felet du gör är att dra invandrare alla över en....pampers_38 wrote:RoDe wrote:gå in på SD:s hemsida och läs på. deras tankar är ju helt jävla väck.
att kräva av invandrare att dom ska assimilirera sig, aväga sig sin kultur eller åka hem igen. vad fan är det fär stenålderstänkande?
tror dom verkligen i det fullaste allvar att en normal människa skulle göra detta. vad är du som människa värd utan din kultur?
bara ett exempel från deras hemsida. som sagt, sjuka tankar och sjuka tillvägagångssätt. det är med dessa medel som dom ska "förbättra" Sverige. njaaah, lycka till.
jag vill inte ens gå in på deras syn på vem som kan kalla sig för svensk. helt jävla IDIOTISKT.
Låt oss tex tänka oss att jag flyttar till Irak lr Pakistan, tro mig, jag skulle omgående försöka lära mig deras språk, deras kultur och deras traditioner!
För om jag flyttar till deras land så är jag en börda för dem så länge som jag inte kan arbeta och försöja mig själv. För det andra så skulle jag också inte vara i livet så länge om jag inte gjorde ovanstående...
Jag skulle också vara oerhört tacksam för att jag fick flytta till deras land så att jag nu inte skulle bli mördad i mitt förra land pga krig/ religion.
Men ens tanken att sen försöka föra in mitt förra lands lagar och religion i mitt nya land är bara idiotiskt. Hur tacksam har man varit då?
Face it. Allt krig beror på politik, religion och pengar.
De som "emigrerar" till Sverige är mycket medvetna om hur vår politik fungerar. De vet att de kan föra in deras kultur utan problem och att kunna leva på bidrag i resten av deras liv utan att vi kan lägga oss i utan att bli kallade rasister.
Jag skulle vilja se reaktionerna på folks ansikten om man försökte bygga en svensk kyrka och sprida den kristna tron i Irak...
det du säger är att INGEN invandrare försöker eller vill lära sig en del av det svenska kulturen, traditionerna och språket och ALLA invandrare vill leva på bidrag.
alla är inte så?
tror det har med ålder att göra också. om jag kommer in i detta lnd som invandrare i 50års åldern. hur ska jag kunna anpassa mig och ta till mig detta lands kultur och språk utan någon hjälp???
tror du verkligen alla invandrare lever på bidrag?
ge mig ETT exempel på något försök utav en invandrare som försökt genom politiken införa sitt hemlands lagar här i sverige? ETT.
finns inte ett enda "kristet" land i hela världen som inte har en moské. vakna upp, vi är inne på 2000 talet.
fast än sverige är ett "kristet" land så är det kanske 10% av befolkningen som är religiös, men när en moské ska byggas då är det våran svenska kyrka, våran tro mmm.
bara häromdan så var det en lång tråd om avgifter för svenska kyrkan och då skulle alla här på forumet vara "tuffa" och skryta om hur mycket alla sket i den och vad dom kunde köpa istället för att betala denna avgift. dubbelmoral???
hur det än är så kommer jag alltid att tycka att SD är ett stort jävla skämt, ett idiotparti.
hur många av er har gått in och läst på ALLT deras hemsida? gå in och läs bara vad dom anser vara fel med sverige, vad dom baserar sin fakta på, vad dom står för och deras tillvägagångssätt för att förbättra sverige.
SD:s politik är en ekonomisk undergång för sverige. samtidigt som all tjat om sverige och våran kultur bevera det ena och det andra, men glömmer bort helt andra delar utav politiken som man har NOLL koll på.
man måste vara någon form utav rasist som fokuserar mer på invandrare än för hela sitt lands bästa i helhet för att kunna sympatisera med SD.
dom flesta som skriver här har precis som samtliga SD anhängare hakat upp sig på invandrarfrågan och inget annat. ni har inte ens läst på om SD och ALL deras politik. jag kan ju mer om SD än er. läs på istället. ni har hakat upp er på invandrarfrågan och tror verkligen det är lösningen på ALLA problem i detta land precis som SD. rent tragiskt.
det är det sista jag skriver i denna tråd... over and out.