Dawe_A wrote:Nä ska inte ha någon stödgördel, blir en del mek tydligen (m50in skall inte passa rakt på väl?)
och det har bromsats 900whp utan problem utan gödeln. Men frågan är väl hur det funkar i längden...
tror det går bra utan
mvh
Jaja det är bara lite mek med oljepumpen men ingen raketforskning direkt. Men varför chansa utan gördel ? Bara för att någon har bromsat 900 whp behöver ju inte det betyda att du har samma tur, am i right ?
Sen finns det ett fint uttrycks om borde användas mer än vad det gör och det är att kedjan är inte starkare än sin svagaste länk.
Nu är ju detta bara råd och du gör ju självklart som du själv vill.
Time will tell!
Jo men det är ju massa onödigt tid, ork och tiotusentals kronor som går åt helvete om det blir ras. Så överdimensionera hellre och åk lite säkrare än att ligga på gränsen och kanske rasa, detta är bara en tankeställare och vi kan inte alla knappra piller som pilltan!
nej jag vet vad du menar. I ärlighetens namn har jag fått förklarat för mig förut att det inte finns någon stödgördel till s50... passar m50ins rakt på (eventuellt om någon kan nämna alla modifikationer som behövs) så kommer jag att köpa en stödgördel också..
Fan vad det kliar i mina fingrar, vill isolera mig i garaget och bara bygga, synd jag har så dålig besiktnings period.
Mvh
David
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
Dawe_A wrote:nej jag vet vad du menar. I ärlighetens namn har jag fått förklarat för mig förut att det inte finns någon stödgördel till s50... passar m50ins rakt på (eventuellt om någon kan nämna alla modifikationer som behövs) så kommer jag att köpa en stödgördel också..
Fan vad det kliar i mina fingrar, vill isolera mig i garaget och bara bygga, synd jag har så dålig besiktnings period.
Mvh David
Har pm:at en kille som jag tror vet om vad som behövs för att få den att passa.
Men jag tror inte att det är mer att göra för att få den att passa i s50 som det är att det ska passa i m50
Ja det är drygt det där med besiktning och skit, men när har du besiktningsperiod då ? Men annars är det väll bara att börja med lite annat lull lull som inte har med bilen att göra. Men du har väll inte fått tillbaka blocket än ?
Dawe_A wrote:nej jag vet vad du menar. I ärlighetens namn har jag fått förklarat för mig förut att det inte finns någon stödgördel till s50... passar m50ins rakt på (eventuellt om någon kan nämna alla modifikationer som behövs) så kommer jag att köpa en stödgördel också..
Fan vad det kliar i mina fingrar, vill isolera mig i garaget och bara bygga, synd jag har så dålig besiktnings period.
Mvh David
Har pm:at en kille som jag tror vet om vad som behövs för att få den att passa.
Men jag tror inte att det är mer att göra för att få den att passa i s50 som det är att det ska passa i m50
Ja det är drygt det där med besiktning och skit, men när har du besiktningsperiod då ? Men annars är det väll bara att börja med lite annat lull lull som inte har med bilen att göra. Men du har väll inte fått tillbaka blocket än ?
Det är ju det.. har bes period i december, så ja då kommer ju motorn förhoppningsvis stå klar i stativet.
Nej det är ju det också att blocket är inte hemma ännu så kan inte göra så mycket nu, sen blir det nog att bila till ppf big meet (ska du med?) och lämna blocket på pyramidringning på PPF...
Men när man väl får hem blocket planat, borrat och pyramidringat så är det ju bara att börja montera bitarna
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
Har pm:at en kille som jag tror vet om vad som behövs för att få den att passa.
Men jag tror inte att det är mer att göra för att få den att passa i s50 som det är att det ska passa i m50
Ja det är drygt det där med besiktning och skit, men när har du besiktningsperiod då ? Men annars är det väll bara att börja med lite annat lull lull som inte har med bilen att göra. Men du har väll inte fått tillbaka blocket än ?
Det är ju det.. har bes period i december, så ja då kommer ju motorn förhoppningsvis stå klar i stativet.
Nej det är ju det också att blocket är inte hemma ännu så kan inte göra så mycket nu, sen blir det nog att bila till ppf big meet (ska du med?) och lämna blocket på pyramidringning på PPF...
Men när man väl får hem blocket planat, borrat och pyramidringat så är det ju bara att börja montera bitarna
Ja den är ju dryg, men vad gör dom med blocket i kristianstad då ? Eller lämnade du det till serring ? Ja det hade varit skoj att hänga med upp men jag fan inte råd..
140mil är väl inget för att få se nästan alla sveriges fetaste bmw turbos mfl
Okej okej men har du lämnat kolvar och det till han med ? Tänkte för han kan ju slipa in ringarna till dig med för en liten peng skulle jag tro.
Haha nej 140 mil är värkligen inget, men det är ju bara 70 mil enkel resa och värre än så har man ju kört på en dag, men i mitt fall så är det pengarna som sviker för det är ju soppa+ev. boende+mat+ inträde så listan blir ju lång rätt snabbt..
140mil är väl inget för att få se nästan alla sveriges fetaste bmw turbos mfl
Okej okej men har du lämnat kolvar och det till han med ? Tänkte för han kan ju slipa in ringarna till dig med för en liten peng skulle jag tro.
Haha nej 140 mil är värkligen inget, men det är ju bara 70 mil enkel resa och värre än så har man ju kört på en dag, men i mitt fall så är det pengarna som sviker för det är ju soppa+ev. boende+mat+ inträde så listan blir ju lång rätt snabbt..
Jo jag tänkte på att du sa att pengarna va problemet, men orkade inte editera Jag är med rätt fattig mellan varje paket man hämtar till bilen haha och ja serring har Cp kolvarna också!
Sitter just nu och försöker lära mig mjukvaran till vipec, måste säga att den är riktigt mysig! Men då har jag inte så mycket att jämföra med.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
Okej haha. Men fick serring ringarna med för han kan säkert slipa in dom när han ändå håller på för en rätt billig peng, slår man ut det på slitet och tiden så kan det vara värt ett par hundra lappar.
Men jag har fått svart på vitt att M50:ins stödgördel ska passa i S50 med samma modd som i M50 att man får slipa av lite på oljepumpen och det är en enkel operation
CrazyVikingsRacing wrote:Okej haha. Men fick serring ringarna med för han kan säkert slipa in dom när han ändå håller på för en rätt billig peng, slår man ut det på slitet och tiden så kan det vara värt ett par hundra lappar.
Men jag har fått svart på vitt att M50:ins stödgördel ska passa i S50 med samma modd som i M50 att man får slipa av lite på oljepumpen och det är en enkel operation
MVH
Måste säga att börja slita & lägga tid på bilen/motorn är det enda jag vill just nu.
Blir stödgördel också.
Sen har bestämt mig för att börja dra vipecet imorgon till orginalmotorn, samlar kablarna från vipec härvan så bra jag kan utan att klippa av någon. Om det nu skulle skilja i avstånd mellan givarna på s50 och m52b28..
Kom på att det va lönlöst att lära sig mjukvaran utan boxen inkopplad.. Sen blir det prövomappning på m52 motorn
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
CrazyVikingsRacing wrote:Okej haha. Men fick serring ringarna med för han kan säkert slipa in dom när han ändå håller på för en rätt billig peng, slår man ut det på slitet och tiden så kan det vara värt ett par hundra lappar.
Men jag har fått svart på vitt att M50:ins stödgördel ska passa i S50 med samma modd som i M50 att man får slipa av lite på oljepumpen och det är en enkel operation
MVH
Måste säga att börja slita & lägga tid på bilen/motorn är det enda jag vill just nu.
Blir stödgördel också. Sen har bestämt mig för att börja dra vipecet imorgon till orginalmotorn, samlar kablarna från vipec härvan så bra jag kan utan att klippa av någon. Om det nu skulle skilja i avstånd mellan givarna på s50 och m52b28..
Kom på att det va lönlöst att lära sig mjukvaran utan boxen inkopplad.. Sen blir det prövomappning på m52 motorn
Okej okej tänkte bara.
Okej vad bra, det kommer förhoppningsvis du inte ångra .
Okej ja bara kolla ifall det är samma system för jag vet att på vissa BMW bilar så sitter där bland annat ett bosch sprut sen på vissa síemens.
Men ska du göra någon plug n play historia då ? För klippa i orginalsystemet är ajja bajja enligt mig och sen kan du ju bara fråga Storken vad han ångrar att han började klippa i sitt system..
CrazyVikingsRacing wrote:Okej haha. Men fick serring ringarna med för han kan säkert slipa in dom när han ändå håller på för en rätt billig peng, slår man ut det på slitet och tiden så kan det vara värt ett par hundra lappar.
Men jag har fått svart på vitt att M50:ins stödgördel ska passa i S50 med samma modd som i M50 att man får slipa av lite på oljepumpen och det är en enkel operation
MVH
Måste säga att börja slita & lägga tid på bilen/motorn är det enda jag vill just nu.
Blir stödgördel också. Sen har bestämt mig för att börja dra vipecet imorgon till orginalmotorn, samlar kablarna från vipec härvan så bra jag kan utan att klippa av någon. Om det nu skulle skilja i avstånd mellan givarna på s50 och m52b28..
Kom på att det va lönlöst att lära sig mjukvaran utan boxen inkopplad.. Sen blir det prövomappning på m52 motorn
Okej okej tänkte bara.
Okej vad bra, det kommer förhoppningsvis du inte ångra .
Okej ja bara kolla ifall det är samma system för jag vet att på vissa BMW bilar så sitter där bland annat ett bosch sprut sen på vissa síemens. Men ska du göra någon plug n play historia då ? För klippa i orginalsystemet är ajja bajja enligt mig och sen kan du ju bara fråga Storken vad han ångrar att han började klippa i sitt system..
Nej jag ångrar det nog inte..
Hela motorhärvan blir ju ny.. Har vipecs tillhörande härva så det är bara att plugga in i boxen och slänga ut mattan genom torpedväggen...sen börja läsa shema & klämma kontakter Tacksamt att slippa dra egna kablar, kolla shema och trycka in i kontakten till boxen.
Är det ingen från karlskrona området som är sugen på ppf big meet? Som vill hänga på mig o mitt block dit.. eller som har plats åt oss
Fritte skulle du och din regering med?
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!