svennebanan! eller låtsaspolis

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Frostie

svennebanan! eller låtsaspolis

Post by Frostie »

22:00 igår kväll så var jag iväg och hämtade sambon på en middag, lite halv grinig för att man alltid får vänta innan fruntimmret kommer ut, enligt mig ska det vara tvärt om.

hon hoppar in i bilen, vi åker igenom ett bostadsområde, ser lite längre fram att en man i 40 års åldern står och lirar boll med sin grabb på gatan.
går ut till sidan och dem rör sig ifrån bilen. släpper gasen såklart, ska väl vara ärlig och säga att visst jag körde inte i 30km/h, snarare 40 km/h.
gubben börjar springa och vifta med armen när han är i linje med förardörren så kastar han fotbollen allt han kan i sidorutan på bilen. "whata fuck" :S

jag slår på en tvärnit, hoppar ur bilen och han springer mot mig som att han ska slå på mig.

sen vet jag inte om det var mitt utseende som gjorde att han fick nått knäpp och blev rädd. full tatuerad, rakad och enligt mig själv vältränad

Gubbe: Förlåt förlåt!
Jag: vadå förlåt, du kastar en boll allt du kan på min bil, och nu ångrar du dig?
Gubbe: ja det såg ut som att du åkte förfort. och vi spelar fotboll här.
Jag: man ska väl fan inte spela fotboll på gatan.
Gubbe: nej nej förlåt förlåt.

Då är min fråga hur man kan starta nånting och sen ändra sig mitt i allt?, och om folk fortfarande tror att rakade huven har med rashatare att göra och har man hela sleeves med tatueringar så är man kriminell?

jag hade aldrig använt våld mot han om han inte rört mig först, hade nog inte gjort det iaf och absolut inte när grabben hans stod 10 meter ifrån, så han får men för livet om farsan blir golvad utanför huset.

jaja visst kunde ha hållt hastigheten ännu bättre innan jag kom upp mot dem, men stod nästan still när jag körde förbi dem...

nån annan som träffat på nån låtsaspolis?
HenrikF

Post by HenrikF »

du har inte barn själv eller?
Inte för att det försvarar beteendet, speciellt inte då man inte ska lära ungen spela boll på gatan, men man reagerar annorlunda som förälder..

Som 15åring fick jag en snyting av en pappa vars barn cyklade ut från deras uppfart rakt ut i gatan, och blev "påkörd" av mig. Det var en original suzuki k50, som nog inte ens gjorde 25kmh i nerförsbacke. Pappan kom ut och började skrika på mig som han bromsa och precis nuddade pojken. Sen sansade han sig och sa att det var inte mitt fel och bad om ursäkt. Som 15åring förstod jag honom, då han fick panik. Men pojken var ju ok, tror inte ens jag nuddade honom utan hans cykel.
Man är alltid sig själv närmast, och du beskriver situationen ur din vinkel, förmodligen lite vinklad. Pappan hade nog haft en helt annan åsikt än dig, man får ha lite distans till det.

Blev det kuring sen eller ni kramades och är bundis nu?
/Henrik
Grefven

Post by Grefven »

om man kastar en boll på en bil med flit så måste man väl tänkt igenom allt??? gubben tänkte nog inte alls utan tog för givet att det var en 45kg 18 åring som skulle va rädd som en hund när han kom fram.

man måste ju veta att det kan vara en 2 meter lång 150kg tung MMA fighter som precis gått av kuren, precis hittat sin kärring naken med en neger och sedan slängt i sig några riktigt ordentliga mängder kokain och gett sig iväg med bilen.

det KAN hända att man råkar kasta en boll på just denna personen. och då måste man ha en reservplan som inte sträcker sig till att be om ursäkt. man kan ju faktiskt bli misshandlad till invaliditet för att kastat en boll så på fel person. t.o.m dö.

jag har själv fått ett kontrollerat bryt mot en lastbilschaffis som försökte hindra omkörning 2 ggr genom att preja mig. han tyckte bara att jag inte skulle få köra om eftersom han körde i 80 och hastigheten var 80. jag kom om tillslut och bromsade ner så han stog stilla och gick ut med en hammare i näven. förövrigt ser jag väl ut som trådskaparen beskriver dock bara 175cm lång. men med en hammare så blir det väl lite mer förstärkt kan jag tänka mig. jag fick inte ut honom ur lastbilen men förhoppningsvis så fattade han att man inte är kung och härskare på vägarna bara för att man har en stor lastbil. (gjorde väl detta för att få en människa att förstå att man inte kan göra hur som hellst. så jag kan inte kalla det för bryt egentligen)

jag kunde ju faktiskt varit en civil polisbil som måste fram, jag kunde ju varit en jour-brandchef som ska till en olycksplats med en lånad bil eftersom min jourbil punkat, jag kunde varit en far som har en dotter med lila läppar efter hon satt nåt i halsen eller som käkat flugsvamp och jag vill till sjukan fort som fan.

allt är inte buskörning, och privatpoliser är det värsta jag vet. de kan ju fan slå på helljusen så att man håller på att frontalkrocka bara för att visa deras missnöje. får helljus i nacken varje dag tycker jag. för omkörningar, där man håller ut länge. (kör man för länge på vänster sida så lipar dom för det oxå) så det inte ska bli stenskott, rök, damm men likförbannat så är det fel. omkörningen kan vara 100% laglig utan hastighetsöverträdelse och med kilometerlång sikt utan påsticksväger. men mycket riktigt. när man kommer in framför dom så åker helljuset på för de tyckte väl att det är ett himla bus att köra om.

ursäkta mitt ordbajsande. men jag blir så upprörd på gubbar med boll.
Frostie

Post by Frostie »

sambon väntar tvillingar för tillfället, och har gudbarn som jag brukar laja med, men enligt mig ska man fan inte spela på gatan, det är inte så jag skulle uppfostra mina barn iaf. och speciellt inte när det finns en fotbollsplan 200 meter bort ?

men ger inte mig heller rätten att dra förbi i 10 km/h förfort. så förstår hur du menar.

men det som gör mig mest förbannad är att man gör på det sättet, och kastar en boll på nåns bil när man är vuxenmänniska? är väl ingen upfostran för grabben heller? nu är det inte min sak hur han uppfostrar sina barn men så tycker jag.

och att man inte kan ta diskutionen efteråt tycker jag är fel, visar också för grabben att man alltid ska backa om det kommer upp en arg diskution. kanske därför samhället ser ut som det gör!

var med om en likande grej inne i sthlm city för några år sen, när en kille sparkade på en volvo när han gick över övergångsstället, föraren i volvon jagade killen ner i tunnelbanan med en 9mm... så som bullen säger att man kanske ska tänka till först innan man gör nått, för man vet aldrig vad som döljer sig.
Warulv

Post by Warulv »

jobbade på hertz medan man pluggade och skulle hämta bilar runtom i västerås. hade snöat som fan på natten och vi drog iväg typ 4 killar i en bil för att plocka upp några som stog parkerade runtom i stan.
kom till parkeringen utanför ahlstom eller vafan d heter å det är typ 30+ cm snö. tar sats å ångar på och lyckas ta sig till entren. inga nycklar, inga bilar att hämta. så vi ska vidare till nästa ställe och kämpar oss genom snön å några får gå ut å knuffa genom dom värsta snödrivorna.

vi kommer fram till utfarten till den plogade vägen å möter plogbilen. killen stannar inte och släpper förbi oss i korsningen utan plogar vidare mot oss och låser in oss. "ok, är han blind eller dum i huvet?". sitter å väntar nån minut å tänker han kanske fått nått fel på bilen. tutar på honom men han bara sitter där. går ut och frågar om han kan backa så vi kommer ut. han öppnar rutan lite, "ni ska ge fan i att busköra på parkeringen!" "öh, va? vi jobbar! du är i vägen!" "jag har ringt polisen!" å sen stänger han fönstret och låtsas inte se mig.
sliter tag i dörren till lastbilen å rycker upp den å gubben får tag i handtaget på insidan å rycker tillbaka varpå mina fingrar whiplashar och en säkring går i huvet. gubben låser dörren å jag drämmer nävarna i rutan allt jag har och skriker något i stil med att han e helt jävla dum i huvet.
går runt till baksidan av lastbilen och försöker hitta nån sprint eller spak för att dumpa hans sandlass, då lär han komma ut, och ser hur farbror blå kommer rullande.
snackar med polisen och givetvis leder det ingenvart förrutom att clownen i lastbilen får flytta på sig så vi kan åka vidare.

när vi kommer tillbaka till hertz är chefen fly förbannad och gormar om att vi ska ge fan i att busköra och störa hans polare i plogbilen (som ringt honom) som han naturligtvis är bundis med och tror på mer än sina 4 anställda. händer det igen så får vi kicken. hade god lust att ta nån av bilarna och plantera i sidan på plogtrucken.

sen har det väl hänt ett flertal ggr att folk inte fattar att dom ska ligga i höger körfält på motorvägen om dom inte kör om och sen blir skitsura för att man drar om dom i "fel" fil. sen pressar dom sina bilar till nya höjder för att komma ifatt och blinka med helljus eller hytta med näven.
borde ha en kamera i bilen hela tiden och filma deras svettiga och upprörda ansikten när dom kör fortare än dom någonsin gjort och tror bilen ska lätta för dom kör i 150.
nicke.t

Post by nicke.t »

ja förstår om man e rädd om ungen ,men på vägen har dom inge å göra. de är väll 50km/h om de inte står nåt annat. ja e så jävla trött på alla hobbysnutar de är riktiga jävla idioter som ofta är en trafikfara när dom ska hindra folk köra om mm. har varit med om många incidenter me sånna jävla jon. :evil:
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Pimplaren

Post by Pimplaren »

Jag hatar alla fittmongon som tror att vägen är en lekplats, jag lekte då fan inte på vägen när jag var liten!

När jag bodde hemma, på vår gata lekte domdär jävla ungjävlarna jämt! nu sitter det 10km/h skylt, privat område, 3 farthinder osv osv på den gatan.. folk är sjuka i huvet :)

8)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
FugitivE

Post by FugitivE »

Grefven wrote:gubben tänkte nog inte alls utan tog för givet att det var en 45kg 18 åring som skulle va rädd som en hund när han kom fram.

man måste ju veta att det kan vara en 2 meter lång 150kg tung MMA fighter som precis gått av kuren, precis hittat sin kärring naken med en neger och sedan slängt i sig några riktigt ordentliga mängder kokain och gett sig iväg med bilen.
Du gav mig just världens as flabb :lol: :lol: :lol:
Lackerare
bmw02touring

Post by bmw02touring »

Jag kan väl säga så här, bor i villa utmed en tillfartsväg med 30km/h begränsning. Efter att jag noterat och tröttnat på att en hel del människor (främst äldre damer) kör förbi i minst 60så har jag åkt hem och pratat med 3 av dessa notoriska forkörare.
Brukar fråga om de har bråttom och därefter säga åt de att jag vet att de inte vill köra på någon av mina döttrar, med tanke på de konsekvenser som då skulle uppstå.
Efter dessa samtal så har samtliga sänkt hastigheten, och kör numera lagligt.

Förstår inte vitsen att hålla på och gasa i bostadsområden.
Niclas Carnesköld
HenrikF

Post by HenrikF »

Pimplaren wrote:Jag hatar alla fittmongon som tror att vägen är en lekplats, jag lekte då fan inte på vägen när jag var liten!

Var "leker" du med din bil då?
/Henrik
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

HenrikF wrote:
Pimplaren wrote:Jag hatar alla fittmongon som tror att vägen är en lekplats, jag lekte då fan inte på vägen när jag var liten!

Dummaste frågan ever. Biljäveln ska ju för fan va på vägen och det ska inte fotbollar och hockeyklubbor.

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
Braxen

Post by Braxen »

Hollizini wrote:
HenrikF wrote:

Dummaste frågan ever. Biljäveln ska ju för fan va på vägen och det ska inte fotbollar och hockeyklubbor.
Om nu inte fotbollar och hockeyklubbor ska vara på vägen, varför väljer så många bilister att parkera sina bilar i rabatter där blommor ska vara, i diket där vattnet ska rinna, in i andras bilar där bilisterna ska sitta och sist men inte minst i barn där varken Tito eller bilar ska vara!?
Nisse Järnet

Post by Nisse Järnet »

Braxen wrote:
Hollizini wrote:
HenrikF wrote: Var "leker" du med din bil då?
Om nu inte fotbollar och hockeyklubbor ska vara på vägen, varför väljer så många bilister att parkera sina bilar i rabatter där blommor ska vara, i diket där vattnet ska rinna, in i andras bilar där bilisterna ska sitta och sist men inte minst i barn där varken Tito eller bilar ska vara!?
Hoppas du skämtar?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
airs

Post by airs »

Nisse Järnet wrote:
Braxen wrote:
Hollizini wrote: Dummaste frågan ever. Biljäveln ska ju för fan va på vägen och det ska inte fotbollar och hockeyklubbor.
Hoppas du skämtar?
Du menar med andra ord att det är en olycka att barn spelar fotboll och hockey på en gata där bilar åker? Ungefär att dom skulle springa till fotbollsplan men sprang in i en betongvägg och råkade hamna på gatan?
Bmw 325i -90 Mtech-2
Bmw 335i -07
Grefven

Post by Grefven »

om jag lekte på vägen när det kom en bil så gormade farsan på MIG och inte på bilisten.

vilket är enklast att reglera?

vart man har sina barn, eller all tänkbar trafik som finns i ens omgivning?

om ett barn skulle blivit påkörd och det absolut inte begåtts ett lagbrott av bilföraren så är barnet dött likförbannat. så det är det som man är rädd om som man får hålla koll på. det kan hända saker trots att inga lagar bryts.

skulle era barn få leka nära en kant/klippa utan räcke där det stupar 50 meter ner? antagligen inte. men det är ju inte olagligt det heller. och det är famförallt enklare att leka med barnen någon annanstans än att försöka fylla ut hela stupet alternativt montera upp stängsel osv.
Mikael S

Post by Mikael S »

Blir så less på allt daltande med barnen idag. När jag var liten fick man lära sig att vägen var farlig och där fick man inte vara hur som helst.
Idag ska det regleras med hastigheter, blomlåder och vette fan allt skit som korkade föräldrar ställer fram!

Värsta som jag sett hittils var i vintras när jag passerade ett hus som var placerad på en höjd där ungarna hade gjort en pulkabacke och åkte rakt ut på vägen i fullfart. Observera att föräldrarna stod bredvid och hejade på
HenrikF

Post by HenrikF »

Hade varit kul att se hur människor som går ut med hammare och gormar för att en lastbil hindrat en omkörning hade reagerat om det kom någon på deras gata och körde som en galning. Om denna person bara hade stått och tittat på eller använt sin hammare..

För övrigt fick Braxen till det rätt så väl. Jag citerade pimplaren som skrev
"Jag hatar alla fittmongon som tror vägen är en lekplats"
Vad är värst någon som kommer med ställ i 150kmh eller att någon råkar befinna sig i närheten av "fittmongot" som till slut förlorar det och kör ihjäl ett par st...
Kör man på gatan SKA man utgå från att man kan skada någon. Man har alltid ett större ansvar, både juridiskt och moraliskt, som förare av fordon än som gångtrafikant. Ska man ut och "leka på gatan" med sin bil kan man välja sina tider och platser. Industriområde mitt i natten fine. Bostadsområde, eller liknande är inte ok. Varesig man är rippad mma med tatueringar som är skitcool och badass eller en liten tönt som sitter och skriver på forum :)
/Henrik
Locked