska toppen monteras!
Image

Tråget har fått lite färg!
Image

ICn och oljekylet monterat!
Image
Image
Image
Image
Image

Fronten har fått lite större hål, blir ett gäng runda hål i kofångaren sen.
Image


Nån som har måtten på en 535-kyl eller nåt som kan passa bra?
User avatar
Fanzy
Posts: 278
Joined: 29 Nov 2005, 14:04
Location: Lycksele

Post by Fanzy »

har för mig att peppe körde med en 535 kyl. han borde ju veta hur mkt pyssel det är :D
------------------------------------
www.lyckselebildemontering.se
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Efter en dag i garaget så är toppen ihopskruvad, motorn ilyft och elsystemet nästintill klart! ...äntligen börjar det synas lite resultat! :)

Nästa steg är att bygga tryckrör och bygga om avgassystemet med sidepipe.


Några bilder från dagens jobb.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Då var nya tryckrören nästan klara...skillnad som dag o natt om man jämför dom med dom ja hade innan! ...blivit lite säkrare me svetsen nu. :lol:
Får förhoppningsvis det nya spjället i helgen så man kan göra klart rören.

Image

Image

Image

Har även börjat på Nira-härvan lite smått...
Image
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Coolt! Ser bra ut :D Vad kostade vipparmsaxlarna?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Tackar. :)
Kostade nog runt 300:- /st...beställde massa annat samtidigt.
Post Reply