HenrikF wrote:Hade varit kul att se hur människor som går ut med hammare och gormar för att en lastbil hindrat en omkörning hade reagerat om det kom någon på deras gata och körde som en galning. Om denna person bara hade stått och tittat på eller använt sin hammare..
hade jag varit "sjuk, vansinnig" etc så hade jag hammrat sönder hela dörren och slängt den genom rutan och krypit in och varit jättetydligt med hur jag kände för honom. men han förstod nog att man inte tränger ut någon i diket. det var ren tur att jag inte började volta med bilen. första prejningen blev jag skärrad som fan och trodde att han råkat somna eller nåt. då det var kilometerfri sikt och inga möten alls. inga påsticksvägar osv.
men när han gjorde försök nummer 2 så blev jag såklart arg då det direkt är mordförsök. hade familjen varit med så hade jag haft vittnen på hur han gjort och då skulle jag drivit det hårt. men nu fanns inga vittnen alls så då var planen att göra lite som man ville. skrämma vett i honom blev det iaf.
och trådskaparen körde ju inte som en galning om han nu hade typ 40km/h.
jag har förövrigt haft en polisbil flat out 50cm från min brevlåda efter ett rån i grannbyn. likaså är det en deltidsbrandman som har fullt löd på sin saab 93 någon gång i veckan. han har haft fullt på 5an ett tag innan han passerar mig iaf. och då är det bara tillsagda barn som kan hjälpa. för inte kan jag vara säker på att alla alltid beter sig bra. jag kan bara påverka mina barn och vart de leker när de är så unga så de inte själva förstår allvaret.
är man rädd om något så får man skydda det och inte tro att alla andra sätter det man är rädd om i första rummet.
ska man dränera haven oxå? så barnen inte kan drunkna? eller kan man ha uppsikt och inte ha barnen där de riskerar att drunkna? en av lösningarna är lättare än den andra iaf.