Bmw 535 e34 Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Post by erikjakan »

2-3 cm räcker gott!
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
birro
Posts: 1116
Joined: 22 Aug 2006, 07:23
Location: Stockholm nacka

Post by birro »

En annan lösning är att popnita innefrån röret om du inte har tillgång till svets, funkar hur bra som helst.
User avatar
Andy_b
Posts: 3855
Joined: 17 Nov 2008, 22:33
Location: Sandviken

Post by Andy_b »

räcker med att borra massa hål runt kanten med ... så när man drar slang klämman så trycks slangen ner lite i hålen ...
men bäst är att svetsa en liten kant
pm om det är nått
User avatar
RickardP
Posts: 747
Joined: 03 Mar 2009, 19:49
Location: Nora
Contact:

Post by RickardP »

Det blev 3st sveststrängar på varje ände av rören nu, blir väll ut ikväll och testa hur det håller ihop.
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo

Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
User avatar
RickardP
Posts: 747
Joined: 03 Mar 2009, 19:49
Location: Nora
Contact:

Post by RickardP »

Så här blev bilen till att se ut 2010 då :P Nu kommer dom resterande slantarna som finns över gå till att köra så mycket som möjligt innan det blir vinter igen :)
Just ja, nya stötisar bak monterade, dom som satt där förut var inte dom bästa (man viste inte vart bilen var på väg när man fick i 3an och lite laddtryck :D

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo

Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
User avatar
bmw545tic
Posts: 986
Joined: 14 Feb 2008, 21:42
Location: Storå
Contact:

Post by bmw545tic »

fan, tror du har lika fälgar fram som jag, COPYCAT :D
User avatar
RickardP
Posts: 747
Joined: 03 Mar 2009, 19:49
Location: Nora
Contact:

Post by RickardP »

Haha jaså :lol: tror mina heter acev eller nått.
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo

Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
User avatar
bmw545tic
Posts: 986
Joined: 14 Feb 2008, 21:42
Location: Storå
Contact:

Post by bmw545tic »

japp, 8,5or, jag har 255 fram :twisted:
ta o anmäl dig t linde nu, sista juli är sista anmäldatum.
http://www.shra.nu/home.html
User avatar
bmw545tic
Posts: 986
Joined: 14 Feb 2008, 21:42
Location: Storå
Contact:

Post by bmw545tic »

User avatar
RickardP
Posts: 747
Joined: 03 Mar 2009, 19:49
Location: Nora
Contact:

Post by RickardP »

Nu är man glad igen :D Nya VR-kabeln och framställd tändning gjorde susen!
Drar jättebra ända upp till varvstopp, 6000rpm och laddtrycket ligger stabilt på 0,8bar (det minsta jag kan ha).

Dock så började lamellen slira rätt så omgående :lol: Så en 765platta och plant svänghjul behövs nu.
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo

Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
nicklasthoresson
Posts: 152
Joined: 07 Jun 2009, 22:19

Post by nicklasthoresson »

Kan bara intyga att rikard börjar få fart i bitarna :),
User avatar
RickardP
Posts: 747
Joined: 03 Mar 2009, 19:49
Location: Nora
Contact:

Post by RickardP »

Har smällt dit 6punktsbältet ikväll. Har lite funderingar kring fästpunkterna..

Image

Här är mitten bältet, det som går över bena så att säga..
Har fäst dessa ringar i dom befintliga fästena för originalbältet.

Image

Här är den delen som går ner mellan bena. Kan man fästa den så här långt bak eller ska det vara rakt neråt?
OBS, har en karosseribricka på 5*5cm under.

Image

Och så dom två översta, detta fäste ska troligtvis göras som.

Image
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo

Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
User avatar
3riksson
Posts: 568
Joined: 20 Nov 2005, 19:46
Location: Uppsala
Contact:

Post by 3riksson »

Först börjar vi här

http://web.sbf.se/regler/up/4/TR_Regler.pdf

Varje monteringspunkt måste ha en hållfasthet som motsvarar en kraft av 14700 N med
undantag för benbanden där 7200 N räcker. Om samma monteringspunkt används för två
bältesband ska summan av erforderlig hållfasthet beräknas genom att lägga samman kraven
på varje band.

För varje icke original monteringspunkt ska en förstärkningsplatta monteras som har en yta
av minst 40 cm2 och en tjocklek av minst 3 mm. Principritningar för monteringspunkter i
chassi och kaross:
Sådan föstärkningsplatta kan ersättas av bältestillverkares specialplatta med svetsat
mutterstycke. Under förutsättning att angivna minimimått på storlek och tjocklek uppfylls.

Glöm sen inte att läsa på om vinklarna sidan12 kapitel 5.6.2
Fredrik Eriksson
2002 -72 RACE Grupp2 - http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66354" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mustang ht -66 http://mustang.535twinturbo.com/#1.251" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
RickardP
Posts: 747
Joined: 03 Mar 2009, 19:49
Location: Nora
Contact:

Post by RickardP »

Okej, blir och ändra på samtliga punkter, är ju dock inte så jätte stort jobb.
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo

Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
User avatar
RickardP
Posts: 747
Joined: 03 Mar 2009, 19:49
Location: Nora
Contact:

Post by RickardP »

Bild och film från igår kväll.

Image

http://www.garaget.org/video/jqn6skflozuj
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo

Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
User avatar
RickardP
Posts: 747
Joined: 03 Mar 2009, 19:49
Location: Nora
Contact:

Post by RickardP »

Fick kopplingen idag. Blir fint som fan när man får dit den, får se om jag har ork att skruva ner lådan i helgen och fixa det.

Image
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo

Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Bältesinfästningen bakom stolen kan du väl inte ha i brickan på golvet? Dom brukart ju släppa med tiden lite funkt och rost kommer dit.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Post Reply