m3 3.0 hög hc och mycket oljämn tomgång
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
m3 3.0 hög hc och mycket oljämn tomgång
Felkod fanns på luftmassemätaren, nu är den bytt utan resukltat.
Har rengjort magnetventilerna till vanosen utan resultat. Bilen går jämt när den är kall någon minut innan den börjar missa igen. ¨'
Någon som har ider?
Har rengjort magnetventilerna till vanosen utan resultat. Bilen går jämt när den är kall någon minut innan den börjar missa igen. ¨'
Någon som har ider?
- Spiidfriik
- Posts: 561
- Joined: 29 Nov 2005, 20:20
- Location: Piteå
- Contact:
Spontant tänker jag tjuvluft. Borde ju även påverka vid kallstart, men konstigare saker har hänt... Ger just orolig tomgång och avgasvärden åt h-e. Finns ju 7 gummibälgar plus vevhusvent att börja kolla.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
alla kamaxel givare uppmätta. kablage mellan magnetventil och vanosbox=ok, kablage mellan kamaxelgivarna och vanosbox=ok. Vanosboxen har spänning på dom stift den ska ha det på. Jord har den också på rätt stift.
En konstig grej jag märk är att delar man kontaktstycket vi en magnetventil och mäter spänningen när bilen är igång eller tändning på så har man 12v men om man därimot mäter parallelt när kontakstycket är ihopsatt så är det 0v....
har även haft isär boxen men kan ej se något konstigt.
Är boxen trasig eller vad tror ni? ska magnetventilerna vara aktiva på tomgång?
Hjälp någon.....får psykbryt på detta
En konstig grej jag märk är att delar man kontaktstycket vi en magnetventil och mäter spänningen när bilen är igång eller tändning på så har man 12v men om man därimot mäter parallelt när kontakstycket är ihopsatt så är det 0v....
har även haft isär boxen men kan ej se något konstigt.
Är boxen trasig eller vad tror ni? ska magnetventilerna vara aktiva på tomgång?
Hjälp någon.....får psykbryt på detta
koppla upp bilen mot en dator och kolla vad som är fel! n0lla alla felkoder sen ut och kör och gör en avläsning igen.
Min E34 525 Touring börja gå som en påse skit, bytte lmm, provade me lambda, givare, och strula en jävla massa, men så fick jag felkoder avlästa på bilen och så tog vi bort felkoderna och nu går bilen som en e34 med m50 ska gå!
Min E34 525 Touring börja gå som en påse skit, bytte lmm, provade me lambda, givare, och strula en jävla massa, men så fick jag felkoder avlästa på bilen och så tog vi bort felkoderna och nu går bilen som en e34 med m50 ska gå!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005