Så här byggs en stabil S54 bottendel - 1000whp HPF
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Så här byggs en stabil S54 bottendel - 1000whp HPF
Mycket intressant enligt mig och många fina maskiner man önskar man hade
YouTube - Secrets Behind The HPF 1000 RWHP Daily Driven BMW M3 Race Engines Part One
YouTube - Secrets Behind The HPF 1000 RWHP Daily Driven BMW M3 Race Engines Part Two
YouTube - Secrets Behind The HPF 1000 RWHP Daily Driven BMW M3 Race Engines Part Three
YouTube - Secrets Behind The HPF 1000 RWHP Daily Driven BMW M3 Race Engines Part Four
YouTube - Secrets Behind The HPF 1000 RWHP Daily Driven BMW M3 Race Engines Part One
YouTube - Secrets Behind The HPF 1000 RWHP Daily Driven BMW M3 Race Engines Part Two
YouTube - Secrets Behind The HPF 1000 RWHP Daily Driven BMW M3 Race Engines Part Three
YouTube - Secrets Behind The HPF 1000 RWHP Daily Driven BMW M3 Race Engines Part Four
1045whp Supra builder
de va riktigt intresant+att man lärde sig en hel del.tänk om man hadde dom maskinerna va kul de skulle va bygga motor.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Höga effekter med MLS körs på flera motorer. audi är väl ett exempel. supra ett annat. så det lär ju vara något med hur toppbultar sitter och hur det lägger an mot packningsytorna osv som är skillnaderna. om någon har en annan idé eller kanske t.o.m vet så berätta gärna.moonzhine wrote:fränt att de är möjligt med MLS packning..
och sen får man ju inte åka runt och spika med de jävulska effekterna heller för då lär inte någon packning hålla vidare bra.
Beror väl mkt på anläggningsytan mellan cylindrarna oxå,kör man lite mer borr och tunnare väggar funkar de nog sämre
Undrar om dom använder vanosen på de där maskinerna..
Undrar om dom använder vanosen på de där maskinerna..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Har för mig dom gör det, han nämnde det i en gammal film iaf, vanos power.moonzhine wrote:Beror väl mkt på anläggningsytan mellan cylindrarna oxå,kör man lite mer borr och tunnare väggar funkar de nog sämre
Undrar om dom använder vanosen på de där maskinerna..
Vore fränt om ppf byggde en brutal s54:) Du kanske skulle revidera dina planer moonzhine?
/Henrik
Helt klart en intressant rulle. Men som jag skrev på STS så är jag besviken att dom inte skruvar sina maskiner själv, hur fan kan dom då kalla det "deras" 1000rwhp daily driver?
Iofs kanske inte PPF borrar sina block och så själv, men nog har dom allt plockat ihop några balla maskiner igenom åren...
Kanske bara jag som är nördig.
Iofs kanske inte PPF borrar sina block och så själv, men nog har dom allt plockat ihop några balla maskiner igenom åren...
Kanske bara jag som är nördig.
undra va man får slanta för ett sånt block+topp? riktigt seriöst allafall.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
är väl egentligen inget fel i det väl?peppe wrote:Absolut. Men jag får bara känslan av att det är en postorder shopp. Men men.Magnaten wrote:blir nog lite väl kostsamt om man ska investera i alla dessa maskiner själv.
bättre att låta dom som kan hålla på med det dom kan bäst
både PPF å HPF skyfflar ju ut trimdelar på postorder till bilar som uppenbarligen går jävligt fint
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Jag får väl quota mig själv då... Yes, självklart skickar dom ut mycket prylar. Varför snöar du in dig på det? Jag trode att dom plockade ihop och dolade med maskinerna själva, men nu var det ju räcer shoppen som fixade allt. JAG vart besviken, varför ska du då göra en sak av det?peppe wrote: Iofs kanske inte PPF borrar sina block och så själv, men nog har dom allt plockat ihop några balla maskiner igenom åren...
.
Mvh
Inresant. Men jeg syns hk talla deres er litt tvilsomme.. Hvorfor bremses denne i 4 gir? Er jo 1-1 i 5 på disse. Og er det ikke rart att det ikke spinner noe på rullene når man bremser over 1000whp? Vert meget intresant og sett en av deres biler i en dynapack bank.
http://www.youtube.com/watch?v=oIgRjAVt ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=oIgRjAVt ... re=channel
JAAS-performance
Jo jag har ju en stackars S54a som skulle behöva överladdasHenrikF wrote:Har för mig dom gör det, han nämnde det i en gammal film iaf, vanos power.moonzhine wrote:Beror väl mkt på anläggningsytan mellan cylindrarna oxå,kör man lite mer borr och tunnare väggar funkar de nog sämre
Undrar om dom använder vanosen på de där maskinerna..
Vore fränt om ppf byggde en brutal s54:) Du kanske skulle revidera dina planer moonzhine?
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Sjukt lærerike filmer!
Oppsiktsvekkende påstander omkring stressplattan! BMW stressborrar inte sina block, och det gjør att dom får aksialt ojamnhet. Ganska mkt sjalv på en motor med 75 000miles!
Och innkjøring med dom kolvringana - full gas straigt away.
Inte olja inn kolvringana - men bara sylindern.
Javlig mkt intressanta refleksjoner!
Oppsiktsvekkende påstander omkring stressplattan! BMW stressborrar inte sina block, och det gjør att dom får aksialt ojamnhet. Ganska mkt sjalv på en motor med 75 000miles!
Och innkjøring med dom kolvringana - full gas straigt away.
Inte olja inn kolvringana - men bara sylindern.
Javlig mkt intressanta refleksjoner!
Grefven wrote:så noga skulle alla vara. tyvärr är det inte så.
det är inte alla som har kunskapen att vara sådär noga heller , å kom inte å säg att då ska man inte bygga motorer, det är lättare att räkna dom som bygger såhär än dom som inte är lika nograna
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;