Så här byggs en stabil S54 bottendel - 1000whp HPF

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
nicke.t
Posts: 3167
Joined: 08 Oct 2007, 18:34
Location: pitä

Post by nicke.t »

de va riktigt intresant+att man lärde sig en hel del.tänk om man hadde dom maskinerna va kul de skulle va bygga motor.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
User avatar
moonzhine
Posts: 2447
Joined: 09 Aug 2007, 20:50
Location: Bollnäs

Post by moonzhine »

fränt att de är möjligt med MLS packning..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)


Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!




Mvh:Peter
0730468169
Grefven

Post by Grefven »

moonzhine wrote:fränt att de är möjligt med MLS packning..
Höga effekter med MLS körs på flera motorer. audi är väl ett exempel. supra ett annat. så det lär ju vara något med hur toppbultar sitter och hur det lägger an mot packningsytorna osv som är skillnaderna. om någon har en annan idé eller kanske t.o.m vet så berätta gärna.

och sen får man ju inte åka runt och spika med de jävulska effekterna heller för då lär inte någon packning hålla vidare bra.
User avatar
moonzhine
Posts: 2447
Joined: 09 Aug 2007, 20:50
Location: Bollnäs

Post by moonzhine »

Beror väl mkt på anläggningsytan mellan cylindrarna oxå,kör man lite mer borr och tunnare väggar funkar de nog sämre :)

Undrar om dom använder vanosen på de där maskinerna..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)


Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!




Mvh:Peter
0730468169
HenrikF
Posts: 1868
Joined: 20 Nov 2005, 20:00
Location: Lund

Post by HenrikF »

moonzhine wrote:Beror väl mkt på anläggningsytan mellan cylindrarna oxå,kör man lite mer borr och tunnare väggar funkar de nog sämre :)

Undrar om dom använder vanosen på de där maskinerna..
Har för mig dom gör det, han nämnde det i en gammal film iaf, vanos power.
Vore fränt om ppf byggde en brutal s54:) Du kanske skulle revidera dina planer moonzhine?
/Henrik
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Helt klart en intressant rulle. Men som jag skrev på STS så är jag besviken att dom inte skruvar sina maskiner själv, hur fan kan dom då kalla det "deras" 1000rwhp daily driver?

Iofs kanske inte PPF borrar sina block och så själv, men nog har dom allt plockat ihop några balla maskiner igenom åren...

Kanske bara jag som är nördig.
User avatar
Magnaten
Posts: 1985
Joined: 03 Dec 2005, 22:13

Post by Magnaten »

blir nog lite väl kostsamt om man ska investera i alla dessa maskiner själv.
bättre att låta dom som kan hålla på med det dom kan bäst
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
User avatar
nicke.t
Posts: 3167
Joined: 08 Oct 2007, 18:34
Location: pitä

Post by nicke.t »

undra va man får slanta för ett sånt block+topp? riktigt seriöst allafall.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Magnaten wrote:blir nog lite väl kostsamt om man ska investera i alla dessa maskiner själv.
bättre att låta dom som kan hålla på med det dom kan bäst
Absolut. Men jag får bara känslan av att det är en postorder shopp. Men men.
User avatar
Magnaten
Posts: 1985
Joined: 03 Dec 2005, 22:13

Post by Magnaten »

peppe wrote:
Magnaten wrote:blir nog lite väl kostsamt om man ska investera i alla dessa maskiner själv.
bättre att låta dom som kan hålla på med det dom kan bäst
Absolut. Men jag får bara känslan av att det är en postorder shopp. Men men.
är väl egentligen inget fel i det väl?

både PPF å HPF skyfflar ju ut trimdelar på postorder till bilar som uppenbarligen går jävligt fint
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

peppe wrote: Iofs kanske inte PPF borrar sina block och så själv, men nog har dom allt plockat ihop några balla maskiner igenom åren...
.
Jag får väl quota mig själv då... Yes, självklart skickar dom ut mycket prylar. Varför snöar du in dig på det? Jag trode att dom plockade ihop och dolade med maskinerna själva, men nu var det ju räcer shoppen som fixade allt. JAG vart besviken, varför ska du då göra en sak av det?

:)

Mvh
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Post by Jørg1e30 »

Inresant. Men jeg syns hk talla deres er litt tvilsomme.. Hvorfor bremses denne i 4 gir? Er jo 1-1 i 5 på disse. Og er det ikke rart att det ikke spinner noe på rullene når man bremser over 1000whp? Vert meget intresant og sett en av deres biler i en dynapack bank.

http://www.youtube.com/watch?v=oIgRjAVt ... re=channel
JAAS-performance
User avatar
moonzhine
Posts: 2447
Joined: 09 Aug 2007, 20:50
Location: Bollnäs

Post by moonzhine »

HenrikF wrote:
moonzhine wrote:Beror väl mkt på anläggningsytan mellan cylindrarna oxå,kör man lite mer borr och tunnare väggar funkar de nog sämre :)

Undrar om dom använder vanosen på de där maskinerna..
Har för mig dom gör det, han nämnde det i en gammal film iaf, vanos power.
Vore fränt om ppf byggde en brutal s54:) Du kanske skulle revidera dina planer moonzhine?
Jo jag har ju en stackars S54a som skulle behöva överladdas :twisted:
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)


Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!




Mvh:Peter
0730468169
oddis
Posts: 237
Joined: 25 Nov 2005, 16:52
Location: Solør - Norge
Contact:

Post by oddis »

Sjukt lærerike filmer! :)

Oppsiktsvekkende påstander omkring stressplattan! BMW stressborrar inte sina block, och det gjør att dom får aksialt ojamnhet. Ganska mkt sjalv på en motor med 75 000miles!

Och innkjøring med dom kolvringana - full gas straigt away.

Inte olja inn kolvringana - men bara sylindern.


Javlig mkt intressanta refleksjoner! :)
Grefven

Post by Grefven »

så noga skulle alla vara. tyvärr är det inte så.
User avatar
Bmw*Alex
Posts: 3312
Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall

Post by Bmw*Alex »

Grefven wrote:så noga skulle alla vara. tyvärr är det inte så.

det är inte alla som har kunskapen att vara sådär noga heller , å kom inte å säg att då ska man inte bygga motorer, det är lättare att räkna dom som bygger såhär än dom som inte är lika nograna

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply