Internet tankeställare inget annat.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Internet tankeställare inget annat.
Tycker det är skrämmande att folk svara på frågor som de aldrig skulle kunna göra i verkligheten. Många trådar är det 50% av de gjorde inläggen från folk som aldrig ens byggt ihop en egen motor.
Skulle aldrig få för mig att svara på en fråga/inlägg om jag inte själv testat. annat fall tar man med källa i inlägget.
Skriver detta enbart för en tankeställare. För att jag inte skall bli förbannat och skriva i någon annans tråd och göra någon olycklig.
Mycket creds till dem som svarar som själva vet.
Skulle aldrig få för mig att svara på en fråga/inlägg om jag inte själv testat. annat fall tar man med källa i inlägget.
Skriver detta enbart för en tankeställare. För att jag inte skall bli förbannat och skriva i någon annans tråd och göra någon olycklig.
Mycket creds till dem som svarar som själva vet.
Kan inget annat än att hålla med dig.
Tyvärr så ställer det till mycket bekymmer för omvärlden med alla dessa chansningar och gissningar.
För att inte tala om dom som verkar bergsäkra på sin sak men kan inte ens skriva i inlägget att dom egentligen bara höftar/chansar.
Tyvärr så ställer det till mycket bekymmer för omvärlden med alla dessa chansningar och gissningar.
För att inte tala om dom som verkar bergsäkra på sin sak men kan inte ens skriva i inlägget att dom egentligen bara höftar/chansar.
Fredrik Eriksson
2002 -72 RACE Grupp2 - http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66354" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mustang ht -66 http://mustang.535twinturbo.com/#1.251" onclick="window.open(this.href);return false;
2002 -72 RACE Grupp2 - http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66354" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mustang ht -66 http://mustang.535twinturbo.com/#1.251" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blocket.se/stockholm/Egen_va ... w=1&last=1
Dan, jag hittade en bil till dig som de inte kan stoppa dig för att åka obes och du kan intw köra sönder den.
Dan, jag hittade en bil till dig som de inte kan stoppa dig för att åka obes och du kan intw köra sönder den.
Hade det inte blivit lite tråkigt om folk som inte byggt något eget "får" vara med o spekulera i saker och ting? Man kan ju faktiskt läsa sig till väldigt mycket och bjuda på lite teori.
Men alla kan inte tala av egen erfarenhet, det kan man ju poängtera efter man skrivit inlägget.
Men alla kan inte tala av egen erfarenhet, det kan man ju poängtera efter man skrivit inlägget.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
"Skulle aldrig få för mig att svara på en fråga/inlägg om jag inte själv testat. annat fall tar man med källa i inlägget."Dawe_A wrote:Hade det inte blivit lite tråkigt om folk som inte byggt något eget "får" vara med o spekulera i saker och ting? Man kan ju faktiskt läsa sig till väldigt mycket och bjuda på lite teori.
dgyldmark wrote:"Skulle aldrig få för mig att svara på en fråga/inlägg om jag inte själv testat. annat fall tar man med källa i inlägget."Dawe_A wrote:Hade det inte blivit lite tråkigt om folk som inte byggt något eget "får" vara med o spekulera i saker och ting? Man kan ju faktiskt läsa sig till väldigt mycket och bjuda på lite teori.
Ja då är vi överens om det.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
-
- Fredriktak
DIN teori/ide hur vida vi skulle få uttrycka oss om saker vi INTE provat skulle backa oss 200år i utvecklingen.. Om teoretiker och spekulationer inte skulle få finnas skulle vi inte vara där vi är idag!
Skillnad på vad man VET/GJORT är den så stor? Menar det man GISSAR. Helt klart ska man kunna backa det man säger till 110%.. Menar, om tex Bäckis inte hinner svara på en fråga, och den frågan VET tex JAG svaret på till 110%! Ska det vara FEL av mig att posta den då? Bara för JAG INTE provat den?
Folk har för mycket fritid att komma på ett argument som detta hahaha
Skillnad på vad man VET/GJORT är den så stor? Menar det man GISSAR. Helt klart ska man kunna backa det man säger till 110%.. Menar, om tex Bäckis inte hinner svara på en fråga, och den frågan VET tex JAG svaret på till 110%! Ska det vara FEL av mig att posta den då? Bara för JAG INTE provat den?
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Här kommer ju det sunda förnuftet in. Om någon undrar något generellt som det är lätt att veta svaret på, tex Var ligger PPF? Jo i Avesta.Fredriktak wrote:DIN teori/ide hur vida vi skulle få uttrycka oss om saker vi INTE provat skulle backa oss 200år i utvecklingen.. Om teoretiker och spekulationer inte skulle få finnas skulle vi inte vara där vi är idag!
Men att fråga på nätet om tex: Passar svänghjul och koppling från vw Polo till en -79 320i?
Ja! det gör det skriver nån, som i själva verket i sin tur läst det på nätet. Glad i hågen cyklar man till affärn och köper omnämda delar. Väl hemma ligger man sen och svär och domderar så tillochmed hunden skäms när det inte passar. Det är sådant man vill undvika.
Nu var ovanstående naturligtvis ett rent exempel.
Men jag förstår Dan till fullo. Jag är också mycket trött på spekulationer och gissningar. Man kan läsa sig till nästan allt på internet, men bara för att man har gjort det betyder inte det att man KAN för teori och praktik är ju tyvärr sällan samma sak.
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Sant. Att diskutera/bolla teori är nyttigt. Någon får alltid för sig att prova och vipps har vi utväckling med referens.Fredriktak wrote:DIN teori/ide hur vida vi skulle få uttrycka oss om saker vi INTE provat skulle backa oss 200år i utvecklingen.. Om teoretiker och spekulationer inte skulle få finnas skulle vi inte vara där vi är idag!
"Skulle aldrig få för mig att svara på en fråga/inlägg om jag inte själv testat. annat fall tar man med källa i inlägget."[/quote]Skillnad på vad man VET/GJORT är den så stor? Menar det man GISSAR. Helt klart ska man kunna backa det man säger till 110%.. Menar, om tex Bäckis inte hinner svara på en fråga, och den frågan VET tex JAG svaret på till 110%! Ska det vara FEL av mig att posta den då? Bara för JAG INTE provat den?
- Fredriktak
bästa jag läst på bra länge! detta är ju nästan värre än morsans syjuntor...Fredriktak wrote:
många gånger känns det som att man ska hålla käften på detta forum om man inte byggt ihop en puffra på minst 800häst och åkt på häng 3 varv runt stans största rondell när nån filmat!
kan ju säga själv att jag aldrig skulle få ihop min turbo-bil utan att läsa på detta forum. det finns otroligt många duktiga trimmare här. och så finns det dom som har intresset och VILL och FÖRSÖKER. Hur ska man bli duktig på något om man inte försöker? bolla med tankar osv, det är ju det forum är till för, eller?
Tror inte att någon skulle säga något för att lura nån, man försöker vara snäll och hjälpa så mycket man kan! Det tycker iaf jag är bättre än att hålla käften!
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com