Bmw 535 e34 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Så här blev bilen till att se ut 2010 då Nu kommer dom resterande slantarna som finns över gå till att köra så mycket som möjligt innan det blir vinter igen
Just ja, nya stötisar bak monterade, dom som satt där förut var inte dom bästa (man viste inte vart bilen var på väg när man fick i 3an och lite laddtryck
Just ja, nya stötisar bak monterade, dom som satt där förut var inte dom bästa (man viste inte vart bilen var på väg när man fick i 3an och lite laddtryck
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo
Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
535 e34 Turbo
Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
japp, 8,5or, jag har 255 fram
ta o anmäl dig t linde nu, sista juli är sista anmäldatum.
http://www.shra.nu/home.html
ta o anmäl dig t linde nu, sista juli är sista anmäldatum.
http://www.shra.nu/home.html
mina är bredare iaf
http://www.garaget.org/?car=205700&image=1938449
http://www.garaget.org/?car=205700&image=1938449
Nu är man glad igen Nya VR-kabeln och framställd tändning gjorde susen!
Drar jättebra ända upp till varvstopp, 6000rpm och laddtrycket ligger stabilt på 0,8bar (det minsta jag kan ha).
Dock så började lamellen slira rätt så omgående Så en 765platta och plant svänghjul behövs nu.
Drar jättebra ända upp till varvstopp, 6000rpm och laddtrycket ligger stabilt på 0,8bar (det minsta jag kan ha).
Dock så började lamellen slira rätt så omgående Så en 765platta och plant svänghjul behövs nu.
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo
Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
535 e34 Turbo
Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
-
- Posts: 152
- Joined: 07 Jun 2009, 22:19
Har smällt dit 6punktsbältet ikväll. Har lite funderingar kring fästpunkterna..
Här är mitten bältet, det som går över bena så att säga..
Har fäst dessa ringar i dom befintliga fästena för originalbältet.
Här är den delen som går ner mellan bena. Kan man fästa den så här långt bak eller ska det vara rakt neråt?
OBS, har en karosseribricka på 5*5cm under.
Och så dom två översta, detta fäste ska troligtvis göras som.
Här är mitten bältet, det som går över bena så att säga..
Har fäst dessa ringar i dom befintliga fästena för originalbältet.
Här är den delen som går ner mellan bena. Kan man fästa den så här långt bak eller ska det vara rakt neråt?
OBS, har en karosseribricka på 5*5cm under.
Och så dom två översta, detta fäste ska troligtvis göras som.
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo
Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
535 e34 Turbo
Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
Först börjar vi här
http://web.sbf.se/regler/up/4/TR_Regler.pdf
Varje monteringspunkt måste ha en hållfasthet som motsvarar en kraft av 14700 N med
undantag för benbanden där 7200 N räcker. Om samma monteringspunkt används för två
bältesband ska summan av erforderlig hållfasthet beräknas genom att lägga samman kraven
på varje band.
För varje icke original monteringspunkt ska en förstärkningsplatta monteras som har en yta
av minst 40 cm2 och en tjocklek av minst 3 mm. Principritningar för monteringspunkter i
chassi och kaross:
Sådan föstärkningsplatta kan ersättas av bältestillverkares specialplatta med svetsat
mutterstycke. Under förutsättning att angivna minimimått på storlek och tjocklek uppfylls.
Glöm sen inte att läsa på om vinklarna sidan12 kapitel 5.6.2
http://web.sbf.se/regler/up/4/TR_Regler.pdf
Varje monteringspunkt måste ha en hållfasthet som motsvarar en kraft av 14700 N med
undantag för benbanden där 7200 N räcker. Om samma monteringspunkt används för två
bältesband ska summan av erforderlig hållfasthet beräknas genom att lägga samman kraven
på varje band.
För varje icke original monteringspunkt ska en förstärkningsplatta monteras som har en yta
av minst 40 cm2 och en tjocklek av minst 3 mm. Principritningar för monteringspunkter i
chassi och kaross:
Sådan föstärkningsplatta kan ersättas av bältestillverkares specialplatta med svetsat
mutterstycke. Under förutsättning att angivna minimimått på storlek och tjocklek uppfylls.
Glöm sen inte att läsa på om vinklarna sidan12 kapitel 5.6.2
Fredrik Eriksson
2002 -72 RACE Grupp2 - http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66354" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mustang ht -66 http://mustang.535twinturbo.com/#1.251" onclick="window.open(this.href);return false;
2002 -72 RACE Grupp2 - http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66354" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mustang ht -66 http://mustang.535twinturbo.com/#1.251" onclick="window.open(this.href);return false;