Politiska valet och vårt gemensamma intresse

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

RoDe

Post by RoDe »

pampers_38 wrote:
RoDe wrote:gå in på SD:s hemsida och läs på. deras tankar är ju helt jävla väck.

att kräva av invandrare att dom ska assimilirera sig, aväga sig sin kultur eller åka hem igen. vad fan är det fär stenålderstänkande?

tror dom verkligen i det fullaste allvar att en normal människa skulle göra detta. vad är du som människa värd utan din kultur?

bara ett exempel från deras hemsida. som sagt, sjuka tankar och sjuka tillvägagångssätt. det är med dessa medel som dom ska "förbättra" Sverige. njaaah, lycka till.

jag vill inte ens gå in på deras syn på vem som kan kalla sig för svensk. helt jävla IDIOTISKT.

Låt oss tex tänka oss att jag flyttar till Irak lr Pakistan, tro mig, jag skulle omgående försöka lära mig deras språk, deras kultur och deras traditioner!

För om jag flyttar till deras land så är jag en börda för dem så länge som jag inte kan arbeta och försöja mig själv. För det andra så skulle jag också inte vara i livet så länge om jag inte gjorde ovanstående...

Jag skulle också vara oerhört tacksam för att jag fick flytta till deras land så att jag nu inte skulle bli mördad i mitt förra land pga krig/ religion.
Men ens tanken att sen försöka föra in mitt förra lands lagar och religion i mitt nya land är bara idiotiskt. Hur tacksam har man varit då?

Face it. Allt krig beror på politik, religion och pengar.

De som "emigrerar" till Sverige är mycket medvetna om hur vår politik fungerar. De vet att de kan föra in deras kultur utan problem och att kunna leva på bidrag i resten av deras liv utan att vi kan lägga oss i utan att bli kallade rasister.

Jag skulle vilja se reaktionerna på folks ansikten om man försökte bygga en svensk kyrka och sprida den kristna tron i Irak... :lol:
felet du gör är att dra invandrare alla över en....

det du säger är att INGEN invandrare försöker eller vill lära sig en del av det svenska kulturen, traditionerna och språket och ALLA invandrare vill leva på bidrag.

alla är inte så?

tror det har med ålder att göra också. om jag kommer in i detta lnd som invandrare i 50års åldern. hur ska jag kunna anpassa mig och ta till mig detta lands kultur och språk utan någon hjälp???

tror du verkligen alla invandrare lever på bidrag?

ge mig ETT exempel på något försök utav en invandrare som försökt genom politiken införa sitt hemlands lagar här i sverige? ETT.

finns inte ett enda "kristet" land i hela världen som inte har en moské. vakna upp, vi är inne på 2000 talet.

fast än sverige är ett "kristet" land så är det kanske 10% av befolkningen som är religiös, men när en moské ska byggas då är det våran svenska kyrka, våran tro mmm.

bara häromdan så var det en lång tråd om avgifter för svenska kyrkan och då skulle alla här på forumet vara "tuffa" och skryta om hur mycket alla sket i den och vad dom kunde köpa istället för att betala denna avgift. dubbelmoral???

hur det än är så kommer jag alltid att tycka att SD är ett stort jävla skämt, ett idiotparti.

hur många av er har gått in och läst på ALLT deras hemsida? gå in och läs bara vad dom anser vara fel med sverige, vad dom baserar sin fakta på, vad dom står för och deras tillvägagångssätt för att förbättra sverige.

SD:s politik är en ekonomisk undergång för sverige. samtidigt som all tjat om sverige och våran kultur bevera det ena och det andra, men glömmer bort helt andra delar utav politiken som man har NOLL koll på.

man måste vara någon form utav rasist som fokuserar mer på invandrare än för hela sitt lands bästa i helhet för att kunna sympatisera med SD.

dom flesta som skriver här har precis som samtliga SD anhängare hakat upp sig på invandrarfrågan och inget annat. ni har inte ens läst på om SD och ALL deras politik. jag kan ju mer om SD än er. läs på istället. ni har hakat upp er på invandrarfrågan och tror verkligen det är lösningen på ALLA problem i detta land precis som SD. rent tragiskt.

det är det sista jag skriver i denna tråd... over and out.
The Lower Class
Grefven

Post by Grefven »

rode: det som diskuteras är faktiskt SD´s rätt att representera/föra rösten av 5,7% av landets befolknings åsikt i riksdagen.

om du inte tycker att ett folkvalt parti oavsett vilken politik de bedriver ska få ta plats i riksdagen så är skevt på de.

jag tycker att om ett islamistiskt parti som vill att sverige ska ha islam som lag får 5,7% så ska de få representera sina väljare. för annars har vi inte en demokrati.

så det är inte SD´s politik som jag har tryckt på i mina diskussioner utan deras existensberättigande.

om du fortfarande kommer att gapa om att SD och deras väljare ska bort så är du korkad och borde inte ens rösta själv om du inte tror på demokrati. du kan självklart misstrycka till partiers politik. jag ogillar ju de rödas. men inte skulle jag säga att de ska väck. då får man istället rösta på det man gillar så att man inom spelets regler trycker väck dom sakta men säkert.

sverige är en demokrati. kommer någon hit utifrån och anser att vi ska ändra på en sån start stöttepelare så tycker jag att man ska tänka om och se om det kanske var bättre hemma och återvända. alternativt flytta till nordkorea eller land med liknande styre. då slipper man irritera sig på folkomröstningar.
///Peter

Post by ///Peter »

ZAK wrote:
Grefven wrote:
ZAK wrote: Valfusk? [/u]
Kommer det fifflas med siffror i hemlighet?
Är det möjligt tros?
det fifflas redan hårt. det finns ju inte sd lappar i alla lokaler. det står kärringar som "vaktar" bordet med lappar så vissa skäms för att ta SD lappen. det finns vallokaler med SD lapparna på ett särskiljt bord man får gå långt iväg och hämta. allt för att folk ska ta något annat.

och hela lokalen var full med sossar i sina banderoller och jackor. inte är det SD´s representanter som sköter lokalerna.
Ja det där vet man ju om, men tänkte mer på rösträkningen i sig.

Jag tycker det borde vara så att man går fram en och en till bordet där alla valsedlar ligger. Bordet ska vara avskilt så ingen ser, precis som när man går bakom skärmarna.

Alla röstsedlar ska finnas och fyllas på vid behov.
Förra valet eller om det var valet innan dess så fanns inte vissa parti med så jag åkte till nästa ställe och hämtade en bunt och la där jag röstade. Dubbelkollade dock inte sen om dom hade försvunnit på nått mysko sätt.

Som opolitisk valarbetare/rösträknare kan jag bestämt säga att det inte finns en möjlighet för valfusk i Sverige idag. Processen är så rigoröst uppstyrd så det är på gränsen till galet, vilket givetvis är väldigt bra för att värna om den parlamentariska rätten och demokratin i Sverige.

Angående hur det går till vallokalen Zak, om det har gått till så som du beskriver, vilket jag är mkt tveksam till, så är det väldigt många regler som brutits och det borde anmälas till valmyndigheten.

Inga representanter från partierna får befinna sig i vallokalen och måste inte komma närmre dörren än 10 meter. Röstsedlarna skall övervakas av valarbetarna så ingen manipulation av dessa görs, därför finns dom ej bakom skärmarna. All partier med en viss storlek skall vara representerade och valsedlarna skall sitta i en viss ordning utan diskriminering, givetvis inkluderande SD och givetvis fyllas på vid behov. Om man upplever det pinsamt att ta valsedlar från ett visst parti finns det många möjligheter ändå. Ta från alla partier, ta valsedlar från partirepresentanter utanför, använd dom du får hemskickade innan valet från respektive parti etc

Angående rösträkningen så är den mkt hårt reglerad och dessutom öppen. Det är ett parlamentarisk regelbrott att göra en rösträkning bakom låsta dörrar, om man har intresse av som medborgare bevittna rösträkningen så är man välkommen att göra det.

Om det är någon som har frågor om valprocessen så pma.
Peter AK
Tokyo / Stockholm

Image

Special thx to Mr J and Micke B

Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
RoDe

Post by RoDe »

Grefven wrote:rode: det som diskuteras är faktiskt SD´s rätt att representera/föra rösten av 5,7% av landets befolknings åsikt i riksdagen.

om du inte tycker att ett folkvalt parti oavsett vilken politik de bedriver ska få ta plats i riksdagen så är skevt på de.

jag tycker att om ett islamistiskt parti som vill att sverige ska ha islam som lag får 5,7% så ska de få representera sina väljare. för annars har vi inte en demokrati.

så det är inte SD´s politik som jag har tryckt på i mina diskussioner utan deras existensberättigande.

om du fortfarande kommer att gapa om att SD och deras väljare ska bort så är du korkad och borde inte ens rösta själv om du inte tror på demokrati. du kan självklart misstrycka till partiers politik. jag ogillar ju de rödas. men inte skulle jag säga att de ska väck. då får man istället rösta på det man gillar så att man inom spelets regler trycker väck dom sakta men säkert.

sverige är en demokrati. kommer någon hit utifrån och anser att vi ska ändra på en sån start stöttepelare så tycker jag att man ska tänka om och se om det kanske var bättre hemma och återvända. alternativt flytta till nordkorea eller land med liknande styre. då slipper man irritera sig på folkomröstningar.
folkvalt parti, så varsågod in i riksdagen. men bara för det behöver jag inte sympatisera med dom. att jag har något emot dom och allt dom står för betyder inte att jag vill få bort dom från riksdagen. dom är ju trots allt valda utav ER, det svenska folket. för jag kommer enligt SD aldrig kunna kalla mig för svensk enligt deras riktlinjer. trots det så har dom invandrare till pajaser som håller ovettiga tal och är aktiva inom SD. ett stort skämt.

btw. islam är ingen lag. islam är en religion och inget annat.

jag har inte sagt att det ska väck. vart har jag skrivit det???

jag har sagt att det dom står för, deras tankar mmm. är helt väck (alltså skit). sänk dig inte så lågt och börja med persnangrepp. det kan jag också göra.

jag tycker att sd och ALLT dom står för är skit. inte kallar jag dig korkad för att du röstat på dom trots allt sjukt som står på deras hemsida.

sd och dem som röstar på dom får vara kvar såklart. som sagt sverige är en demokrati, absolut. inget jag har nåt emot. är född och uppvuxen i det här landet så demokratin är jag väl medveten om. alla har ju trots allt rätt till såna åsikter och alla får tycka som dom vill. vad vore sverige utan yttrandefriheten.
The Lower Class
RoDe

Post by RoDe »

varför har det inte blivit sånt liv kring ett parti som valts in i riksdagen tidigare?

jo för att dom som är pålästa och kan läsa mellan raderna vet vilken sörja sd står för.

detta kommer sluta som med nydemokrati. ingen som vill samarbeta med dom. då ska dom hålla på och jävlas och rösta ned en massa vettiga och bra förslag som gynnar sveriges befolkning.

då kan ni som röstat på sd stå där och fira med skumpa.
The Lower Class
ZAK

Post by ZAK »

///Peter: Det var intressant info. Tackar för det.
Proud member of kööken Racing

zakademus@gmail.com
0760156239
Thörn

Post by Thörn »

Själv absolut inte SD anhängare men tror desa frågor måste komma upp till ytan, så det kan vara bra att de kommer in helt enkelt.
Problemet med Sverige är att typ nynazister mfl rasistiska grupper tagit patent på att visa svenska flaggor och vara stolt svensk, och alla frågor som har med problem med invandringspolitiken.
Så fort någon knystar om ett enda av problemen med invandringspolitiken är denne rasist, det är nog den dubbelmoralen som gör att "vanligt folk" röstar på SD. Inget annat parti vågar snacka om saken. Delvis medias fel.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Warulv

Post by Warulv »

pampers_38 wrote: Låt oss tex tänka oss att jag flyttar till Irak lr Pakistan, tro mig, jag skulle omgående försöka lära mig deras språk, deras kultur och deras traditioner!

För om jag flyttar till deras land så är jag en börda för dem så länge som jag inte kan arbeta och försöja mig själv. För det andra så skulle jag också inte vara i livet så länge om jag inte gjorde ovanstående...

Jag skulle också vara oerhört tacksam för att jag fick flytta till deras land så att jag nu inte skulle bli mördad i mitt förra land pga krig/ religion.
Men ens tanken att sen försöka föra in mitt förra lands lagar och religion i mitt nya land är bara idiotiskt. Hur tacksam har man varit då?

De som "emigrerar" till Sverige är mycket medvetna om hur vår politik fungerar. De vet att de kan föra in deras kultur utan problem och att kunna leva på bidrag i resten av deras liv utan att vi kan lägga oss i utan att bli kallade rasister.

Jag skulle vilja se reaktionerna på folks ansikten om man försökte bygga en svensk kyrka och sprida den kristna tron i Irak... :lol:

.... det finns iofs typ 7-800k kristna i irak redan...
Grefven

Post by Grefven »

rode:

varför skulle du inte kunna vara svensk? är du inte medborgare i sverige eller har för avsikt att bli det? om du har för avsikt att bli det eller redan är det så är du svensk.

SD har inte för avsikt att "skicka hem" en svensk som är utlandsfödd eller utländsk härkomst på något vis.

och gällande islam så finns det länder där religionen är grundlagen.

sen om det är hamas, nazi, kommunister, borgare eller sverigedemokrater det kvittar. alla ska representeras.

förövrigt så verkar ni missat skånepartiet. som bokstavligen vill kasta ut alla muslimer ur landet. likaså alla svenskar som sympatiserar med muslimerna.

det är hardcore gubbar som ni kan demonstrera mot.

men nu svävar vi iväg. det jag ville säga sa jag innan. och det är att alla folkvalda parti ska ha sin plats. oavsett om man sympatiserar med dem eller inte.
Dofilus

Post by Dofilus »

[/quote]
btw. islam är ingen lag. islam är en religion och inget annat.

jag har sagt att det dom står för, deras tankar mmm. är helt väck (alltså skit). sänk dig inte så lågt och börja med persnangrepp. det kan jag också göra.

jag tycker att sd och ALLT dom står för är skit. inte kallar jag dig korkad för att du röstat på dom trots allt sjukt som står på deras hemsida.

sd och dem som röstar på dom får vara kvar såklart. som sagt sverige är en demokrati, absolut. inget jag har nåt emot. är född och uppvuxen i det här landet så demokratin är jag väl medveten om. alla har ju trots allt rätt till såna åsikter och alla får tycka som dom vill. vad vore sverige utan yttrandefriheten.[/quote]

Nu ska jag tala om för dig något som du inte vet.
Jag har vistats år av mitt liv på pappersbruk i mellanöstern.
Iran, Pakistan, Saudi Arabien och Jemen.
Dessa är islamiska republiker och har således islam som rikslag.
Europeiska kvinnor tvingas täcka sitt hår innan avstigning på flyget etc etc. Även jag måste skriva på ett kontrakt att jag läst igenom deras lagar om att inte yttra något om kristendom samt tala nedvärderande om islam.
Religionsvakter finns bekostade av deras stat på varje arbetsplats och har som uppgift att delge dig om du inte rättar dig efter deras lagar.

Undra vem som är rasister
Firebird formula 400-71 BW480 Vipec v88, Cbr 1000rr-07
///Peter

Post by ///Peter »

Grefven wrote:

förövrigt så verkar ni missat skånepartiet. som bokstavligen vill kasta ut alla muslimer ur landet. likaså alla svenskar som sympatiserar med muslimerna.

det är hardcore gubbar som ni kan demonstrera mot.
11st röster fick hårdkåla gubbarna i år

Sry men var bara tvungen :)
Peter AK
Tokyo / Stockholm

Image

Special thx to Mr J and Micke B

Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
Scrazher

Post by Scrazher »

Dofilus wrote:
Rode wrote: btw. islam är ingen lag. islam är en religion och inget annat.

sd och dem som röstar på dom får vara kvar såklart. som sagt sverige är en demokrati, absolut. inget jag har nåt emot. är född och uppvuxen i det här landet så demokratin är jag väl medveten om. alla har ju trots allt rätt till såna åsikter och alla får tycka som dom vill. vad vore sverige utan yttrandefriheten.
Nu ska jag tala om för dig något som du inte vet.
Jag har vistats år av mitt liv på pappersbruk i mellanöstern.
Iran, Pakistan, Saudi Arabien och Jemen.
Dessa är islamiska republiker och har således islam som rikslag.
Europeiska kvinnor tvingas täcka sitt hår innan avstigning på flyget etc etc. Även jag måste skriva på ett kontrakt att jag läst igenom deras lagar om att inte yttra något om kristendom samt tala nedvärderande om islam.
Religionsvakter finns bekostade av deras stat på varje arbetsplats och har som uppgift att delge dig om du inte rättar dig efter deras lagar.

Undra vem som är rasister
Då har du ju helt rätt Dofilus...!
I Sverige vill vi inte heller att någon ska stå och ta av slöjbeklädda kvinnor på flygplatsen, för att det inte överensstämmer med vår religion. Inte heller ha vakter som säger åt icketroende eller troende på andra religioner att de inte får göra det i sverige...

Det här är en extremt hård jämförelse som jag faktiskt inte ens tror att SD skulle dra det till... Men det finns säkert procent ur de som röstade på dem som tycker att det vore ju inte så dumt...
Thörn

Post by Thörn »

jag anser vissa folkgrupper är mindre lämpliga i ett högst induestriellt modernt land med ingenjörs/spetskompetens som historisk inriktning.
Vissa folkslag har liksom ingen koppling eller kan ta sig in i samället då det är så otroligt främmande från deras bakgrund. Det är dåligt med jobb som fåraherde och folk som lever av naturen som tex nomadfolk.
Andra grupper anpassar sig och får de inte jobb startar de eget, öppnar butik, restaurang eller vad som helst. I allafall i GBG är det stora problem för/med Somalier.
GP har en läsvärd artickelserie om ämnet:
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.115 ... olk-i-kris
Dofilus

Post by Dofilus »

Warulv wrote:
pampers_38 wrote: Låt oss tex tänka oss att jag flyttar till Irak lr Pakistan, tro mig, jag skulle omgående försöka lära mig deras språk, deras kultur och deras traditioner!

.... det finns iofs typ 7-800k kristna i irak redan...
Ja de kallas kurder :) Vi har väl snart 7-800k av dem här också, du finner de med största sannorlikhet om du ringer Taxi kurir.
Kurdistan är inget land utan de figurerar lite som våra samer över stora delar av syrien, irak, iran och turkiet, naturligtvis förföljda och avskys likt vidriga zigenare.
Firebird formula 400-71 BW480 Vipec v88, Cbr 1000rr-07
Moker

Post by Moker »

Dofilus wrote:
Ja de kallas kurder :) Vi har väl snart 7-800k av dem här också, du finner de med största sannorlikhet om du ringer Taxi kurir.
Kurdistan är inget land utan de figurerar lite som våra samer över stora delar av syrien, irak, iran och turkiet, naturligtvis förföljda och avskys likt vidriga zigenare.
vadå kurder? de finns andra kristna också... Sen angående SD... Nått som är äckligt är då någon/några inte står för det de säger!! Varför står inte SD medlemmarna för det de säger? Och vi alla vet vad de står för, om de nu kan stå för vad de säger så visst, då kan vi skaka hand på de...

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/tre ... drare.html

För er som inte orkar läsa hela artikeln så skrev en SD-kandidat detta på sin facebook sida för att sedan ångra sig???...

"Ställ upp invandrarna här på filmen o sätt en kula mitt mellan ögonen, lägg dom sen i en påse o sätt frimärke o skicka dom dit där dom hör hemma" skriver SD-kandidaten.

Varför inte stå för det man säger och tycker? svagt och äckligt att inte göra det...
Thörn

Post by Thörn »

Moker wrote:
Dofilus wrote:
vadå kurder? de finns andra kristna också... Sen angående SD... Nått som är äckligt är då någon/några inte står för det de säger!! Varför står inte SD medlemmarna för det de säger? Och vi alla vet vad de står för, om de nu kan stå för vad de säger så visst, då kan vi skaka hand på de...

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/tre ... drare.html

För er som inte orkar läsa hela artikeln så skrev en SD-kandidat detta på sin facebook sida för att sedan ångra sig???...

"Ställ upp invandrarna här på filmen o sätt en kula mitt mellan ögonen, lägg dom sen i en påse o sätt frimärke o skicka dom dit där dom hör hemma" skriver SD-kandidaten.

Varför inte stå för det man säger och tycker? svagt och äckligt att inte göra det...
Ett av problemen med SD är svansen av fel personer med helt galna åsikter. Detta är ju inte något som SD står för som parti utan är uttryck för en viss persons tycke, man kan inte blanda ihop begreppen.
Detta ser man från andra partier också fast inte så extrema åsikter.
T.ex. nuvarande integrationsminister Sobouni har gjort massa uttalanden som inte partiet står för utan hon själv som privatperson. Lite korkat på en sån position.
Warulv

Post by Warulv »

Dofilus wrote:
Warulv wrote: .... det finns iofs typ 7-800k kristna i irak redan...
kristendomen har funnits i irak i drygt 1900 år, och om det har någon betydelse (vilket det inte har) är det inte bara kurder.

att diskutera politik OCH religion (i samma tråd) på ett motorforum är hyffsat gjort för att bli sandlåda.

SDs största problem är att spannet på väljare/kandidater är allt från folk som är kritiska till att integrationsfrågan inte tas på större allvar i valtider - till den inavlade bonnläppen med hakkors inristat/tatuerat på armen. även om 80% av SDs väljare/kandidater är oinsatta, efterblivna och borde omyndigeförklaras kan man inte försöka ignorera bort 6% av landets befolkning när de använt det enda riktiga, lagliga verktyg som finns för att göra sin röst ordentligt hörd.

EDIT: fan Thörn hann före med "svansen" av SD-anhängare :)
Post Reply