Kan inte riktigt hålla med där Du säger att den kyler lika bra som den bästa luftkylda ic:n? Montera en intercooler på den där så får du förmodligen ner tempen till 30-40 grader. Och givetvis mer effekt eftersom det är mer syre i kall luft motför varm
Fränt bygge föresten, kommer nog gå fort på banorna!
908hk/1300nm...ssnart dax för burnout
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ser ut som att det är platsbrisst som gör att dom skiter i IC
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Tack!Mikael S wrote:Kan inte riktigt hålla med där Du säger att den kyler lika bra som den bästa luftkylda ic:n? Montera en intercooler på den där så får du förmodligen ner tempen till 30-40 grader. Och givetvis mer effekt eftersom det är mer syre i kall luft motför varm
Fränt bygge föresten, kommer nog gå fort på banorna!
Dom där 60 graderna är i insuget och innan e85 blandas i syret, så 30-40 grader på blandningen är inte helt omöjligt. Nu snackar jag av EGEN erfarenhet och på dom motorer JAG har byggt ....
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro