Har idag bromsat en frän sugmotor!

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
e30jimpa
Posts: 221
Joined: 04 Apr 2009, 20:01

Post by e30jimpa »

haha verkligen. finns väl inget som kan förstöras med en snigel
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Du skall inte kasta fransk färskost i glashus.

Ganska enkel matematik att förhöjt atmosfärstryck är bättre. Alla förstår det, förr eller senare. Förstör en motor gör man när man tar bort överladdaren.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
motec
Posts: 577
Joined: 15 Jul 2007, 16:38
Location: Gotland

Post by motec »

att förstöra en bil är att bygga en vass sugmotor!

så högt komp så att den inte går på vanlig soppa
så arga kammar så den inte går under 4000rpm


sen blir man pank oxå :)
User avatar
FugitivE
Posts: 1385
Joined: 02 Jun 2007, 10:05
Location: Värmdö

Post by FugitivE »

Vissa vill ju ha sughästar så ;)
Lackerare
User avatar
PegiPax
Posts: 1199
Joined: 09 Dec 2006, 15:38
Location: Finland

Post by PegiPax »

motec wrote:att förstöra en bil är att bygga en vass sugmotor!

så högt komp så att den inte går på vanlig soppa
så arga kammar så den inte går under 4000rpm


sen blir man pank oxå :)


Men fyfan va nice det är :twisted:

Bara av att höra ljudet från en vass sugmotor är ju ren motorporr 8)
Robin Eriksson
Tel: 0408521754
User avatar
M635 forever
Posts: 1013
Joined: 25 Jan 2006, 23:30
Location: Huddinge

Post by M635 forever »

Men 420 sugisar i motor kontra 420 turbohästar skiljer bara sisådär närmare 50k! 8)
+ att med turbon så kan du räkna med ca 50 häst till om man fortfarande pratar s38b36
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
motec
Posts: 577
Joined: 15 Jul 2007, 16:38
Location: Gotland

Post by motec »

PegiPax wrote:
motec wrote:att förstöra en bil är att bygga en vass sugmotor!

så högt komp så att den inte går på vanlig soppa
så arga kammar så den inte går under 4000rpm


sen blir man pank oxå :)


Men fyfan va nice det är :twisted:

Bara av att höra ljudet från en vass sugmotor är ju ren motorporr 8)


Skulle själv aldrig bygga en vass sugmaskin men det är som du säger.

Ljudet är i en klass för sig :)
jag förstår dom som betalar och bygger en vass sug maskin men jag är själv för snål (dåligt betalt) för det :)
Grefven

Post by Grefven »

de flesta som bygger riktigt vassa sugmaskiner gör det för att reglementet tvingar dom till det. är ju dom som har svindyra 2 liters motorer i sina bmw som inte ens kommer upp i effekter som en s50. just för att de måste rätta sig efter reglementet.

"vi" som inte har något reglemente att rätta oss efter kan ju åka med vilken volym och överladdare vi vill.
motec
Posts: 577
Joined: 15 Jul 2007, 16:38
Location: Gotland

Post by motec »

Förstår såklart dom som åker Rallycross och rally osv som har ett reglemente men för gata skulle iaf jag aldrig bygga en sugis om jag inte vann på lotto :)
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

motec wrote:Förstår såklart dom som åker Rallycross och rally osv som har ett reglemente men för gata skulle iaf jag aldrig bygga en sugis om jag inte vann på lotto :)


Måste man trimma enligt reglemente om man vinner på lotto?
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
Bmw*Alex
Posts: 3312
Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall

Post by Bmw*Alex »

johankihl wrote:
motec wrote:Förstår såklart dom som åker Rallycross och rally osv som har ett reglemente men för gata skulle iaf jag aldrig bygga en sugis om jag inte vann på lotto :)


Måste man trimma enligt reglemente om man vinner på lotto?



johankihl wrote:
motec wrote:aldrig bygga en sugis om jag inte vann på lotto Smile



mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
motec
Posts: 577
Joined: 15 Jul 2007, 16:38
Location: Gotland

Post by motec »

johankihl wrote:
motec wrote:Förstår såklart dom som åker Rallycross och rally osv som har ett reglemente men för gata skulle iaf jag aldrig bygga en sugis om jag inte vann på lotto :)


Måste man trimma enligt reglemente om man vinner på lotto?


Haha VA? läs 1 eller 3 gånger till :)
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

motec wrote:
johankihl wrote:
motec wrote:Förstår såklart dom som åker Rallycross och rally osv som har ett reglemente men för gata skulle iaf jag aldrig bygga en sugis om jag inte vann på lotto :)


Måste man trimma enligt reglemente om man vinner på lotto?


Haha VA? läs 1 eller 3 gånger till :)


Du förstod inte ironin. Att vinna på lotto skulle aldrig göra mig dum nog att inte förbättra motorns andning med överladdning. Att vinna på lotto skulle göra att jag byggde en än ballare motor MED överladdning. Jag har fortfarande inget reglemente att hålla mig till bara för att jag vunnit pengar och får möjligheten att göra något riktigt fränt! :D
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
Muxxor
Posts: 389
Joined: 20 Nov 2005, 15:14
Location: Uppsala

Post by Muxxor »

Låter otroligt med bara 301whp på en M5 E39? 25% drivlineförlust?
Grefven

Post by Grefven »

motorn som ursprungligen diskuterats i tråden är skitball. och det ärtan mappat fram är imponerande.

men nu när det är lite OT så får man passa på och fråga vad som kan vara bättre med en sugmotor förutom kanske insugsljudet (eller något liknande som inte spelar någon praktisk roll) ?

OM man har önskemål om en viss motorkaraktär så kan man trots överladdare nog nå sitt mål om man bygger rätt. det behöver inte existera något turbolag (för det är det första man får höra av N/A åkarna) alls i det register man använder om man inte vill. det finns skitfina aggregat och motorstyr som tillsammans med rätt kammar osv kan prestera enormt bra.

de snabbasta banbilarna är överladdade, de snabbaste strippenbilarna är överladdade och de snabbaste gatbilarna är överladdade.
motec
Posts: 577
Joined: 15 Jul 2007, 16:38
Location: Gotland

Post by motec »

johankihl wrote:
motec wrote:
johankihl wrote:
motec wrote:Förstår såklart dom som åker Rallycross och rally osv som har ett reglemente men för gata skulle iaf jag aldrig bygga en sugis om jag inte vann på lotto :)


Måste man trimma enligt reglemente om man vinner på lotto?


Haha VA? läs 1 eller 3 gånger till :)


Du förstod inte ironin. Att vinna på lotto skulle aldrig göra mig dum nog att inte förbättra motorns andning med överladdning. Att vinna på lotto skulle göra att jag byggde en än ballare motor MED överladdning. Jag har fortfarande inget reglemente att hålla mig till bara för att jag vunnit pengar och får möjligheten att göra något riktigt fränt! :D



Nej det gjorde jag inte :) men nu förstår jag!
och jag säger som dig, en turbomaskin är det enda rätta. :D
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Grefven wrote:de snabbasta banbilarna är överladdade, de snabbaste strippenbilarna är överladdade och de snabbaste gatbilarna är överladdade.


Nja, vilken överladdad maskin åker ifrån en F1:a på bana? ;)
Post Reply