908hk/1300nm...ssnart dax för burnout

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Mikael S
Posts: 358
Joined: 14 Feb 2008, 22:01
Location: Gävle

Post by Mikael S »

Kan inte riktigt hålla med där :) Du säger att den kyler lika bra som den bästa luftkylda ic:n? Montera en intercooler på den där så får du förmodligen ner tempen till 30-40 grader. Och givetvis mer effekt eftersom det är mer syre i kall luft motför varm


Fränt bygge föresten, kommer nog gå fort på banorna!
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Post by Hansa »

908hk räcker nog =)
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

Ser ut som att det är platsbrisst som gör att dom skiter i IC :wink:
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

Mikael S wrote:Kan inte riktigt hålla med där :) Du säger att den kyler lika bra som den bästa luftkylda ic:n? Montera en intercooler på den där så får du förmodligen ner tempen till 30-40 grader. Och givetvis mer effekt eftersom det är mer syre i kall luft motför varm


Fränt bygge föresten, kommer nog gå fort på banorna!
Tack!

Dom där 60 graderna är i insuget och innan e85 blandas i syret, så 30-40 grader på blandningen är inte helt omöjligt. Nu snackar jag av EGEN erfarenhet och på dom motorer JAG har byggt ....
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Skitballt bygge Mirre, lär bli skönt att få snyta ur den där på Meca antar jag :D

E85 är hardcore! :twisted:
Post Reply