Har idag bromsat en frän sugmotor!
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Men fyfan va nice det ärmotec wrote:att förstöra en bil är att bygga en vass sugmotor!
så högt komp så att den inte går på vanlig soppa
så arga kammar så den inte går under 4000rpm
sen blir man pank oxå

Bara av att höra ljudet från en vass sugmotor är ju ren motorporr

Robin Eriksson
Tel: 0408521754
Tel: 0408521754
- M635 forever
- Posts: 1013
- Joined: 25 Jan 2006, 23:30
- Location: Huddinge
Men 420 sugisar i motor kontra 420 turbohästar skiljer bara sisådär närmare 50k!
+ att med turbon så kan du räkna med ca 50 häst till om man fortfarande pratar s38b36

+ att med turbon så kan du räkna med ca 50 häst till om man fortfarande pratar s38b36
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
Skulle själv aldrig bygga en vass sugmaskin men det är som du säger.PegiPax wrote:Men fyfan va nice det ärmotec wrote:att förstöra en bil är att bygga en vass sugmotor!
så högt komp så att den inte går på vanlig soppa
så arga kammar så den inte går under 4000rpm
sen blir man pank oxå![]()
Bara av att höra ljudet från en vass sugmotor är ju ren motorporr
Ljudet är i en klass för sig

jag förstår dom som betalar och bygger en vass sug maskin men jag är själv för snål (dåligt betalt) för det

de flesta som bygger riktigt vassa sugmaskiner gör det för att reglementet tvingar dom till det. är ju dom som har svindyra 2 liters motorer i sina bmw som inte ens kommer upp i effekter som en s50. just för att de måste rätta sig efter reglementet.
"vi" som inte har något reglemente att rätta oss efter kan ju åka med vilken volym och överladdare vi vill.
"vi" som inte har något reglemente att rätta oss efter kan ju åka med vilken volym och överladdare vi vill.
johankihl wrote:Måste man trimma enligt reglemente om man vinner på lotto?motec wrote:Förstår såklart dom som åker Rallycross och rally osv som har ett reglemente men för gata skulle iaf jag aldrig bygga en sugis om jag inte vann på lotto
johankihl wrote:motec wrote:aldrig bygga en sugis om jag inte vann på lotto Smile
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Du förstod inte ironin. Att vinna på lotto skulle aldrig göra mig dum nog att inte förbättra motorns andning med överladdning. Att vinna på lotto skulle göra att jag byggde en än ballare motor MED överladdning. Jag har fortfarande inget reglemente att hålla mig till bara för att jag vunnit pengar och får möjligheten att göra något riktigt fränt!motec wrote:Haha VA? läs 1 eller 3 gånger tilljohankihl wrote:Måste man trimma enligt reglemente om man vinner på lotto?motec wrote:Förstår såklart dom som åker Rallycross och rally osv som har ett reglemente men för gata skulle iaf jag aldrig bygga en sugis om jag inte vann på lotto

M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
motorn som ursprungligen diskuterats i tråden är skitball. och det ärtan mappat fram är imponerande.
men nu när det är lite OT så får man passa på och fråga vad som kan vara bättre med en sugmotor förutom kanske insugsljudet (eller något liknande som inte spelar någon praktisk roll) ?
OM man har önskemål om en viss motorkaraktär så kan man trots överladdare nog nå sitt mål om man bygger rätt. det behöver inte existera något turbolag (för det är det första man får höra av N/A åkarna) alls i det register man använder om man inte vill. det finns skitfina aggregat och motorstyr som tillsammans med rätt kammar osv kan prestera enormt bra.
de snabbasta banbilarna är överladdade, de snabbaste strippenbilarna är överladdade och de snabbaste gatbilarna är överladdade.
men nu när det är lite OT så får man passa på och fråga vad som kan vara bättre med en sugmotor förutom kanske insugsljudet (eller något liknande som inte spelar någon praktisk roll) ?
OM man har önskemål om en viss motorkaraktär så kan man trots överladdare nog nå sitt mål om man bygger rätt. det behöver inte existera något turbolag (för det är det första man får höra av N/A åkarna) alls i det register man använder om man inte vill. det finns skitfina aggregat och motorstyr som tillsammans med rätt kammar osv kan prestera enormt bra.
de snabbasta banbilarna är överladdade, de snabbaste strippenbilarna är överladdade och de snabbaste gatbilarna är överladdade.
johankihl wrote:Du förstod inte ironin. Att vinna på lotto skulle aldrig göra mig dum nog att inte förbättra motorns andning med överladdning. Att vinna på lotto skulle göra att jag byggde en än ballare motor MED överladdning. Jag har fortfarande inget reglemente att hålla mig till bara för att jag vunnit pengar och får möjligheten att göra något riktigt fränt!motec wrote:Haha VA? läs 1 eller 3 gånger tilljohankihl wrote: Måste man trimma enligt reglemente om man vinner på lotto?
Nej det gjorde jag inte

och jag säger som dig, en turbomaskin är det enda rätta.

Nja, vilken överladdad maskin åker ifrån en F1:a på bana?Grefven wrote: de snabbasta banbilarna är överladdade, de snabbaste strippenbilarna är överladdade och de snabbaste gatbilarna är överladdade.

jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290