Min hastighet i kurvan var ungefär 30-35 km/h. Strax innan jag kommit ur kurvan ger jag gas för att komma upp i hastigheten som gäller på vägen, d.v.s 70 km/h. Kommer inte upp i mer än 40 förrän bakvagnen släpper totalt på den regnvåta asfalten, parerade sladden vilket bara resulterade i ytterligare en sladd, som även den parerades, men på den följde två retursladdar och till sist brakar jag ner i ett buskage på sidan av vägen. Vet att jag tänkte "Fan", sen slog jag av tändningen och försökte gå ut ur bilen genom förardörren, det gick inte, så jag klättrade ut genom passagerarsidan. Där mötte två glada bilister upp som sett vad som hände

Jag fick mig en liten tankeställare igår. Har haft mitt kort i 2 ½ år och aldrig råkat ut för något, är den i gänget som kör lungt och håller marginaler och likt förbannat är jag den som sätter en bil i diket...

Är väl bara en tidsfråga innan nån av polarna sätter sin bil i diket så som de kör.
Men nu till det som jag vill varna er för.

Bilen jag körde hade jag lånat av en polare som var med på festen. En trimmad Volvo 945. Däcken på bilen var lagliga, men inte mycket mer. D.v.s det fanns 1.6 mm kvar, detta hjälpte fan inte mycket när man kommer i en feldoserad kurva som dessutom är regnvåt. Jag hade inte en tanke på att kolla upp däcken innan jag körde, vilket jag naturligtvis borde ha gjort eftersom det är förarens ansvar att bilen är trafiksäker. Så till er som kör med dåliga däck, som dock är lagliga. BYT DÄCKEN. Det var bara ren flax att det inte var någon annan bil brevid mig när jag fick sladd och att det gick som det gjorde. Detta är ett av Göteborgs mest trafikerade mot. Jag tror inte att bakvagnen hade släppt om det suttit fräscha däck på bilen.