Värde iphone 4

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Strandholm

Post by Strandholm »

johankihl wrote:
dgyldmark wrote:Varför sådan hysteri om en telefon, Vad är speciellt?
Du äger ingen iPhone va? Törs säga att det är den enskilt mest revolutionerande prylen som kommit i data/telefoni branschen på ett årtionde. Den är både rolig, nyttig och andas kvalitet. Gillar man bra grejer så gillar man iPhone.

gå å hämta astmainhalatorn nu Gilbert innan du får ett anfall ;)

typisk iphoneanvändare:
Image
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
johankihl
Admin

Post by johankihl »

Strandholm wrote:
johankihl wrote:
dgyldmark wrote:Varför sådan hysteri om en telefon, Vad är speciellt?
Du äger ingen iPhone va? Törs säga att det är den enskilt mest revolutionerande prylen som kommit i data/telefoni branschen på ett årtionde. Den är både rolig, nyttig och andas kvalitet. Gillar man bra grejer så gillar man iPhone.

typisk iphoneanvändare:
Var det inte du Ove som fick sälja din iPhone med tår i ögat för att kunna åka till U-landet och göra din volontärtjänst?
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
Strandholm

Post by Strandholm »

man lär ju avyttra fanskapet när iphonesmittad sprider sig bland WT-folket fortare än böldpesten och klamydia sammanlagt!

Glöm svininfluensan, jag skulle ta en spruta mot iphone any day ;)
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Magnaten

Post by Magnaten »

johankihl wrote:
Strandholm wrote:
johankihl wrote: Du äger ingen iPhone va? Törs säga att det är den enskilt mest revolutionerande prylen som kommit i data/telefoni branschen på ett årtionde. Den är både rolig, nyttig och andas kvalitet. Gillar man bra grejer så gillar man iPhone.

typisk iphoneanvändare:
Var det inte du Ove som fick sälja din iPhone med tår i ögat för att kunna åka till U-landet och göra din volontärtjänst?

HAHAHA
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
johankihl
Admin

Post by johankihl »

Strandholm wrote:man lär ju avyttra fanskapet när iphonesmittad sprider sig bland WT-folket fortare än böldpesten och klamydia sammanlagt!

Glöm svininfluensan, jag skulle ta en spruta mot iphone any day ;)
WT är det nya för stekare. Ta dig i kragen och försök inte vara annorlunda när det bara är till din nackdel ;) Trots att ädelfisk går mot strömmen är det ändå riktigt gött med Torsk. Som att köra sugmotor när det finns turbo liksom ;)
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
_night rider_

Post by _night rider_ »

finns de nått mer meningslöst att köpa än dyra mobiltelefoner? är de för att vara bling bling el sitter man å trycker igen funktionerna hela dagarna? å sen tappar man ju bara bort dem på fyllan!

och vad är en iphone 4? kan man äta det
Brox

Post by Brox »

fick min iphone 4 idag :D

skulle egentligen ha haft den i näven den 15 juli om det inte vore för dhl som kallar 13 dagar för express leverans... :roll:

Känns tyngre, skarpare och ännu mer kvalitativ ... inget negativt ännu att berätta!
Kristian Brozinic

________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Grefven

Post by Grefven »

_night rider_ wrote:finns de nått mer meningslöst att köpa än dyra mobiltelefoner? är de för att vara bling bling el sitter man å trycker igen funktionerna hela dagarna? å sen tappar man ju bara bort dem på fyllan!

Iphone och biltemas "label off" är de bästa grejorna jag köpt i hela mitt liv.

Ja. Den används fullt ut dagligen. Och den klarar det. Vilket ingen annan likvärdig lur jag haft gör.

Att du tycker den är dyr är knappast något som gör produkten sämre? Är porsche sämre än en volvo 850 då? För den kan ju göra samma saker men den gör det lite slöare bara.

Det är så kul att höra 16åringar resonera på näter :-)
Grefven

Post by Grefven »

Brox wrote:Känns tyngre.
Underbart! Vem var idioten som kom på bantninghysterin på telefonerna??

Tacka vet jag gammla uppviktade bang&olufsen fjärrkontroller på närmare kilot. Det är kvalitetskänsla!
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Det där med uppviktade fjärrkontroller tror jag är sanning. När du säger det så väger en äldre exklusivare kontroll mer in.

Hållt och pillat på en iphone, vad det var för något vet jag ej. var vell roligt att skjuta hagel och kolla gps... Vad är det som är så intressant bullen med en sådan om du lägger tid på den?
lillis

Post by lillis »

korre

Post by korre »

_night rider_ wrote:finns de nått mer meningslöst att köpa än dyra mobiltelefoner? är de för att vara bling bling el sitter man å trycker igen funktionerna hela dagarna? å sen tappar man ju bara bort dem på fyllan!

Jag har haft iphone sen första generationen och de är i särklass den bästa teknikprylen jag köpt. Använder den mer än datorn och många gånger dagligen till att läsa mail, kolla ppf, surfa, facebooka, ringa, smsa, mmsa, fördriva tiden med roliga apps, lyssna på musik, kolla på film.

Visserligen finns de fler telefoner som är billigare och kan göra detta jag gör men kvalitén och den sjukt grymma känslan i operativsystemet, slår ingen annan telefon. Spec. Iphone 4, vilken gedigen telefon och skärmen är så bra att man blir tårögd :)
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Grefven

Post by Grefven »

dgyldmark wrote:Det där med uppviktade fjärrkontroller tror jag är sanning. När du säger det så väger en äldre exklusivare kontroll mer in.

Hållt och pillat på en iphone, vad det var för något vet jag ej. var vell roligt att skjuta hagel och kolla gps... Vad är det som är så intressant bullen med en sådan om du lägger tid på den?
"behöver" man ingen smartphone så ska man ju inte köpa någon iphone eller konkutent heller. För då betalar man för saker man inte kommer använda. Men jag skriver detta på min iphone, nyvaken i sängen medans ungarna har okuperat tv'n och kollar barnkanalen. När jag stiger upp hqr jag således betat av mina pm på olika forum. Kollat mailen och kollar igenom kalendern.

Jag behöver inte längre något bredband i hemmet, igen ststionär dator, ingen möbel där dator ska stå eller där man ska sitta bekvämt vid sin dator, vissa viger t.o.m ett helt rum åt sin dator.

Så för mig har iphone varit en gudagåva. Htc. Sony ericsson, nokia, blackberry osv har inte fungerat så smidigt som en iphone. Annars hade jag likväl kunna haft en sån. Inget flyter som en iphone.

De som ogillar iphone gör oftast det för att så många andra gillar den. Det är ju modernt att va hipster och gå mot strömmen. Va lite före och kalla det "senaste" för ute/omodernt eller även ha sån koll att de kikar åt framtida släpp hos andra fabrikörer och således dömmer ut dagens teknik.

Iphone är det bästa just nu för en som använder luren på det viset som jag gör. Tveklöst.

Men att som vissa säger "iphone e kasst för jag har inte råd med den" är bara löjligt. För då är ju acer eee bättre än sony vaio's värsting oxå. För den har inte jag råd med...
HenrikF

Post by HenrikF »

Iphone är bra, men det finns mkt som retar mig med den också faktiskt.

Men hur är eran mottagning? Har aldrig haft problem med tre tidigare. Kunde vara i någon hiss eller källare, då och då. Här kan man tappa mottagning mitt i malmö eller lund, utomhus. Och det är INTE ok.. Vet inte om det är fel på telefonen eller modellen..
/Henrik
Falck

Post by Falck »

immy wrote:
Falck wrote:Såg att dom skulle hamna på 5000kr här i Norge
Kan de stämma? Priset i sverige är 6000 för 16gb och 7000 för 32gb
Min fråga avser 32gb

" Fra og med fredag 30. juli blir iPhone 4 tilgjengelig i 17 nye land - deriblant Norge. Telefonen vil ha pris, uten kontrakt, på 4890 kroner for 16 GB-modellen og 5790 kroner for 32 GB-modellen, ifølge en pressemelding fra Apple. "
/// Falck
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M

Garaget

BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
Grefven

Post by Grefven »

vi på vången är vana vid att aldrig ha täckning. =)

nä men allvarligt så var täckningen det jag kolla de först. för på en sträcka jag kör till närmsta stad så finns det typ 8 ställen där alla telefoner dör. det gjorde iphonen oxå. varken tidigare eller senare. snackar man med polare så kan man med 100 meters marginal säga "det bryts nu. ringer upp om 2 minuter." för det är radioskugga lite varstans här ute i obyggden.

har telenor.

MEN med headsettet och ha iphonen liggande på instrumentbrädan så kunde jag plocka bort 6 av dessa brytpunkter. det gick inte på min SE t700. och det är en telefon med små finesser men annars en lur som jag tyckt varit jävligt bra. liten och med en taltid så man kan snacka hemifrån och 50 mil. innan man får slå i billaddaren. så den var min måttstock när det gällde täckningen. den hade inte svikit mig och upplevdes inte som den hade javulskap för sig.

mitt gym är oxå en måttstock. det är ett skyddsrum under en idrottshall. där funkar sällan telefonerna som de ska. men iphonen klarar av att streama p3 rock iaf.

men det där med täckningen går ju att bråka om länge. för det den ena upplever kan ju inte någon annan tala mot.

det jag hatar är uppdateringen till os4. eller en detalj med den rättare sagt. och det är att sista cm på det virituella liggande qwerty "space" tangenten blir bokstaven M istället för mellanslag. så jag får editera mycket av det jag skriver för att det är M istället för mellanslag. det var inte korrigerat i deras första uppdatering av os4 heller. men det lär ju komma. för man blir vansinnig på det.

annars har jag nästan bara positivt att säga om os4 oxå. någon bugg i sms inkorgen har jag hittat. men om man dubbeltappar och "avslutar" smsappen så är det återställt nästa gång man går in i appen. men det lär de väl själva hitta snart.

och det är ju det som är så fint. att någon annan löser ens problem hela tiden. och berättar när de löst det och man bara klickar på "installera uppdatering" så sköter sig resten.

fantastiskt.
Thörn

Post by Thörn »

jo den verkar ju fantastisk, man kan bara dra menyer hit och dit :) sen om man skall göra något med den måste man köpa en "app" eller gå och köpa musiken i apple store istället för att dunka över den från datorn där man har den i mp3 redan. Sen är den ju liten och smidig att ha i byxfickan :) funkar ju för tjejer som har handväska.
Enda grejen är väl dynoliscious. så för mig skulle den vara värd max 3k nånstans.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Post Reply