500hk bränsle pump?

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

dgyldmark

Post by dgyldmark »

ofan, Då bör jag tänka om som har den på kammen. Du lär döda flödet på 044 med en meter sughöjd med 12-13 slangen. Intressant! återkom med resultatet

Måste bara få reda på om elmagna pumpen är likadan som min kuggpump återkommer.
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Polarn som åker Rod med Hilbornsprut och mekanisk sugpump har en elektrisk pump i tanken som används vid uppstart. När maskinen sen startat kan den pumpen slås av.
Nu är det väl iofs betydligt högre bränsletryck i det fallet än vad det brukar vara.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Trycket kvittar nog, kuggpumpen får inte upp något alls innan den "fått tag i" soppa. Sen går det fin fint.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Då är det en backventil som gäller efter pumpen då, hmm är regulatorn så pass att den funkar som backventil? aeromotiv "torn"
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Kan du omöjligt montera tanken så att du får fall på matningen? Per Haglund med turbo rodden har lite fall fram till sin Aeromotive Belt pump och den fungerar perfekt.

Vill minnas att AVR Hondan hade bekymmer för ett antal år sedan då beltpumpen inte ville suga bränsle på Kjula.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Flytta ner den är absolut inga problem men nu sitter allt monterat och klart. Forskar lite först i en backventil. suga fram det första gången och sedan går det.
User avatar
Ronnie AVR
Posts: 1348
Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM

Post by Ronnie AVR »

johankihl wrote:Kan du omöjligt montera tanken så att du får fall på matningen? Per Haglund med turbo rodden har lite fall fram till sin Aeromotive Belt pump och den fungerar perfekt.

Vill minnas att AVR Hondan hade bekymmer för ett antal år sedan då beltpumpen inte ville suga bränsle på Kjula.

Hondan hade både problem med den skulle suga upp soppa vid start samt schims plattorna i pumpen gick ner sig så det blev haveri på pumpen. Kanske gick hand i hand att pumpen gick massa utan någon smörjning i form av soppa.
Post Reply