moonzhine wrote:fränt att de är möjligt med MLS packning..
Höga effekter med MLS körs på flera motorer. audi är väl ett exempel. supra ett annat. så det lär ju vara något med hur toppbultar sitter och hur det lägger an mot packningsytorna osv som är skillnaderna. om någon har en annan idé eller kanske t.o.m vet så berätta gärna.
och sen får man ju inte åka runt och spika med de jävulska effekterna heller för då lär inte någon packning hålla vidare bra.
moonzhine wrote:Beror väl mkt på anläggningsytan mellan cylindrarna oxå,kör man lite mer borr och tunnare väggar funkar de nog sämre
Undrar om dom använder vanosen på de där maskinerna..
Har för mig dom gör det, han nämnde det i en gammal film iaf, vanos power.
Vore fränt om ppf byggde en brutal s54:) Du kanske skulle revidera dina planer moonzhine?
Helt klart en intressant rulle. Men som jag skrev på STS så är jag besviken att dom inte skruvar sina maskiner själv, hur fan kan dom då kalla det "deras" 1000rwhp daily driver?
Iofs kanske inte PPF borrar sina block och så själv, men nog har dom allt plockat ihop några balla maskiner igenom åren...
peppe wrote:
Iofs kanske inte PPF borrar sina block och så själv, men nog har dom allt plockat ihop några balla maskiner igenom åren...
.
Jag får väl quota mig själv då... Yes, självklart skickar dom ut mycket prylar. Varför snöar du in dig på det? Jag trode att dom plockade ihop och dolade med maskinerna själva, men nu var det ju räcer shoppen som fixade allt. JAG vart besviken, varför ska du då göra en sak av det?
Inresant. Men jeg syns hk talla deres er litt tvilsomme.. Hvorfor bremses denne i 4 gir? Er jo 1-1 i 5 på disse. Og er det ikke rart att det ikke spinner noe på rullene når man bremser over 1000whp? Vert meget intresant og sett en av deres biler i en dynapack bank.
moonzhine wrote:Beror väl mkt på anläggningsytan mellan cylindrarna oxå,kör man lite mer borr och tunnare väggar funkar de nog sämre
Undrar om dom använder vanosen på de där maskinerna..
Har för mig dom gör det, han nämnde det i en gammal film iaf, vanos power.
Vore fränt om ppf byggde en brutal s54:) Du kanske skulle revidera dina planer moonzhine?
Jo jag har ju en stackars S54a som skulle behöva överladdas
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Oppsiktsvekkende påstander omkring stressplattan! BMW stressborrar inte sina block, och det gjør att dom får aksialt ojamnhet. Ganska mkt sjalv på en motor med 75 000miles!
Och innkjøring med dom kolvringana - full gas straigt away.
Grefven wrote:så noga skulle alla vara. tyvärr är det inte så.
det är inte alla som har kunskapen att vara sådär noga heller , å kom inte å säg att då ska man inte bygga motorer, det är lättare att räkna dom som bygger såhär än dom som inte är lika nograna