Konnys Mitsubishi EVO 4. 650hk Till salu!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
film !
mvh
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Gick fan inte att ta nå mera kräm, verkar vara precis samma fel som de var för typ 2 år sen när den bromsades, Blir typ som misstänningar.
Helt sjukt fel. Verkar precis som den inte skulle orka tända.
Gick klockrent till lite på 2 kg ladd. Sen var de något som gör att den rycker till vid allt från ca 5500 varv till ca 6700, var lite olika.
Vart iaf, bättre av att ge den lite magrare. då "hackade" den bara till en gång annars kunde de vara flera gånger per pull.
Bytte stift till annan modell med 0,4 gap, andra tändkablar, direktström till spolarna mm.
Men inge bättre..
Prövade ändra tänningen, 3 gader mindre så blev de lite bättre med "ryckandet" men 23 hjulhäst mindre
Ja, vad säger man... Kan inte gå som man vill hela tiden.
mvh
Helt sjukt fel. Verkar precis som den inte skulle orka tända.
Gick klockrent till lite på 2 kg ladd. Sen var de något som gör att den rycker till vid allt från ca 5500 varv till ca 6700, var lite olika.
Vart iaf, bättre av att ge den lite magrare. då "hackade" den bara till en gång annars kunde de vara flera gånger per pull.
Bytte stift till annan modell med 0,4 gap, andra tändkablar, direktström till spolarna mm.
Men inge bättre..
Prövade ändra tänningen, 3 gader mindre så blev de lite bättre med "ryckandet" men 23 hjulhäst mindre
Ja, vad säger man... Kan inte gå som man vill hela tiden.
mvh
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Nej han skulle aldrig ha sålt M5:an iställetBMWM20 wrote:du får nog skaffa dej ett sm4 eller vipec nu så börjar det nog funka..
tråkigt med strul, hur mycket kräm fick ni ur den då?
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Vad blev de för effekt ?;)
Volvo 744 Kompressor & Turbo
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se
Team Hansson Racing
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se
Team Hansson Racing
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
Word!!!robbz wrote:
han skulle aldrig ha sålt M5:an istället
/mvh
/Farre
BMW 635csi(M106) -84
BMW 3.0si E3 -73
Bmw M5 E34 -91
Projekttråd:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 3.0si E3 -73
Bmw M5 E34 -91
Projekttråd:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157" onclick="window.open(this.href);return false;
MHansson wrote:Vad blev de för effekt ?;)
De börjar jävlas vid 500 på hjulen.
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Tråkigt!
Mina problem uppkom när vi började ladda över 2,2 bar. Den misstände och jävlades tills jag bytte tändstift, då hängde tändningen med upp till 2,4 bar sedan var det stopp igen. Tydligen är evosarna ganska kinkiga på tändstift. När jag kom hem bytte jag till NGK Iridium race stift (var det de som satt i nu?) och då gick den klockrent! Hoppas att den går såpass att du kan smiska den på några race i sommar iaf! Den lär ju hur som helst inte vara tråkig på något sätt på bana om du får för dig att prova den där!
Mina problem uppkom när vi började ladda över 2,2 bar. Den misstände och jävlades tills jag bytte tändstift, då hängde tändningen med upp till 2,4 bar sedan var det stopp igen. Tydligen är evosarna ganska kinkiga på tändstift. När jag kom hem bytte jag till NGK Iridium race stift (var det de som satt i nu?) och då gick den klockrent! Hoppas att den går såpass att du kan smiska den på några race i sommar iaf! Den lär ju hur som helst inte vara tråkig på något sätt på bana om du får för dig att prova den där!
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
johankihl wrote:Tråkigt!
Mina problem uppkom när vi började ladda över 2,2 bar. Den misstände och jävlades tills jag bytte tändstift, då hängde tändningen med upp till 2,4 bar sedan var det stopp igen. Tydligen är evosarna ganska kinkiga på tändstift. När jag kom hem bytte jag till NGK Iridium race stift (var det de som satt i nu?) och då gick den klockrent! Hoppas att den går såpass att du kan smiska den på några race i sommar iaf! Den lär ju hur som helst inte vara tråkig på något sätt på bana om du får för dig att prova den där!
Jo de var skit tråkigt! De var samma stift som du hade i.
Prövade byta dom till BR8ES med 0,4 gap oxå men ingen skillnad.
Alltså bilen går ju skit bra och är ju absolut inte trött som en Fiesta med 500hjulhäst men de borde ju gått att tagit ca 700 så de är lite irriterande när man har bygg om allt och köpt en hel del grejer och ändå är det exakt samma problem fortfarande
Men man kan ju köra nu till man bestämmer sig för vad man ska försöka göra
Bmwandreas: Kan du skicka lite prisuppgifter på ett Vipec, via pm fast
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Fick hem en ny kylare här om dan då de blev lekage på den andra.
Nu blev det en hel alu! och sen en ny kamaxelgivare för den var helt sönder smält i ändan.
Monterade dit både kylarn och givaren i förrgår, var ut och prövade lite.
Gick bara att ladda 1,7kg sen blev de misstänningar
Tänkte jag måste pröva med original tändspolarna igen för att se om de blev någon skillnad.
Var ut igen och prövade med 1,9kg. JAA!! Gick klockrent! Satte 2,1kg! gick kanon, satte 2,4kg. Och inte en enda misstänning!!
Å jävlar vilken skillnad de blir på effekten från 1,7 till 2,4bar!
Så de går att ladda 1,7 med värsta MDS spolarna sen misständer de, och med original kör jag nu 2,4 och går perfekt!
Så nu har den egentligen bara ett problem.. Och de är att nya kopplingen inte kopplar ur riktigt som den ska!
Varvar jag över 7000 med kopplingen nere så börjar den hoppa framåt + att den är trög att få i växlarna när man drar ur ordentligt!
Nya kylarn på plats
Nu blev det en hel alu! och sen en ny kamaxelgivare för den var helt sönder smält i ändan.
Monterade dit både kylarn och givaren i förrgår, var ut och prövade lite.
Gick bara att ladda 1,7kg sen blev de misstänningar
Tänkte jag måste pröva med original tändspolarna igen för att se om de blev någon skillnad.
Var ut igen och prövade med 1,9kg. JAA!! Gick klockrent! Satte 2,1kg! gick kanon, satte 2,4kg. Och inte en enda misstänning!!
Å jävlar vilken skillnad de blir på effekten från 1,7 till 2,4bar!
Så de går att ladda 1,7 med värsta MDS spolarna sen misständer de, och med original kör jag nu 2,4 och går perfekt!
Så nu har den egentligen bara ett problem.. Och de är att nya kopplingen inte kopplar ur riktigt som den ska!
Varvar jag över 7000 med kopplingen nere så börjar den hoppa framåt + att den är trög att få i växlarna när man drar ur ordentligt!
Nya kylarn på plats
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Fernis1 wrote:Ska du köra i helgen på Åland?
Japp! De är nästans ett måste när man bor här
Blir första racet med den, premiär med knäpp koppling.. hmm..
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Bmwandreas wrote:Problemet är wastefire. MSD spolarna behöver 5ms och de hinner de inte få på wastefire.
Kan va, men skumt att de inte tände alls med VAG splar om de är för kort tid för MSD.
De var tydligen för lång uppladdningstid för VAG.
Enligt Robert var de låst dwell på ca 4-4,5ms på Autronic pnp
Skulle behöva krana på lite till nu och se hur långt de fungerar.
Frågan är vad fan man annars kan köpa för spolar!?
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583