ofan, Då bör jag tänka om som har den på kammen. Du lär döda flödet på 044 med en meter sughöjd med 12-13 slangen. Intressant! återkom med resultatet
Måste bara få reda på om elmagna pumpen är likadan som min kuggpump återkommer.
500hk bränsle pump?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Polarn som åker Rod med Hilbornsprut och mekanisk sugpump har en elektrisk pump i tanken som används vid uppstart. När maskinen sen startat kan den pumpen slås av.
Nu är det väl iofs betydligt högre bränsletryck i det fallet än vad det brukar vara.
Nu är det väl iofs betydligt högre bränsletryck i det fallet än vad det brukar vara.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Trycket kvittar nog, kuggpumpen får inte upp något alls innan den "fått tag i" soppa. Sen går det fin fint.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Kan du omöjligt montera tanken så att du får fall på matningen? Per Haglund med turbo rodden har lite fall fram till sin Aeromotive Belt pump och den fungerar perfekt.
Vill minnas att AVR Hondan hade bekymmer för ett antal år sedan då beltpumpen inte ville suga bränsle på Kjula.
Vill minnas att AVR Hondan hade bekymmer för ett antal år sedan då beltpumpen inte ville suga bränsle på Kjula.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
johankihl wrote:Kan du omöjligt montera tanken så att du får fall på matningen? Per Haglund med turbo rodden har lite fall fram till sin Aeromotive Belt pump och den fungerar perfekt.
Vill minnas att AVR Hondan hade bekymmer för ett antal år sedan då beltpumpen inte ville suga bränsle på Kjula.
Hondan hade både problem med den skulle suga upp soppa vid start samt schims plattorna i pumpen gick ner sig så det blev haveri på pumpen. Kanske gick hand i hand att pumpen gick massa utan någon smörjning i form av soppa.