Internet tankeställare inget annat.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Många tror på riktigt att de vet. De är de knepigaste. Spekulera och argumentera för att lära sig får man såklart. Det är ju grunden för att lära sig nåt.
Det kan ofta bero på att man har olika syn på saker. Några tycker att man kan använda en toppacking flera gånger, grundat på att någon sagt till dom att de vet en som gjort det. Och är kravet bara att bilen ska starta och rulla så kan det va nycket som är knas.
Vissa säger att krängningshämmare är onödigt, bakdäck behövs inte balanseras, hjulinställning går bra att höfta med ögonmått, det går bra att åka öppen dump när man åker LMM för det gör polaren på sin bil som han snart ska starta/bli färdig med, greencottonfilter på en e30 ger 15hk.
Listan av det man läst kan göras lång. Det finns inget idiotfilter på nätet tyvärr. Vissa som är måttliga mytomaner i verkligheten blir übermytomaner på nätet.
Det kan ofta bero på att man har olika syn på saker. Några tycker att man kan använda en toppacking flera gånger, grundat på att någon sagt till dom att de vet en som gjort det. Och är kravet bara att bilen ska starta och rulla så kan det va nycket som är knas.
Vissa säger att krängningshämmare är onödigt, bakdäck behövs inte balanseras, hjulinställning går bra att höfta med ögonmått, det går bra att åka öppen dump när man åker LMM för det gör polaren på sin bil som han snart ska starta/bli färdig med, greencottonfilter på en e30 ger 15hk.
Listan av det man läst kan göras lång. Det finns inget idiotfilter på nätet tyvärr. Vissa som är måttliga mytomaner i verkligheten blir übermytomaner på nätet.
- Christian.N
Men vafan allmänt jävla vett??! Om det är en diskution om nånting så kan man komma med ideér och olika förslag som man tror kan funka men om nån ställer en direkt fråga om nånting funkar ihop med nåt annat så svarar man väl för fan inte om man inte VET att det funkar eller ej?!
Ska det vara så svårt?
Mvh
Ska det vara så svårt?
Mvh
Enköping, 073-3104393
Absolut, en disskution är en sak. Men där ren fakta efterfrågas är en del väldigt snabba med att dra på med flyktig kunskap. Och det är retfullt, speciellt när nån stackare står där med fel och känner sig blåst!
Och Ja, det händer.
Och Ja, det händer.
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Men det är väl bara rent sunt förnuft - tror inte att nån här skriver nåt bara för att jävlas eller lura nån.. Man skriver väl sina teorier?? Om man sen väljer att tro blindt på något som skrivs på ett intresseforum (INTE i ett uppslagsverk!!) så är det väl upp till en själv.. Är det nåt man tvivlar på eller känner att man inte kan riskera så kollar man väl upp det på nåt mer pålitligt ställe, tex en instruktionsbok eller likn (eller prövar sig fram på egen risk eller med hjälp av polare), men ett forum är ett forum.........
jag kan dra ett exempel åt andra hållet:
jag köpte ett nuke kamdrev här, och jag kan säga att jag fick inte nåt som helst info om att bultarna till packbox-brickan till kammen tar i drevet?! men det märkte jag ganska snabbt själv....
jag kan dra ett exempel åt andra hållet:
jag köpte ett nuke kamdrev här, och jag kan säga att jag fick inte nåt som helst info om att bultarna till packbox-brickan till kammen tar i drevet?! men det märkte jag ganska snabbt själv....
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
BmWkrille wrote:jag kan dra ett exempel åt andra hållet:
Vi blev snopna också

MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
BmWkrille wrote:jag kan dra ett exempel åt andra hållet:
Vi blev snopna också

MVH Oliver Turbo Turtle
BMW m5 f10
BMW m5 f10
klassikern
håller standard botten för 500 häst?
turbokalle - jojomensan, jag VET jag har provat, det håller!
Trots att man provat så blir det ändå en gissning i många fall om man inte provat, provat,provat provat,provat,provat och provat, sedan provat igen några gånger även om gissningen blir lite mer kvalificerad än om han inte provat alls.
Tror även (VET ju ej helt säkert) många skulle dra sig för en kvalificead gissning om man skulle "sätta kuken i pant" varje gång man svarar på en fråga.
Trots att man provat så blir det ändå en gissning i många fall om man inte provat, provat,provat provat,provat,provat och provat, sedan provat igen några gånger även om gissningen blir lite mer kvalificerad än om han inte provat alls.
Tror även (VET ju ej helt säkert) många skulle dra sig för en kvalificead gissning om man skulle "sätta kuken i pant" varje gång man svarar på en fråga.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
ännu en klassiker är när någon blir förvånad när det går sönder för att det SKA hålla.Thörn wrote:klassikern
bmw har lovat 170hk på en m20 och 192hk på en m50. tummar man på det så får man vänta sig att livslängden kortas. få inte motorn gå sönder under några omständigheter alls så bör man byta ut delarna som är specade för exempelvis 192hk till delar som är tillverkade för att klara ens tänkta effekt.
så enkelt är det.
-
det värsta är att de som verkligen vet inte längre orkar berätta hur det är. för att det kommer 10 "förståsigpåare" och säger "joho! det går visst"
de tröttnar på massan med internetryttare och tröttnar helt enkelt.
de enda forum som klarar sig ifrån att sånt folk hänger där är de forum som inte har en rolig "övrigt" avdelning. så fort den avdelningen dyker upp så börjar förfallet.
de tröttnar på massan med internetryttare och tröttnar helt enkelt.
de enda forum som klarar sig ifrån att sånt folk hänger där är de forum som inte har en rolig "övrigt" avdelning. så fort den avdelningen dyker upp så börjar förfallet.
Det är ju nånting med rejsa som gör att jag alltid "litar" på det som skrivs.
medans tex zatzy är ju inte min källa till evig kunskap.
tyvärr så börjar ppf falla åt samma håll, önskar jag kunde sätta fingret på vad som håller på att hända.
Kanske är så enkelt som övrigt avdelningen? eller har man lärt sig mera och satt standarden högre för sig själv så man inte behöver läsa basic trådarna och därför bara ser slabbet.
vem vet
medans tex zatzy är ju inte min källa till evig kunskap.
tyvärr så börjar ppf falla åt samma håll, önskar jag kunde sätta fingret på vad som håller på att hända.
Kanske är så enkelt som övrigt avdelningen? eller har man lärt sig mera och satt standarden högre för sig själv så man inte behöver läsa basic trådarna och därför bara ser slabbet.
vem vet
Fredrik Eriksson
2002 -72 RACE Grupp2 - http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66354" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mustang ht -66 http://mustang.535twinturbo.com/#1.251" onclick="window.open(this.href);return false;
2002 -72 RACE Grupp2 - http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66354" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mustang ht -66 http://mustang.535twinturbo.com/#1.251" onclick="window.open(this.href);return false;