Ja, samma funktion i ett brytar löst... kondingen skonar kontaktytorna i brytarsystem. Kondingen skyddar t. ex transistorerna i ett brytarlöst från spänningspikar som slår ut de direkt..
Kan dock inte svara trådskaparen på om du MÅSTE ha en sån eller inte, tydligen funkar båda varianterna. Frågan är väl kanske hur länge?
Mikael Östlund- Det va ju inte KLOCKAN som skulle bli turbokonverterad!?
aaaa, jag har bara kört med mitt några månader under sommaren , den poffar till varje gång man slår på täningen om det råkar finns en skvätt soppa kvar i avgas/cylindrar.
så att den ska käka upp första gnistan vid tänidngstillslag låter rimligt...
trodde det var jag som gjort nån knasig inställning i vipecet men det kanske det inte är så då trots allt
knotan wrote:aaaa, jag har bara kört med mitt några månader under sommaren , den poffar till varje gång man slår på täningen om det råkar finns en skvätt soppa kvar i avgas/cylindrar.
så att den ska käka upp första gnistan vid tänidngstillslag låter rimligt...
trodde det var jag som gjort nån knasig inställning i vipecet men det kanske det inte är så då trots allt
Så gjorde min också förra året när den var omappad, de small så ja trodde bilen skulle gå i tusen bitar.
Och de var för att några inställningar i Vipec gjorde att den fetade på med sås så den låg kvar i avgaset, de rann ut från mitten av avgaset.
Efter mappningen så har den aldrig gjort så.
/ Mvh
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35