Fredros E30 Touring TILL SALU!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Fredro
Posts: 830
Joined: 30 Sep 2007, 18:26
Location: Västerås/Eskilstuna

Post by Fredro »

Dubbel post
Last edited by Fredro on 20 Mar 2010, 17:55, edited 1 time in total.
User avatar
Fredro
Posts: 830
Joined: 30 Sep 2007, 18:26
Location: Västerås/Eskilstuna

Post by Fredro »

Buren ihop och iväg lämnad för helsvetsning... hoppas den inte slår sig allt för mycket :P

fälgarna är raka och fina... blir polerad fälgkant och guld i mitten ala 80-talet... 8)
Image

alla fästen och skit i motorutrymmet som inte kommer användas är bortkapat...

kommer i veckan att provmontera motorn och bygga nya fästen till det som behövs... och svetsa igen allt annat...
Grefven

Post by Grefven »

ställde mig upp vid datorn och apploderade när jag såg fälgarna.
User avatar
Fredro
Posts: 830
Joined: 30 Sep 2007, 18:26
Location: Västerås/Eskilstuna

Post by Fredro »

tackar :!: bilden är tagen från nätet... men det är målet :D

tror dom kan passa bra på en M3E30 kaross...
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Hur stora är fälgarna? 17"?
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Fredro
Posts: 830
Joined: 30 Sep 2007, 18:26
Location: Västerås/Eskilstuna

Post by Fredro »

17"
8" breda fram och 9" bak
User avatar
Fredro
Posts: 830
Joined: 30 Sep 2007, 18:26
Location: Västerås/Eskilstuna

Post by Fredro »

Nu är motorn ilyft i karossen för inpassning av allt och så ska det byggas fästen...

Buren sitter i färdigsvetsad. Tack för hjälpen Dario... jobbigt att göra det själv... Hojta till så får vi ut och åka en sväng snart igen :D
Kommer bilder på buren så får vi se vad det finns att anmärka på nu... :P

Tack FOX (fredrik) för hjälpen med tigen, fäste gjort till kylaren....
så kylaren hänger i framkant... ska bara göra ett fäste under nu... kommer grejer till det imorgon... och bilder på allt när det är klart...

Även ic "hänger" nu på plats i överkant... ska göra en mellanbit där jag kan bulta fast oljekylaren i....
User avatar
Fredro
Posts: 830
Joined: 30 Sep 2007, 18:26
Location: Västerås/Eskilstuna

Post by Fredro »

Nu sitter motorn i en touring med dragkrok och skinnpaj istället...
tänkte köra den i sommar så man håller motivationen vid liv...

karossen kommer att fortsättas byggas på men utan jäkt...

har kopplat det mesta i touringen och hoppas på uppstart imorrn eller övermorgon.... :twisted:
User avatar
stiiiv_
Posts: 573
Joined: 31 Aug 2007, 16:10
Location: Eskilstuna/kjula

Post by stiiiv_ »

meka ihopp den nu så vi kan ut och dricka lite öl i den till helgen :D
User avatar
Fredro
Posts: 830
Joined: 30 Sep 2007, 18:26
Location: Västerås/Eskilstuna

Post by Fredro »

den är ihop :D

men wg fuckar sig... måste byta :S
User avatar
Sandén
Posts: 1177
Joined: 13 Feb 2008, 22:09

Post by Sandén »

Fredro wrote:den är ihop :D

men wg fuckar sig... måste byta :S
Vad är felet på den?
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
User avatar
Fredro
Posts: 830
Joined: 30 Sep 2007, 18:26
Location: Västerås/Eskilstuna

Post by Fredro »

Sandén wrote:
Fredro wrote:den är ihop :D

men wg fuckar sig... måste byta :S
Vad är felet på den?


Den "kärvar" lite grann så den vill inte öppna som den ska = skenande laddtryck = kul tills det rasar :D

en Precision 46mm beställd hoppas den kommer imorrn så kan man svetsa på v-bandflänsarna så man slipper runket med bultar...
förhoppningsvis så tar den lite mindre plats oxå....

sen är det avgassystembygge på g och så fort det är klart så är det maptime :D
User avatar
Fredro
Posts: 830
Joined: 30 Sep 2007, 18:26
Location: Västerås/Eskilstuna

Post by Fredro »

så...
wg kärvar inte... löper hur fint som helst...
provtryckt den nu...

dock lite sent att komma på att den funkar när man redan beställt en ny :D

men fjädern är så jävla hård så den börjar inte öppna förns vid 1,0 bar och är "fullt" öppen vid 1,4 Bar och

så om jag kopplar in från kompressor huset i enbart botten på wg så borde jag ha 1,4 bar som max ladd... men när jag har provat så har det bara "fladdrat" till på "boost" nålen

någon som har funderingar i frågan?

Wastegaten är för övrigt en 50mm (tror det är en gammal från PPF) Bild kommer
Till salu till högst bedjande...
User avatar
chribbe
Posts: 611
Joined: 15 Oct 2006, 17:40
Location: nyköping

Post by chribbe »

bilder på bilen :D
User avatar
Fredro
Posts: 830
Joined: 30 Sep 2007, 18:26
Location: Västerås/Eskilstuna

Post by Fredro »

chribbe wrote:bilder på bilen :D
Det kommer chribbe...hade gått fortare om du hadevarit här och tagit kort...
Kameran ligger hemma och skräpar och internet hemma ligger nere ett tag :S

men det kommer...
User avatar
Fredro
Posts: 830
Joined: 30 Sep 2007, 18:26
Location: Västerås/Eskilstuna

Post by Fredro »

Liten uppdatering

motorn kommer att gå denna säsongen i Kombin (lindbebrink och mr blacks gamla bl.a.)

har pajat bakvagnen 2 gånger på samma vecka så det blir till att bygga "skottsäkra" bakvagnen nu...

film på när Stiiv kör ifrån mig efter jag skjutit medbringaren i diffen...
http://www.youtube.com/user/Granbarrful ... fHC8E-q67w

Har en bakvagnsbrygga som ska rivas och sedan lämnas på blästring

Blir:
M535 nav (Fixat)
E34 Knutar ()
Svikståldrivaxlar (beställt)
M535 Diff ()
D2 fullcoilovers med justerbar topplagring (beställt)
Post Reply