svennebanan! eller låtsaspolis

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

HenrikF

Post by HenrikF »

Det där är ju ingen förolämpning:) Det hade jag tagit som en komplimang. En katt som lär sig skita i toa skojar man inte bort.
/Henrik
Frostie

Post by Frostie »

HenrikF wrote:Det där är ju ingen förolämpning:) Det hade jag tagit som en komplimang. En katt som lär sig skita i toa skojar man inte bort.
frågan om herrn jag syftade på klarar göra som min kisse ;)
Braxen

Post by Braxen »

För att fortsätta på Topic istället då för att bråka!

Har blivit utsatt för 2st "poliser"!

Igårkväll så körde jag hem från ett möte och satte farthållaren på 90.
Kommer ifatt en bil så jag blinkar vänster och svänger ut till den yttre filen för att när jag passerat bilen med ca 20-30m så blinkar jag höger och går tillbaka till "slow lane". Detta ondskefulla dåd gjorde att bilen bakom började blinka med helljuset och extraljusen.

Förra sommaren så körde jag om en Micra eller vad det nu var för tantbil.
Något över hastighetsbegränsningen, men långt ifrån någon fara för någon annan. Men tanten hon blinkade och tutade, så jag saktade ner för att invänta att hon skulle komma ifatt mig. Men hon svängde av så jag stannade och gjorde en usväng och körde sedan efter bilen in på parkeringen och kör fram till tanten och hennes sonson eller vad det nu kan ha varit.
Jag körde ner rutan och frågade om det var något dom ville, och hon började babbla om att det jag gjorde var olagligt mm. Så jag frågar lungt om jag kan få se hennes polislegitimation, men ett sådant hade hon ju inte så klart.
Frostie

Post by Frostie »

Braxen wrote:För att fortsätta på Topic istället då för att bråka!

Har blivit utsatt för 2st "poliser"!

Igårkväll så körde jag hem från ett möte och satte farthållaren på 90.
Kommer ifatt en bil så jag blinkar vänster och svänger ut till den yttre filen för att när jag passerat bilen med ca 20-30m så blinkar jag höger och går tillbaka till "slow lane". Detta ondskefulla dåd gjorde att bilen bakom började blinka med helljuset och extraljusen.

Förra sommaren så körde jag om en Micra eller vad det nu var för tantbil.
Något över hastighetsbegränsningen, men långt ifrån någon fara för någon annan. Men tanten hon blinkade och tutade, så jag saktade ner för att invänta att hon skulle komma ifatt mig. Men hon svängde av så jag stannade och gjorde en usväng och körde sedan efter bilen in på parkeringen och kör fram till tanten och hennes sonson eller vad det nu kan ha varit.
Jag körde ner rutan och frågade om det var något dom ville, och hon började babbla om att det jag gjorde var olagligt mm. Så jag frågar lungt om jag kan få se hennes polislegitimation, men ett sådant hade hon ju inte så klart.
Sådära, back in the right lane!

Börjar ju fundera på om inte föräldrarna till dessa engsliga människor skulle användt kondom istället ;D
Grefven

Post by Grefven »

Ni får komma med hur smarta svar ni vill. För jag håller fast vid att det är i förälderns intresse att hålla koll på barnen istället för på trafiken/brottslingar osv.

Dock hoppas jag att pappan i följebilen tycker som er. För annars lär han ha svåra hjärnspöken att tampas med. Ångern måste vara enorm efter ett så dåligt beslut. Men antagligen (uppenbarligen) är han så korkad att han inte tycker att han gjort något fel alls.

Ännu en liknelse ni kan reta er på:

Om jag väljer att ta med mina barn på exempelvis ett streetrace och en bil tappar kontrollen och kör ihjäl dom. Är det bilistens fel då oxå kanske? Eller är det jag som varit korkad och ställt barnen där de inte bör vara? Och vilket är enklast, att ha barnen någon annanstans där risken för att köras ihjäl är mindre. Eller springa runt och informera alla om att de inte får vara med om en olycka?
Frostie

Post by Frostie »

Grefven wrote:Ni får komma med hur smarta svar ni vill. För jag håller fast vid att det är i förälderns intresse att hålla koll på barnen istället för på trafiken/brottslingar osv.

Dock hoppas jag att pappan i följebilen tycker som er. För annars lär han ha svåra hjärnspöken att tampas med. Ångern måste vara enorm efter ett så dåligt beslut. Men antagligen (uppenbarligen) är han så korkad att han inte tycker att han gjort något fel alls.

Om jag väljer att ta med mina barn på exempelvis ett streetrace och en bil tappar kontrollen och kör ihjäl dom. Är det bilistens fel då oxå kanske? Eller är det jag som varit korkad och ställt barnen där de inte bör vara? Och vilket är enklast, att ha barnen någon annanstans där risken för att köras ihjäl är mindre. Eller springa runt och informera alla om att de inte får vara med om en olycka?

Kan inte mer än hålla med dig faktiskt.

sen är det ju förjävligt att grabben/flickan dog, i det stora hela är det ju skyttens fel, jävligt tragiskt att som förälder vara så kåt på att få en tapperhetsmedalj. med barn i bilen.

hur säger man "är huvudet dumt får kroppen lida" kan låta jäkligt okänsligt men sägs inte på ett nochalant sätt från min sida
Braxen

Post by Braxen »

Frostie wrote:HenrikF det var inte riktat till dig. förstår vad du menar, nu åkte jag bruksbil och inte min bmw turbo som folk verkar tro samt att sambon väntar tvillingar, och självfallet kör man inte rally mellan kåkarna

utan riktat till han som är alltmänt dryg, som får min katt att verka smart.
Spelar väl ingen roll vilken bil man kör, om farten och beteendet är detsamma!
Så du är på väg att bli fader, men kör ändå för fort när du ser köttfarthindren (barn) på vägen "för dom ska fan inte vara där"?!

Jag tar titeln allmänt dryg som en komplimang, man vill ju inte vara en normal människa med dina mått mätta. Speciellt med tanke på vilket omdöme du visar upp när du bl.a. använder din kusins handikapp som slagträ i en internetdebatt!
Braxen

Post by Braxen »

Grefven wrote:Ni får komma med hur smarta svar ni vill. För jag håller fast vid att det är i förälderns intresse att hålla koll på barnen istället för på trafiken/brottslingar osv.

Nu är ju dina liknelser inte speciellt genomtänkta, så givetvis så skulle man reta sig på dom om du nu var allvarlig!
Självklart är det streetracearens fel. För han kör ju trots att det står folk i riskzonen!
Frostie

Post by Frostie »

Braxen wrote:
Frostie wrote:HenrikF det var inte riktat till dig. förstår vad du menar, nu åkte jag bruksbil och inte min bmw turbo som folk verkar tro samt att sambon väntar tvillingar, och självfallet kör man inte rally mellan kåkarna

utan riktat till han som är alltmänt dryg, som får min katt att verka smart.
Spelar väl ingen roll vilken bil man kör, om farten och beteendet är detsamma!
Så du är på väg att bli fader, men kör ändå för fort när du ser köttfarthindren (barn) på vägen "för dom ska fan inte vara där"?!

Jag tar titeln allmänt dryg som en komplimang, man vill ju inte vara en normal människa med dina mått mätta. Speciellt med tanke på vilket omdöme du visar upp när du bl.a. använder din kusins handikapp som slagträ i en internetdebatt!

men kära du, läs första inlägget, "stod i princip still när jag åkte förbi" = väldigt sakta. innan jag kom upp till dem så låg jag i 40 km/h, och släppte gasen vid första anblick.
Ja som sagt det vi diskuterat tidigare SKA BARN VARA PÅ VÄGEN MED SINA FÖRÄLDRAR OCH LEKA? eller ska dem vara på fotbollsplan eller lekplatsen?

Läs ordentligt nästa gång "en Autistisk kusin" sa inte att det var min kusin..., ett litet slagord mot dig för du verkar inte riktigt förstå, och vara obstinat och bara trigga upp en diskution och tjaffsa emot var och varannan. du skrev precis "inge bråk" räckte det inte då?, det tycker jag nu iaf. du och jag kan ta den här diskutionen i långsam sund ton irl nångång så du förstår hur läget var. så vi lägger ner här nu
Braxen

Post by Braxen »

Frostie wrote:du skrev precis "inge bråk" räckte det inte då?,
Skrev det inlägget innan jag läste dina prepubertala toalettpåhopp!

Den mer intressanta frågan att få svar på är SKA BILISTER KÖRA FÖR FORT I BOSTADSOMRÅDEN, eller ska dom göra detta på mer lämpade ställen?
markus

Post by markus »

Låg på en bred landsväg och kom ifatt en 945:a och kör om i 100 han kör ca 90 sen kommer det en utmärkt refug (som som ej sticker upp ur vägen) så jag svänger in bakom lastbilen bakom och tänkte vänta ut refugen (fyrvägskorsning).

Detta gillade inte idioten i 945:an så har påbörjar en omkörning på mig och ser när han är framför mig att det kommer en refug om 50 meter börjar bromsa för att köra in framför mig men han tror antagligen han inte ska få plats så muppjäveln fortsätter köra om lastbilen genom korningen över refugmärkta området utan att se ett skit till höger och antagligen inte något annat håll häller.

Han svänger in framför lastbilen precis så han inte smäller med bilar som kommer från andra hållet.

Var ingen bakom mig så han kunde bara bromsat in men nä då han måste ju slutföra det han påbörjat och riskera andras liv och sitt eget !

Och naturligvis så svänger den jävla pundaren in på annan väg 1 km senare :evil:

Ser jag honom igen ska jag fan åka efter honom fast jag är påväg till jobbet och fråga om han är helt jävla pantad !
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Grefven

Post by Grefven »

Haha, braxen är ju helt slut. Du ska kunna bete dig hur du vill alltså och skylla det på andra? Härligt resonerat :lol: måste vara skönt att kunna skylla sina egna korkade handlingar på andra.

Du råkar inte vara religiös eller kommunist? För då kan man sluta försöka förklara för det är som att prata ner i en spann grus då ideologi styr en sådan persons tankesätt.

Ditt sätt att resonera är väldigt likt en gammal bekantskap som var aktiv i livets ord.
Magnaten

Post by Magnaten »

fan grabbar, nu får ni ta å kamma till er allihopa tycker jag, är detta nåt att diskutera på detta forum öht?

kan tipsa om www.familjeliv.se
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Thörn

Post by Thörn »

Håller med Greven här, även om det lät väldigt fel i den första posten :lol: Hade man bara haft sig själv att tänka på: -kör på, följ efter, -kör in i rånarbilen va fan som helst men har man sin unge med sig så borde man ta sig från rånare, inte följa efter dom.
Även om rånares "varningsskott" in i den andra bilen inte på något sätt går att försvara, hade lika gärna kunnat bli en rickorsett och dödat någon, siktat fel etc.
Själv har man lugnat sig med åren, tar det djävligt lungt numera om det inte är fri väg, speciellt om man ser barn då man vet att föräldrar är överbeskyddande och lätt överreagerar vid en sådan situation, bästa sättet att undvika hamna i soppan.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
HenrikF

Post by HenrikF »

Grefven wrote:Ungen är död p.g.a pappans val att handla. Inte p.g.a rånarens varningsskott.
Ja uppenbarligen kan man enligt dig skjuta ihjäl en unge efter ett rån, misstag eller ej (skjuter man får man räkna med att man träffar någon...) och sen vrida det till att det var pappans fel och inte den som skjöt.
Grefven wrote:Du ska kunna bete dig hur du vill alltså och skylla det på andra? Härligt resonerat :lol: måste vara skönt att kunna skylla sina egna korkade handlingar på andra.
det är precis det du gör med rånarens ju:) Du "skyller ifrån dig" på pappan när det är rånaren som varit jävligt korkad.

Snacka om att ha noll självdistans :lol: :lol: du säger emot dig själv så mkt att det finns inte.

Däremot förstår jag hur du tänker. Allt som sker är en resultatet av våra handlingar. Men du lyckas idiotförklara dig själv genom att först skriva att det inte är rånarens fel att ungen är död, till att skriva att det måste vara skönt att kunna skylla från sina korkade beslut på någon annan.
Rånaren skjöt. Träffade ungen. Ungen dog. Hur korkad man än är kan man inte skylla det på någon annan. Inte ens pappan. Trots det gör du just det bullen :lol:

är det svamparna?
/Henrik
HenrikF

Post by HenrikF »

Thörn wrote: Även om rånares "varningsskott" in i den andra bilen inte på något sätt går att försvara, hade lika gärna kunnat bli en rickorsett och dödat någon, siktat fel etc.
Men lik förbannat är det pappans fel att ungen är död, inte rånarens?
Bara en idiot resonerar så. en sjuk fan som inte borde vara ute.

Klart som fan man inte följer efter en rånare!! Inte ens om man är själv och sitter i bepansrad bil. Detta ifrågasätts inte. Bara ifrågasätter bullens motsägelsefulla sätt att se saker ur sitt lilla perspektiv.
/Henrik
Frostie

Post by Frostie »

Vi kan ju lägga ner nu det har urartat för längesen, back to topic annars får en admin låsa tråden.
Locked