Fredros E30 Touring TILL SALU!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Buren ihop och iväg lämnad för helsvetsning... hoppas den inte slår sig allt för mycket
fälgarna är raka och fina... blir polerad fälgkant och guld i mitten ala 80-talet...
alla fästen och skit i motorutrymmet som inte kommer användas är bortkapat...
kommer i veckan att provmontera motorn och bygga nya fästen till det som behövs... och svetsa igen allt annat...
fälgarna är raka och fina... blir polerad fälgkant och guld i mitten ala 80-talet...
alla fästen och skit i motorutrymmet som inte kommer användas är bortkapat...
kommer i veckan att provmontera motorn och bygga nya fästen till det som behövs... och svetsa igen allt annat...
Hur stora är fälgarna? 17"?
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu är motorn ilyft i karossen för inpassning av allt och så ska det byggas fästen...
Buren sitter i färdigsvetsad. Tack för hjälpen Dario... jobbigt att göra det själv... Hojta till så får vi ut och åka en sväng snart igen
Kommer bilder på buren så får vi se vad det finns att anmärka på nu...
Tack FOX (fredrik) för hjälpen med tigen, fäste gjort till kylaren....
så kylaren hänger i framkant... ska bara göra ett fäste under nu... kommer grejer till det imorgon... och bilder på allt när det är klart...
Även ic "hänger" nu på plats i överkant... ska göra en mellanbit där jag kan bulta fast oljekylaren i....
Buren sitter i färdigsvetsad. Tack för hjälpen Dario... jobbigt att göra det själv... Hojta till så får vi ut och åka en sväng snart igen
Kommer bilder på buren så får vi se vad det finns att anmärka på nu...
Tack FOX (fredrik) för hjälpen med tigen, fäste gjort till kylaren....
så kylaren hänger i framkant... ska bara göra ett fäste under nu... kommer grejer till det imorgon... och bilder på allt när det är klart...
Även ic "hänger" nu på plats i överkant... ska göra en mellanbit där jag kan bulta fast oljekylaren i....
Vad är felet på den?Fredro wrote:den är ihop
men wg fuckar sig... måste byta :S
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Sandén wrote:Vad är felet på den?Fredro wrote:den är ihop
men wg fuckar sig... måste byta :S
Den "kärvar" lite grann så den vill inte öppna som den ska = skenande laddtryck = kul tills det rasar
en Precision 46mm beställd hoppas den kommer imorrn så kan man svetsa på v-bandflänsarna så man slipper runket med bultar...
förhoppningsvis så tar den lite mindre plats oxå....
sen är det avgassystembygge på g och så fort det är klart så är det maptime
så...
wg kärvar inte... löper hur fint som helst...
provtryckt den nu...
dock lite sent att komma på att den funkar när man redan beställt en ny
men fjädern är så jävla hård så den börjar inte öppna förns vid 1,0 bar och är "fullt" öppen vid 1,4 Bar och
så om jag kopplar in från kompressor huset i enbart botten på wg så borde jag ha 1,4 bar som max ladd... men när jag har provat så har det bara "fladdrat" till på "boost" nålen
någon som har funderingar i frågan?
Wastegaten är för övrigt en 50mm (tror det är en gammal från PPF) Bild kommer
Till salu till högst bedjande...
wg kärvar inte... löper hur fint som helst...
provtryckt den nu...
dock lite sent att komma på att den funkar när man redan beställt en ny
men fjädern är så jävla hård så den börjar inte öppna förns vid 1,0 bar och är "fullt" öppen vid 1,4 Bar och
så om jag kopplar in från kompressor huset i enbart botten på wg så borde jag ha 1,4 bar som max ladd... men när jag har provat så har det bara "fladdrat" till på "boost" nålen
någon som har funderingar i frågan?
Wastegaten är för övrigt en 50mm (tror det är en gammal från PPF) Bild kommer
Till salu till högst bedjande...
Liten uppdatering
motorn kommer att gå denna säsongen i Kombin (lindbebrink och mr blacks gamla bl.a.)
har pajat bakvagnen 2 gånger på samma vecka så det blir till att bygga "skottsäkra" bakvagnen nu...
film på när Stiiv kör ifrån mig efter jag skjutit medbringaren i diffen...
http://www.youtube.com/user/Granbarrful ... fHC8E-q67w
Har en bakvagnsbrygga som ska rivas och sedan lämnas på blästring
Blir:
M535 nav (Fixat)
E34 Knutar ()
Svikståldrivaxlar (beställt)
M535 Diff ()
D2 fullcoilovers med justerbar topplagring (beställt)
motorn kommer att gå denna säsongen i Kombin (lindbebrink och mr blacks gamla bl.a.)
har pajat bakvagnen 2 gånger på samma vecka så det blir till att bygga "skottsäkra" bakvagnen nu...
film på när Stiiv kör ifrån mig efter jag skjutit medbringaren i diffen...
http://www.youtube.com/user/Granbarrful ... fHC8E-q67w
Har en bakvagnsbrygga som ska rivas och sedan lämnas på blästring
Blir:
M535 nav (Fixat)
E34 Knutar ()
Svikståldrivaxlar (beställt)
M535 Diff ()
D2 fullcoilovers med justerbar topplagring (beställt)