BMW 320/325 e36 -92, Bur färdig
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- NickE30M50
- Posts: 88
- Joined: 02 Jan 2009, 21:02
- Location: Arvika
Här hittade ja verkligen ett bygge med stuk i min smak! Helvete vilken skön kaross och tillsammans med de fälgarna med den inpressningen är ju bara helt klockrent! Håll i tålamodet för du verkar ha potential att bygga något som folk höjer ögonbrynen för!
Totalrenovering och turbomatning av min
E30 M50
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
E30 M50
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
åå tack tack det värmer och gör det lite lättare att fortsätta
Fick lite gjort idag också
Började med att göra fästen till min nya oljekylare som damp ner med posten idag.
Sen dök Micke upp och hjälpte mig bygga downpipe, så mycket lättare när man är två...
Oljekyl monterad nu lär iaf inte oljan bli för varm med 25 raders oljekyl
Downpipe byggd
Fick lite gjort idag också
Började med att göra fästen till min nya oljekylare som damp ner med posten idag.
Sen dök Micke upp och hjälpte mig bygga downpipe, så mycket lättare när man är två...
Oljekyl monterad nu lär iaf inte oljan bli för varm med 25 raders oljekyl
Downpipe byggd
Då kör vi en update igen då, har blivit en del gjort senaste dagarna
Vill börja med att tacka Micke och Jocke som hjälpt mig de senaste dagarna, blir så mycket lättare med hjälpsamma vänner.
Började med att skruva isär motorn för att byta till 3.5mm MLS
Tog med mig bröstkåpan till Jocke aka fulingbusen som hjälpte mig svetsa oljeretur.
Efter det blev det lite slipning och färg på diverse motordelar
Sen var det bara börja skruva i ARP och limma packning
Motorn ihop, imorgon ska jag få hjälp med att ställa kammar.
Jag har även svetsat lite på grenröret så nu är det nästan färdigt så när som på wastegate, har beställt lite flänsar som borde dyka upp nu i veckan så jag kan bygga klart det också.
känns inte nå värst kul att bygga grenrör med Mig-svets men man tager vad man haver.... ibland blir svetsarna okej, och ibland blir det skit av alltihop
Slipade även lite invändigt efter jag svetsat då det var en del fula kanter...
Vill börja med att tacka Micke och Jocke som hjälpt mig de senaste dagarna, blir så mycket lättare med hjälpsamma vänner.
Började med att skruva isär motorn för att byta till 3.5mm MLS
Tog med mig bröstkåpan till Jocke aka fulingbusen som hjälpte mig svetsa oljeretur.
Efter det blev det lite slipning och färg på diverse motordelar
Sen var det bara börja skruva i ARP och limma packning
Motorn ihop, imorgon ska jag få hjälp med att ställa kammar.
Jag har även svetsat lite på grenröret så nu är det nästan färdigt så när som på wastegate, har beställt lite flänsar som borde dyka upp nu i veckan så jag kan bygga klart det också.
känns inte nå värst kul att bygga grenrör med Mig-svets men man tager vad man haver.... ibland blir svetsarna okej, och ibland blir det skit av alltihop
Slipade även lite invändigt efter jag svetsat då det var en del fula kanter...
Har tappat bort kameran så det är inge roligt att uppdatera...
Det som är kvar är att montera oljefilterhuset igen eftersom jag glömde termostaten sen är det lite slangar till turbo och oljekyl som ska pressas. Bygga klart avgassystemet och tusen andra smågrejer. Känns skönt att alla tunga saker är fixade iaf. Nästa helg ska vi förhoppningsvis börja koppla in mitt nyinhandlade vi-pec v44 (tack till micke som åkte förbi Avesta och hämtade det.).Kanske kan det bli uppstart innan snön faller?
Det som är kvar är att montera oljefilterhuset igen eftersom jag glömde termostaten sen är det lite slangar till turbo och oljekyl som ska pressas. Bygga klart avgassystemet och tusen andra smågrejer. Känns skönt att alla tunga saker är fixade iaf. Nästa helg ska vi förhoppningsvis börja koppla in mitt nyinhandlade vi-pec v44 (tack till micke som åkte förbi Avesta och hämtade det.).Kanske kan det bli uppstart innan snön faller?
Efter lite strul med bränslepumpsrelä och bränsleslangar som förväxlats så hoppade hon igång idag med hjälp av en kanon fin startmapp från Ärtan. Vilket lyckorus när man slitit så jäkla länge och äntligen får lite utdelning! STOOOORT tack till Micke och Håkan som hjälpt mig att komma så här långt, utan er hade jag aldrig fixat det!
Bjussar på lite bilder och ett par filmer, inte så mycket att se men...
kopplat in audispolarna på orginalhärvan
också ett par filmer
Bjussar på lite bilder och ett par filmer, inte så mycket att se men...
kopplat in audispolarna på orginalhärvan
också ett par filmer
Jepp, samma område men annan lokal Hur går det med din bil?
Provkörde bilen lite idag, det tog 10 sekunder så hade jag sönder avgaset mot kanten som sticker upp 5cm på väg ut från garaget.... bilen är låååg. Får höja den eller bygga om avgaset lite tror jag. puttrade bara runt lite på området för att kolla så koppling osv funkade.
Provkörde bilen lite idag, det tog 10 sekunder så hade jag sönder avgaset mot kanten som sticker upp 5cm på väg ut från garaget.... bilen är låååg. Får höja den eller bygga om avgaset lite tror jag. puttrade bara runt lite på området för att kolla så koppling osv funkade.
Ok, Ja det såg lite varmare ut i det nya garaget. Fint läge där ute.
Min Bmw har mestadels stått stilla dom senaste månaderna. Hus, barn och en ryggoperation har bromsat byggandet lite Har dock fått dit 3 nya skärmkanter och byggt bränslesystem.
Det där med sönderkörning första repan känner jag igen, men bara små barnsjukdommar iaf.
Läser på Handels i K-D under veckorna så kanske man kan få komma bort nån dag på studiebesök å kolla inn bygget?
Min Bmw har mestadels stått stilla dom senaste månaderna. Hus, barn och en ryggoperation har bromsat byggandet lite Har dock fått dit 3 nya skärmkanter och byggt bränslesystem.
Det där med sönderkörning första repan känner jag igen, men bara små barnsjukdommar iaf.
Läser på Handels i K-D under veckorna så kanske man kan få komma bort nån dag på studiebesök å kolla inn bygget?
Mvh Emil
Tel 0730 84 50 34
Tel 0730 84 50 34