Trevligt. =)
Hur passade prylarna?
/ Mvh
Erikssons E12 545-projekt 75.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- R.Eriksson
- Posts: 65
- Joined: 10 May 2009, 20:35
- Location: Kiruna
Passade mycket bra! Tack till dig för ett mycket snärtigt grenrör
. Ändå är E12an mycket smalare än e34an. tror oginal 745 grenrör och turbo får gästa 535:an i sommar. Passade turbon förresten med orginal fördelare på e34:an för dig? 745:ans passade inte men om inte annat får man använda 535ans fördelare eller köra utan.
. Turbon sitter mycket bra annars, kan bli tajt att få igen huven men det ska gå!


Gamla pärlan: http://www.garaget.org/?car=3571
535i e34, snyter också snart
Cheva Blazer 6,2
EVO V
E12 545i turboprojekt- 75 http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=36153
E28.se!
535i e34, snyter också snart
Cheva Blazer 6,2
EVO V
E12 545i turboprojekt- 75 http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=36153
E28.se!
Allt passade utan att behöva riva i onödan.
De va som fasiken att de gick ner. =)
Det sitter en nippel i grenröret för att mäta avgastemp. Bara så du vet så du inte råkar missa den oh monterar och undrar vart de läcker. =)
De va som fasiken att de gick ner. =)
Det sitter en nippel i grenröret för att mäta avgastemp. Bara så du vet så du inte råkar missa den oh monterar och undrar vart de läcker. =)
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
- R.Eriksson
- Posts: 65
- Joined: 10 May 2009, 20:35
- Location: Kiruna
Ok, då ska jag lyfta över fördelare mm från 535an! Yes såg att det satt en nippel färdigt
. Jo det blir trångt och gött som det ska vara
. Har man tur kanske nerpipan passar hyfsat också så man får börja snickra ihop en placering på wastegate.


Gamla pärlan: http://www.garaget.org/?car=3571
535i e34, snyter också snart
Cheva Blazer 6,2
EVO V
E12 545i turboprojekt- 75 http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=36153
E28.se!
535i e34, snyter också snart
Cheva Blazer 6,2
EVO V
E12 545i turboprojekt- 75 http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=36153
E28.se!
- R.Eriksson
- Posts: 65
- Joined: 10 May 2009, 20:35
- Location: Kiruna
Jaha tog fram bilen ihelg igen. Plockade sen bort lite mer plåt och framvagnen. Ska göra nya stag så man kan tippa bilen utan fram/bak-vagn också
.





Gamla pärlan: http://www.garaget.org/?car=3571
535i e34, snyter också snart
Cheva Blazer 6,2
EVO V
E12 545i turboprojekt- 75 http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=36153
E28.se!
535i e34, snyter också snart
Cheva Blazer 6,2
EVO V
E12 545i turboprojekt- 75 http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=36153
E28.se!
- R.Eriksson
- Posts: 65
- Joined: 10 May 2009, 20:35
- Location: Kiruna
Re: Erikssons E12 545-projekt 75.
Detta blir en rejäl trådlyftning. Jag har kommit till insikt att jag inte kommer att göra klart detta projekt, mest pga tidsbrist. Det är väldigt synd då jag tycker denna bil är ovanlig och har potential. Dessutom med rätt papper! Så om någon vill köpa av projektet så är bud välkommet. Karossen säljs färdigt med vagga, går lätt att lasta på en släpvagn.
Gamla pärlan: http://www.garaget.org/?car=3571
535i e34, snyter också snart
Cheva Blazer 6,2
EVO V
E12 545i turboprojekt- 75 http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=36153
E28.se!
535i e34, snyter också snart
Cheva Blazer 6,2
EVO V
E12 545i turboprojekt- 75 http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=36153
E28.se!