Bmw 320i -88 turbo film sidan 3
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Bmw 320i -88 turbo film sidan 3
Jag iförskaffat mej en Bmw 320i -88 som jag tänkte skruva ihop i vinter.
Fakta
Röd bmw 320 -88
Inredning spartanskt med en liten bur
Nira i3+
750cc hög ohms spridare
msd spole
KKK 29
Motor:M20
Z45kam
Portad 320 topp
Hårdare ventilfjädrar
oringad 325 botten
328 kolvar med ventil urtag
325 icke vanos stakar
Nya motorn under uppbyggnad
Venolia turbo kolvar
PPF hprofil 130mm stakar
M21 diesel vev
PPF race ventiler
Oringat 2l block
Portad topp
Z45 kam
justerbart drev
Värre fjädrar
Kina ic
4tums downpipe som smalnar ner till 3tums avgas
Sedan så blir det nog
525 zf låda med stora hardyn
328 kardan
Z3 diff 3,15
325ans bärarmar bak
Såhär ser bilen ut just nu
Bromspapper 2liters snik med chip
Bromspapper 2.5liters nira
Fakta
Röd bmw 320 -88
Inredning spartanskt med en liten bur
Nira i3+
750cc hög ohms spridare
msd spole
KKK 29
Motor:M20
Z45kam
Portad 320 topp
Hårdare ventilfjädrar
oringad 325 botten
328 kolvar med ventil urtag
325 icke vanos stakar
Nya motorn under uppbyggnad
Venolia turbo kolvar
PPF hprofil 130mm stakar
M21 diesel vev
PPF race ventiler
Oringat 2l block
Portad topp
Z45 kam
justerbart drev
Värre fjädrar
Kina ic
4tums downpipe som smalnar ner till 3tums avgas
Sedan så blir det nog
525 zf låda med stora hardyn
328 kardan
Z3 diff 3,15
325ans bärarmar bak
Såhär ser bilen ut just nu
Bromspapper 2liters snik med chip
Bromspapper 2.5liters nira
Last edited by Mikael c on 28 Aug 2011, 21:26, edited 4 times in total.
Jag har gått igenom gamla motorn och upptäckt att ventilerna har hälsat på i kolvtopparna.
Riktigt missnöjd med den gamla planingen av toppen då det blivit flertalet kanaler efter fräs stålet som känns med nageln.
Vilket även syns på toppackningen.
(Blåst på alla cylindrar.)
Tycker även att kamlagringen är allt för sliten så den toppen åker ut.
Några slitna vippar är även upptäckta.
En 12,9 bult är stukad så den har inte dragit med rätt moment.
Så det som skall ske nu närmast.
Fixa en topp att åka med med bra vippor,
frästa säten mm
Göra ventil urtag i kolvarna.
Gå igenom motorn och sedan montera igen.
Sedan skall programvaran gås igenom och justeras.
Riktigt missnöjd med den gamla planingen av toppen då det blivit flertalet kanaler efter fräs stålet som känns med nageln.
Vilket även syns på toppackningen.
(Blåst på alla cylindrar.)
Tycker även att kamlagringen är allt för sliten så den toppen åker ut.
Några slitna vippar är även upptäckta.
En 12,9 bult är stukad så den har inte dragit med rätt moment.
Så det som skall ske nu närmast.
Fixa en topp att åka med med bra vippor,
frästa säten mm
Göra ventil urtag i kolvarna.
Gå igenom motorn och sedan montera igen.
Sedan skall programvaran gås igenom och justeras.
Jag har letat upp en 320 topp som blivit rengjord fått ventilerna inslipade och nya tätningar har också blivit monterade.
Förbränningsutrymmet har blivit lite upptaget för att passa 2.5 liters botten bättre.
Sedan har jag stött på ett nytt problem så jag måste leta reda på några nya m50 icke vanos stakar
Förbränningsutrymmet har blivit lite upptaget för att passa 2.5 liters botten bättre.
Sedan har jag stött på ett nytt problem så jag måste leta reda på några nya m50 icke vanos stakar
gött o se micke!! fan nu händer de grejer ju! ge nu min gamla topp ordenkligt med laddtryck sen
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
- Fredh-Holma
- Posts: 218
- Joined: 02 Mar 2010, 19:41
- Location: Luleå
Kostar ju 2.000kr att få den svetsad och planad av ppf, så ja!Mikael c wrote:900kr för en 325 topp svetsad av killarna här på ppf är det ett ok pris?
MASSA DELAR | http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... 496#405496
-
- Posts: 152
- Joined: 07 Jun 2009, 22:19