500hk bränsle pump?

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
göte
Posts: 47
Joined: 24 Nov 2005, 02:20
Location: Newbridge

500hk bränsle pump?

Post by göte »

Finns det verkligen ingen pump som klara att suga?

Skall vara till en 480hk sug/sprut v8, och för att slippa svetsa om tanken vill vi suga ifrån ett rör genom armaturen.
User avatar
Ludde_
Posts: 1808
Joined: 19 Apr 2008, 01:46
Location: Karlskrona

Post by Ludde_ »

:arrow:
e36 m50b25 turbo ms, 875cc, hx40, e85 Till salu!
Ludvigsson
0733644112
Ludde206@hotmail.com
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

en extern Wallbro på bensin?
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Ingen kan suga. Då lär man ha en förpump till en catch först.
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Magnafuel pumparna är de inte baserade på två kuggar? å vad jag vet kan två kuggar suga. :?:
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Kanske, men prestandan sjunker nog mycket.
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Hur menar du nu?
User avatar
Carlsson
Posts: 1512
Joined: 25 Jul 2007, 14:06
Location: Lilla Edet

Post by Carlsson »

dgyldmark wrote:Hur menar du nu?
Är väl alltid lättare att trycka än att suga!
sen måste det väl gå att sätta dit någon liten förpump i tanken utan att bygga om som kan trycka till en större utanför.
Daniel Carlsson 070 46 174 24

Tur att jag inte kör lika illa som jag stavar :P
335IM

M535

BMW 242
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Vad skall jag då har för förpump till min kuggpump som flödar minst 1500hp bf95 ? :lol:
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Förgasarpump typ BG 2000 :)
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Menar du allvar? Nu har jag inte startat han men aldrig tidigare hört att man åker förpump till en klassisk "belt driven fuel pump". All hydraulik körs utan förpump och har exakt samma princip. berätta mer
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Alla jag sett har självrinn ner i pumpen. Har även sett folk som försöka med pumpen fram och tanken bak som fått problem. Men en remdriven har mycket lättare att suga då den inte är lika beroende av tryck som en elektrisk.
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Vad skiljer inverters på en magnafuel tex denna: http://www.expressparts.com.au/prodimag ... P-4301.jpg

och min berrygrant, Jag förmodar att de ser exakt lika dana ut, Då kräver vell inte elpumpen förpump? har du provat?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Allt pumpar som innehåller elmotor är känsligt för sug/tryck. En remdriven är inte så känslig för tryck för den har lite bättre "motor".
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Det är inte trycket vi diskuterar, det intressanta är vad som gör att en eldriven kuggpump måste ha förpump enligt dig?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

För att kunna utnyttja full kapacitet ja.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Inte ens en belt drive får ju upp trycket när den ska suga?

Adeén fick så vitt jag minns montera en elpump för att kunna starta motorn med en Aeromotive atomic belt drive. När den väl får tag i bränsle och får upp varven funkar den fint att suga med.

Bara för skojs skull ska vi ta och flöda en 044 på tre sätt när vi får en stund över, ett där den får suga upp soppa säg en halv meter och ett där den sitter med självrinning samt ett med en förpump som trycker in i den.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Post Reply