sitat Autopower.
Rubrik: E30 med m50 turbo laglig
Äntligen fått bilen besiktigad och godkänd.
Blev ett antal turer med intyg osv från tyskland men nu står den där och är 100%laglig med modifierad m50b25turbo motor i
Fast hur många här har bilar som är intagna som flyttgods? Bilar som är intagna som flyttgods är befriade från kravet på avgascertifierad motor, därför går det, men alla övriga bilar från -75 eller nyare har krav på avgascertifierad motor och då blir det därför stopp!
Man kan regga som ombyggt fordon, då får du ha 15kw / 100kg tjänstevikt... Dock är det en hel del som måste ändras för att få regga som det. Sen kommer man ändå inte bort från kravet på avgascertifierad motor.
Maverick wrote:Fast hur många här har bilar som är intagna som flyttgods? Bilar som är intagna som flyttgods är befriade från kravet på avgascertifierad motor, därför går det, men alla övriga bilar från -75 eller nyare har krav på avgascertifierad motor och då blir det därför stopp!
Jag har en, Bmw 545i E34 Turbo. Flyttgods.
Intressant om detta fungerar...!
Finns "Turbovulc" här på detta forum?
Mvh
Adde
Mycket vrid spar tid! http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
St3v3 wrote:Det är ju inte direkt nån nyhet att flyttgodsbilar har slappare bestämmelser, typ enda dom behöver uppfylla är en co under 7,0 eller nånting sånt
T.ex. Menghini/Supramannens sista Supra var ju intagen som flyttgods och besiktad med singelturbo och allt
tror det var 9,0 man fick ha.... är i allafall samma avgaskrav som på en rallybil sa dom på SBP till polaren som har en GT4 som är flyttgods