ang tona rutor

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Thörn

Post by Thörn »

man kan veva ner rutorna så kan de inget säge enl en på motormössan :lol:
Fint att komma in på besiktningen med helt nerrullade framrutor, sedan gjort något med elen så det inte går att hissa upp dom, jag är tveksam att det skulle hålla.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
nicke.t

Post by nicke.t »

är de inte ett helvete att få bort filmen? kanske går bra me rakblad.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
GraveDigger

Post by GraveDigger »

Jag körde svartaste filmen på mina fram, blev dock aldrig stoppad, men vid besiktning slet ja bara dän det, bara man får en flick går de hur lätt som hälst att få bort å filmen kostar ju bara 150kr typ
Bmw 320 E30 -84 Goes M50 Operation
http://www.garaget.org/?car=143419
FugitivE

Post by FugitivE »

Men då är frågan egentligen, om det är värt att få sämre sikt åt sidorna, samt åka runt med chans att man kan bli stoppad osv, för lite toningsfilm? ;)

Kan dock se helt okej ut på nya fläskiga bilar :)
Lackerare
Magnaten

Post by Magnaten »

Thörn wrote:man kan veva ner rutorna så kan de inget säge enl en på motormössan :lol:
Fint att komma in på besiktningen med helt nerrullade framrutor, sedan gjort något med elen så det inte går att hissa upp dom, jag är tveksam att det skulle hålla.

enligt en bekant på bilprovningen så ger dom en 2a numera om dom inte kan köra upp rutorna för att se om du har film monterad.

tittar man ner i springan så ser man att rutan sitter där,så det är bara att snällt åka hem och fixa elhissen å komma tillbaka.

iaf på den bilprovningen jag besiktat på med tidigare bilar.

jag har tonat runt om, men man får se till att ha så pass ny bil att man slipper besikta skiten. det är bara länsman man får holla koll på
Mr EmCom

Post by Mr EmCom »

Viper89 wrote:Jag har monterat elhissar i mina bilar pga toning runt om. Slår dem på blåljusen så är det bara hissa ner rutorna och trycka på bakrutevärmar knappen så går gick dem helt plötsligt "sönder". Enkelt och polisen tar sig en funderare när dem inte hittar några dolda knappar hehe :)
Annars finns det ju en väldigt hemlig knapp till elhissarna på just e28. Tror den sitter typ vid höger knä om man sitter på förarplatsen.
David Levin
0736807188
Örebro

e23 725 TDS
e24 635i
e36 323i (s50)
Viper89

Post by Viper89 »

Mr EmCom wrote:
Viper89 wrote:Jag har monterat elhissar i mina bilar pga toning runt om. Slår dem på blåljusen så är det bara hissa ner rutorna och trycka på bakrutevärmar knappen så går gick dem helt plötsligt "sönder". Enkelt och polisen tar sig en funderare när dem inte hittar några dolda knappar hehe :)
Annars finns det ju en väldigt hemlig knapp till elhissarna på just e28. Tror den sitter typ vid höger knä om man sitter på förarplatsen.
Huh? Jag har ingen hemlig knapp där inte?
Mvh Joakim Skagerlind - 0760 - 299 634
http://www.garaget.org/Viper89
E28 545 (951hp@1,8bar)
Jonas_Linder

Post by Jonas_Linder »

Om man torskar på att man tonat framrutorna så ska man egentligen få en hel ombesiktning på bilen, samma sak gäller om du tonar lyktor själv.
Post Reply