Konnys Mitsubishi EVO 4. 650hk Till salu!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bmw*Alex
Posts: 3312
Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall

Post by Bmw*Alex »

film ! :evil:

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Gick fan inte att ta nå mera kräm, verkar vara precis samma fel som de var för typ 2 år sen när den bromsades, Blir typ som misstänningar.
Helt sjukt fel. Verkar precis som den inte skulle orka tända.
Gick klockrent till lite på 2 kg ladd. Sen var de något som gör att den rycker till vid allt från ca 5500 varv till ca 6700, var lite olika.
Vart iaf, bättre av att ge den lite magrare. då "hackade" den bara till en gång annars kunde de vara flera gånger per pull.
Bytte stift till annan modell med 0,4 gap, andra tändkablar, direktström till spolarna mm.
Men inge bättre..
Prövade ändra tänningen, 3 gader mindre så blev de lite bättre med "ryckandet" men 23 hjulhäst mindre :?
Ja, vad säger man... Kan inte gå som man vill hela tiden. :cry:

mvh
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
BMWM20
Posts: 386
Joined: 09 May 2008, 21:01
Location: åland
Contact:

Post by BMWM20 »

du får nog skaffa dej ett sm4 eller vipec nu så börjar det nog funka..
mvh: Leo karlsson --åland--

Alpinvit Turbo bemsar!!!=)
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

BMWM20 wrote:du får nog skaffa dej ett sm4 eller vipec nu så börjar det nog funka..
Nej han skulle aldrig ha sålt M5:an istället 8)

tråkigt med strul, hur mycket kräm fick ni ur den då?
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
MHansson
Posts: 256
Joined: 13 Oct 2008, 19:27
Location: Edsbyn / Hälsingland
Contact:

Post by MHansson »

Vad blev de för effekt ?;)
Volvo 744 Kompressor & Turbo
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se

Team Hansson Racing
Image
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
User avatar
E24
Posts: 257
Joined: 05 Jun 2008, 18:00
Location: Åland / Gävle

Post by E24 »

robbz wrote:
han skulle aldrig ha sålt M5:an istället 8)

/mvh
Word!!! :P

/Farre
BMW 635csi(M106) -84
BMW 3.0si E3 -73
Bmw M5 E34 -91

Projekttråd:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

MHansson wrote:Vad blev de för effekt ?;)



De börjar jävlas vid 500 på hjulen. :?
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
fredrick
Posts: 327
Joined: 27 Nov 2005, 19:28
Location: Avesta

Post by fredrick »

Vipec + ärtan så blir det bra :)
Mitsubishi EVO III projekt
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Du får komma efter semestern. Vi får se till så att jag har en Vipec på hyllan om vi inte får ordning på SMC:et.
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Tråkigt!

Mina problem uppkom när vi började ladda över 2,2 bar. Den misstände och jävlades tills jag bytte tändstift, då hängde tändningen med upp till 2,4 bar sedan var det stopp igen. Tydligen är evosarna ganska kinkiga på tändstift. När jag kom hem bytte jag till NGK Iridium race stift (var det de som satt i nu?) och då gick den klockrent! Hoppas att den går såpass att du kan smiska den på några race i sommar iaf! Den lär ju hur som helst inte vara tråkig på något sätt på bana om du får för dig att prova den där!
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

johankihl wrote:Tråkigt!

Mina problem uppkom när vi började ladda över 2,2 bar. Den misstände och jävlades tills jag bytte tändstift, då hängde tändningen med upp till 2,4 bar sedan var det stopp igen. Tydligen är evosarna ganska kinkiga på tändstift. När jag kom hem bytte jag till NGK Iridium race stift (var det de som satt i nu?) och då gick den klockrent! Hoppas att den går såpass att du kan smiska den på några race i sommar iaf! Den lär ju hur som helst inte vara tråkig på något sätt på bana om du får för dig att prova den där!


Jo de var skit tråkigt! De var samma stift som du hade i.
Prövade byta dom till BR8ES med 0,4 gap oxå men ingen skillnad.
Alltså bilen går ju skit bra och är ju absolut inte trött som en Fiesta med 500hjulhäst men de borde ju gått att tagit ca 700 så de är lite irriterande när man har bygg om allt och köpt en hel del grejer och ändå är det exakt samma problem fortfarande :P
Men man kan ju köra nu till man bestämmer sig för vad man ska försöka göra :)
Bmwandreas: Kan du skicka lite prisuppgifter på ett Vipec, via pm fast :)
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Fick hem en ny kylare här om dan då de blev lekage på den andra.
Nu blev det en hel alu! och sen en ny kamaxelgivare för den var helt sönder smält i ändan.
Monterade dit både kylarn och givaren i förrgår, var ut och prövade lite.
Gick bara att ladda 1,7kg sen blev de misstänningar :?
Tänkte jag måste pröva med original tändspolarna igen för att se om de blev någon skillnad.
Var ut igen och prövade med 1,9kg. JAA!! Gick klockrent! Satte 2,1kg! gick kanon, satte 2,4kg. Och inte en enda misstänning!!
Å jävlar vilken skillnad de blir på effekten från 1,7 till 2,4bar! :D
Så de går att ladda 1,7 med värsta MDS spolarna sen misständer de, och med original kör jag nu 2,4 och går perfekt! :roll:
Så nu har den egentligen bara ett problem.. Och de är att nya kopplingen inte kopplar ur riktigt som den ska!
Varvar jag över 7000 med kopplingen nere så börjar den hoppa framåt + att den är trög att få i växlarna när man drar ur ordentligt! :evil:

Nya kylarn på plats
Image

Image
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
Fernis1
Posts: 2406
Joined: 10 Jan 2008, 02:49
Location: Märsta

Post by Fernis1 »

Ska du köra i helgen på Åland? :)
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Fernis1 wrote:Ska du köra i helgen på Åland? :)


Japp! De är nästans ett måste när man bor här :wink:
Blir första racet med den, premiär med knäpp koppling.. hmm.. :P
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Problemet är wastefire. MSD spolarna behöver 5ms och de hinner de inte få på wastefire.
User avatar
Ballfroog
Posts: 552
Joined: 31 Jan 2008, 16:16

Post by Ballfroog »

Hur bra håller org lådan med 600hk, fet koppling och stillastående start?
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Bmwandreas wrote:Problemet är wastefire. MSD spolarna behöver 5ms och de hinner de inte få på wastefire.


Kan va, men skumt att de inte tände alls med VAG splar om de är för kort tid för MSD.
De var tydligen för lång uppladdningstid för VAG.
Enligt Robert var de låst dwell på ca 4-4,5ms på Autronic pnp :?
Skulle behöva krana på lite till nu och se hur långt de fungerar.
Frågan är vad fan man annars kan köpa för spolar!?
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Post Reply