Thörns e30 turbo såld

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
User avatar
E30Anders
Posts: 1182
Joined: 02 Mar 2006, 14:26
Location: Halmstad

Post by E30Anders »

Jag har kört med vanliga m3 skärmar fram men bytte sedan till sport evo skärmar utan några problem med sidokjolen, sport evo har större radie en bit upp men inget skiljer nere vid sidokjolen.

Mvh/ Anders
User avatar
nicke.t
Posts: 3167
Joined: 08 Oct 2007, 18:34
Location: pitä

Post by nicke.t »

va fan blad på träden. här ligger snön kvar inga vårkänslor precis.ursäkta OT. mvh
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

ändå en vecka sent, kastanjerna brukar slå ut till kortegen 30 april i stan..
Last edited by Thörn on 12 May 2010, 14:27, edited 1 time in total.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
User avatar
JohanE
Posts: 1550
Joined: 11 Aug 2006, 12:30
Location: Säter
Contact:

Post by JohanE »

E30Anders wrote:Jag har kört med vanliga m3 skärmar fram men bytte sedan till sport evo skärmar utan några problem med sidokjolen, sport evo har större radie en bit upp men inget skiljer nere vid sidokjolen.

Mvh/ Anders
Precis.
Såhär blir det att se ut med Evo-skärmar (Sport Evolution) och vanliga M3-kjolar.
Klickbar bild.
Image
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT

Image
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

Ang den gamla bakplåten som är kvar i skärmarna.
1 Har fått bort 2st punktsvetsar
2. Lött?
3. Hittar inte var det sitter fast? mitten av "4kantsprofilen"?

Image

Köpte samtliga slangar/skydd nya till tankluftningen och tankpåfyllningen.
Den större slangen innanför skyddet var rätt röten då den troligen suttit där
sedan Ronald Reagan svor presidenteden första gången 1985. :)

Känns lite surt med uppåt 1500 kr i massa slangbös, men gott att veta det är bytt där.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

fick hem lite lube idag.
snuskigt billigt i hamburg :)
Image
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
User avatar
korre
Posts: 782
Joined: 05 Oct 2007, 21:48
Location: Stockholm
Contact:

Post by korre »

Thörn wrote:fick hem lite lube idag.
snuskigt billigt i hamburg :)
Image
vad fick du ge för den och vart? :)
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

kostar en hundring litern hemma
Fan vad vädret ser illa ut till lördag i Emmaboda.
Men det kan ändra sig än..
http://www.yr.no/sted/Sverige/Kalmar/Emmaboda/
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

Bakstycket på :)
fan vad drygt att svetsa inne i hjulhusen med den plastmassan som är org på min :x

Provade att sätta ditanser på gånggärnen för bagageluckan, då gick det att ha den temporärt iallafall, ser lite lustigt ut..

Image

Image
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
User avatar
Turbo_folke
Posts: 601
Joined: 23 Nov 2005, 16:29
Location: Lund

Post by Turbo_folke »

ser bra ut 8)
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

lite slangar och skydd till tank, sen skall det tankas :twisted:

Image


allt bytt
Image
Last edited by Thörn on 05 Aug 2010, 11:08, edited 2 times in total.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

Tänkte ösa på med 2k etsande grund mot plåtrent.
MEN...

1.behöver man slipa innan spacklet?

2.vad skall man köra för spackel? glasfiber hagmas? biltema? vad e bra?

Risken är att det blir ett tag innan täcklack kommer på, kan det stå några veckor utan att det letar sig in fukt eller skall man vänta med spacklet och bara köra på lite 2k grund?

Nu e det tillfälligt zinkfärg på svetsfogarna som skall slipas bort och slipas ner till metallrent.

nån som har lite koll på lack?
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
User avatar
JohanE
Posts: 1550
Joined: 11 Aug 2006, 12:30
Location: Säter
Contact:

Post by JohanE »

Tennspackling är inget att fundera på?
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT

Image
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

JohanE wrote:Tennspackling är inget att fundera på?
nee jag har helsvetsat skarvarna istället, orkar inte hålla på med tennlod, det kräver nog lite erfarenhet för att få till det med.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
User avatar
erik@e30
Posts: 1011
Joined: 17 May 2006, 21:22
Location: Göteborg
Contact:

Post by erik@e30 »

Gör ordentligt rent & fet fritt innan du går på med 2 komponents grund...

Sen e de bara på med spackel utan att slipa imellan..

Kan va mysigt att ha slipgrund innan man går på med spacklet oxå!!!

e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989

/

e61 550it 2006 såld
KTM 950sm 2007 såld
BMW r1100s 2005 såld
M5 3,8 1992 - såld


Laga din bil i garaget inte på internet

Hemsida
User avatar
Blackbmw
Posts: 233
Joined: 05 Dec 2005, 15:24
Location: Nord-trönderlag

Post by Blackbmw »

Thörn wrote:Tänkte ösa på med 2k etsande grund mot plåtrent.
MEN...

1.behöver man slipa innan spacklet?

2.vad skall man köra för spackel? glasfiber hagmas? biltema? vad e bra?

Risken är att det blir ett tag innan täcklack kommer på, kan det stå några veckor utan att det letar sig in fukt eller skall man vänta med spacklet och bara köra på lite 2k grund?

Nu e det tillfälligt zinkfärg på svetsfogarna som skall slipas bort och slipas ner till metallrent.

nån som har lite koll på lack?
Kan gärna matta ner metallet innan etsgrunden, men inte nödvendigt bara det ej är fett-olja-lort på! grunden reagerar med metallet o fräser fast sig :P det är etsgrunden som säkrar metallet för rost o vedheft :P

sen har du lite kvalite sparkel behövver du ej slipa innan du sparklar, men fördel att matta ner lite innan.(ny plåt räknar jag med?)

står bilen sparklad borde den stå torrt ochså. annars skaffar du lite slipgrund å sprutar på efter sparkel slipningen. då kan den stå ute i regn ochså;)

Bart metall:- 2k etsgrund/sparkel-du slipar nog igenom etsgrunen när du slipar sparkel, så -etsgrund igen-slipgrund-lack!

Hoppas det här hjälper ;)

glömde skriva att glasfiber lägger du om du ska ha lite tjockt. annars kör du multisparkel:) inte finsparkel iaf,så hård o slipa,spricker lätt! RM/Glasurit Multisparkel är skitbra ! 3M e bra med:)
User avatar
Sjögren Racing
Posts: 729
Joined: 29 Jul 2008, 21:38
Location: Tingsryd

Post by Sjögren Racing »

Är det 2K syrabaserad washprimer ni menar som etsgrund?För spackel fäster inte på det.
Är det 2k epoxybaserad primer så är det inga bekymmer.
Post Reply