Fint bygge Har du noen bedre bilder av motorrommet? Hvilken girkasse og diff bruker du? 3.07 utv?
Lykke til med reparasjonen og ta gjerne litt film når bil går igjen.
Trond.S wrote:Fint bygge Har du noen bedre bilder av motorrommet? Hvilken girkasse og diff bruker du? 3.07 utv?
Lykke til med reparasjonen og ta gjerne litt film når bil går igjen.
Hilsen Trond
Tack Ja jag har mer bilder men har inte hunnit lägga upp dom ännu, ska försöka göra det så fort som möjligt. Kan ta några nya sen när motorn är ihop igen, förhoppningsvis i morgon eller på tisdag! Kör med orginal låda och orginal diff, 3.07. Men lådan börjar bli lite sliten nu, blir en m5 låda sen.
Har gått segt i helgen, har varit full å dum Men har i alla fall plockat isär 2stycken 984 pumpar och renoverat dom, pga att jag jag inte gjorde rent catchtanken så den släppte från sig Alu bitar , så pumparna skar... Det kostade mig 3st 984 pumpar, så ikväll eller i morgon så ska dom svetsas ihop igen. Då märks det om dom fungerar igen
Ja då kom man precis från garaget nu då. Tur att man precis fått semester så man vet vart man ska tillbringa den Bytt vippor och provstartat, men den gick som skit.... Så i morgon blir det nya tag och felsökning....
Den lever igen! Efter 1.5 dags felsökning, visade det sig att bränsle trycksregulatorn som fungerade pissdåligt vid mappning, har precis vaknat till liv igen... Vilket innebar att bilen gick så jävla fett att den dräkte sig... Så nu sitter det en vanlig hederlig original regulator på plats istället, men bilen går fortfarande fett som fan, så en ny mappning vore det nog läge med snart å lite mera ladd
tack å tack om ändå det var lika blankt hela tiden, efter några kylarslang skott med glykol över hela motorn skulle det behövas att putsas upp igen
'
Nä nu blir det lugnt i garaget under helgen, ska precis sticka iväg till Mantorp å dricka öl det är ju Veidec Drag Festival
Jävla åska! Då har åskan varit inne i modemet så man har inte tillgång till nätet, blir nog lite dåligt med uppdateringar nu....
Men har i alla fall lyckats med bedriften att knäcka en laddtrycksstyrning till..... Vette fan va felet är?! Har mätt upp med ohm mätare och det ska inte behöva sitta något motstånd med heller....
Så nu har man äntligen fått tillbaka internet och varit å hämtat en ny laddtrycksstyrning! Har även köpt 3 AutoMeter mätare av DanneE.
Snacka med LG i början av veckan så förhoppningsvis blir det mappning nästa fredag och några hekto högre laddtryck
Mattias Sandgren wrote:Hur går det med laddtrycksstyrningen?
Har du bilder på grenröret?
Jag blir ta mig fan knäpp på laddtrycksstyrningen!!! Startade upp idag, allt fungerade kanon igår när jag körde, så drar iväg i med den idag. Jo då visst hände nästan inget, trodde att den 3:de styrningen gått. Men provade att tvångsmata den med ström, då fungerade den, så den var hel i alla fall. Pröva med direkt plus från batteriet istället och nu verkar det fungera igen. Har ingen aning varför den inte fungera med plusen från sprutet!?
Men har någon några ideer så är dom varmt välkommna!
Tackar för bilderna på grenröret, jag behöver lite inspiration..
Förresten så tror jag knappast att sprutet ger + till solenoiden, det brukar vara endast jordning!
Den matningen för + du har till solenoiderna ska vara +12V som du tar från tändningen eller nåt annat bekvämt.