BMW E30 | 325 TURBO - 11.00sek / 208km/t

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

_Kalle_

Post by _Kalle_ »

Fan va roligt att det verkar funka! Må dåligt imorgonbitti också o filma lite imorgon på dan :D
peppe
Moderator

Post by peppe »

Jag kan ju inte påstå att det funkar, det är onormalt tryck men det får vara det.

Vet hur det kommer bli, gasa någon repa sedan åker nästa kylslang. Ang. att locket ska släppa trycket så visst, men Bäckis mördar special lock vill ha lite mera tryck för att släppa om man gämför med Volvos 150kpa eller BMW locket.

Men det ska nog gå finemang, sattsar på Piteå i vilket fall. Torsdag hoppas jag på att få öka laddet ett halv kilo till ialla fall.
Mattias Sandgren

Post by Mattias Sandgren »

Kvällens övningar med G-tech blev lite kass, den tyckte bilen rörde sig när vi stageade - antagligen pga launch-control som gjorde att det vibrerade lite. Det finns säkert en lösning på problemet, och det måste fixas innan torsdag annars blir vi galna. Å andra sidan ska vi inte köra fullgas-repor med riktig dragrace-start om jag får bestämma, det ger inget mervärde för det vi ska göra.

Det verkar inte som att kylvattentrycket är något problem i motorn nu, den beter sig som när man piskar en bruksbil, tycker jag. :shock:
peppe
Moderator

Post by peppe »

Mattias Sandgren wrote:Kvällens övningar med G-tech blev lite kass, den tyckte bilen rörde sig när vi stageade - antagligen pga launch-control som gjorde att det vibrerade lite. Det finns säkert en lösning på problemet, och det måste fixas innan torsdag annars blir vi galna. Å andra sidan ska vi inte köra fullgas-repor med riktig dragrace-start om jag får bestämma, det ger inget mervärde för det vi ska göra.

Det verkar inte som att kylvattentrycket är något problem i motorn nu, den beter sig som när man piskar en bruksbil, tycker jag. :shock:
Klart att du inte ska få bestämma.. Igår körde jag för att kika lite tider. Vi kan smyga på 3:an och 4:an på Torsdag då vi ska mappa, då får du som du vill.

Men igår var det ju bara för snytandets skull igentligen :)

Slutar det regna så vi kan mappa så kan det komma och bli intressant. Jag är då sugen på snyta upp till 1.5kg ladd eller mera. Hehe, hon känns redan slö på 1kg :P
_Kalle_

Post by _Kalle_ »

bott i bilen de senaste dagarna nu eller? :D
peppe
Moderator

Post by peppe »

_Kalle_ wrote:bott i bilen de senaste dagarna nu eller? :D
Nej sjutton, vi har bara snytit ett par vändor. Jag har ju gasat av mig mycket i sommar om man gämför med förra sommaren =)
peppe
Moderator

Post by peppe »

Något rasade här hemma i Holmsund ialla fall.

Vi var och gjorde lite slirar på ett ställe sedan besökte vi Statoil köpte en Red bull, snöt därifrån upp till 4:an.

Sedan rullade vi en bra bit sedan så började det DUNKA från höger framskärm, alltså innerskärmen samt i golvet.

Erik fick panik och lyfte upp fötterna och jag sade typ: "WTF MATE?!". Ljudet retades och höll på till och från för att sedan försvinna.

Efter det så låter det som avgasläkage eller ledsen vippa. I samma veva ringer Holm och berättar att han står på Skolan med punka, lät som framvagnen rasade då han också for från statoil med punka som följd.

Vi lämmnade äckel BMW hemma i garaget, konstaterade att den dragit lite vatten och ev. släppt tryck från locket. Noga då.

Tog golfen åkte och hjälpte Andre byta däck ihop med Kecke på Staoil. Dom har däck maskin.

Då jag ska åka iväg med golfen smäller det till i framvagnen så högt och oskönt att Kecke hör det till sin bil som är på andra sidan av macken.

Vad har vi då konstaterat? Fel dag att ens kliva upp på, framvagnarnas dag? Får utreda äckel BMW imorgon och kolla varför den höll på.

Mattias: Kollade under bilen, kontakten till avgastempen hängde urkopplad ( den har hakat ur sig själv ) kanske därför vi inte fick någe temp? Fast den kan ju ha lossnat senare.
Mirre

Post by Mirre »

Vilka händelserika dagar ni har.
I den takten ni håller så hade en annan visnat redan efter en vecka.:D
Lite synd på alla RAS, men kul har ni verkar det som....... :D
peppe
Moderator

Post by peppe »

Ja det är fan sjukt. Något är riktigt galet på äckel E30in. Måset åka ut och kasta upp henne på lyften. Undra vad fan det var som gjorde det där dunkande under golvet. Helt sjukt.

Åker nog sedan till Mattias för att mappa vidare. Vi ser väll när motorn rasar p.g.a. övertryck.
peppe
Moderator

Post by peppe »

Avgastempgivaren hade lossnat, den är MIA just nu ligger väll efter E4:an eller så. Därför det var lite läkage.

Men vad som hände med framvagnen igår finns det inget svar, kollade under bilen allt ser OK ut.

Måste dock lös med grenröret för att fixxa dit en ny givare så det blir efter helgen, horan får hänga kvar på billyften jag drar till Pite iställe.
flp

Post by flp »

vi får ta en bärs eller sju då ni kommer :) får se ifall ja har nå läckage av glykol till utsidan, annars kanske min deal me jävulen har skitit sig. måste nog flirta lite me murphy också isf ;) blir väl å köra så lite som möjligt innan pite så man får sig en tid på kärran :)

ses på ett tag

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Per Eriksson

Post by Per Eriksson »

dunkandet var var helt enkelt givaren som studsade mellan vägen o golvet.
/Per
a.k.a. Jevlar
peppe
Moderator

Post by peppe »

Per Eriksson wrote:dunkandet var var helt enkelt givaren som studsade mellan vägen o golvet.
Måste ha varit givaren, dock så lät det ännu hårdare. Men jag bryr mig inte, ska ba se om jag hittar vart den sipprat lite glykol, sätta in ny EGT mätare och sedan mappa på sjuka tryck så jag kan köra sönder något. Helst innan Piteå ;)

flp: Nu blir det bärs.
peppe
Moderator

Post by peppe »

Ryktet säger att jag skottade min motor igår då motor bromsade till 2:an från högfart eller hur nu ryktet löd.

Jag mår dåligt nu, den är trasig död och jag måste åka till Thailand och aldrig återvända.

Blir inge körning i Piteå eller Åmsele, ä ba skrote kvar.
powerpak

Post by powerpak »

Vilka rykten det sprids i sävar, huvva.

Är nog inget paj, som vanligt. :wink:
peppe
Moderator

Post by peppe »

Nej, körde 10mil hem med bilen utan problem. Dock kan jag inte köra i Piteå såg jag nu för 10 sek sedan.

Regler för prova på är krav på besiktigad bil med protokoll :F
peppe
Moderator

Post by peppe »

Bjöd en forum anghängare här på en repa i min smallblock, han bygger 2,7liters så jag fick slita extra hårt i spaken.

Gick ba bulla, dock flög en kylarslang. Dom gillar inte då trycket blir ap-högt.

Får fixxa det innan Piteå.
Post Reply