BMW M535i Turbo e28
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Trond.S wrote:Fint bygge Har du noen bedre bilder av motorrommet? Hvilken girkasse og diff bruker du? 3.07 utv?
Lykke til med reparasjonen og ta gjerne litt film når bil går igjen.
Hilsen Trond
Tack Ja jag har mer bilder men har inte hunnit lägga upp dom ännu, ska försöka göra det så fort som möjligt. Kan ta några nya sen när motorn är ihop igen, förhoppningsvis i morgon eller på tisdag! Kör med orginal låda och orginal diff, 3.07. Men lådan börjar bli lite sliten nu, blir en m5 låda sen.
Har gått segt i helgen, har varit full å dum Men har i alla fall plockat isär 2stycken 984 pumpar och renoverat dom, pga att jag jag inte gjorde rent catchtanken så den släppte från sig Alu bitar , så pumparna skar... Det kostade mig 3st 984 pumpar, så ikväll eller i morgon så ska dom svetsas ihop igen. Då märks det om dom fungerar igen
erikkihl wrote:Lånade ut bilen till brorsan igår, skulle jag aldrig gjort Här är resultatet:
plus en dikes körning med 2 skrotade fälgar och en kass drivaxel..... Livet är härligt ibland
Har lyckats med att knäcka kåpan precis likadant, det bara spruta gnister efter bilfan när avgavssystem slog i hehe
/Daniel
Daniel wrote:erikkihl wrote:Lånade ut bilen till brorsan igår, skulle jag aldrig gjort Här är resultatet:
plus en dikes körning med 2 skrotade fälgar och en kass drivaxel..... Livet är härligt ibland
Har lyckats med att knäcka kåpan precis likadant, det bara spruta gnister efter bilfan när avgavssystem slog i hehe
/Daniel
He he, ja då är man inte ensam i alla fall Men det var en riktig jävla skit att svetsa i, men nu så tror jag att det kommer att hålla
Den lever igen! Efter 1.5 dags felsökning, visade det sig att bränsle trycksregulatorn som fungerade pissdåligt vid mappning, har precis vaknat till liv igen... Vilket innebar att bilen gick så jävla fett att den dräkte sig... Så nu sitter det en vanlig hederlig original regulator på plats istället, men bilen går fortfarande fett som fan, så en ny mappning vore det nog läge med snart å lite mera ladd
worre wrote:ser riktigt bra ut det där
tack å tack om ändå det var lika blankt hela tiden, efter några kylarslang skott med glykol över hela motorn skulle det behövas att putsas upp igen
'
Nä nu blir det lugnt i garaget under helgen, ska precis sticka iväg till Mantorp å dricka öl det är ju Veidec Drag Festival
Jävla åska! Då har åskan varit inne i modemet så man har inte tillgång till nätet, blir nog lite dåligt med uppdateringar nu....
Men har i alla fall lyckats med bedriften att knäcka en laddtrycksstyrning till..... Vette fan va felet är?! Har mätt upp med ohm mätare och det ska inte behöva sitta något motstånd med heller....
Men har i alla fall lyckats med bedriften att knäcka en laddtrycksstyrning till..... Vette fan va felet är?! Har mätt upp med ohm mätare och det ska inte behöva sitta något motstånd med heller....
Trond.S wrote:Takk for bilder. Burde virke bra det her Når har du fullt trykk med den turbo'n?
Hilsen Trond
Jag har fullt vid ca 3700-4000! Men då går den väldigt fett nu, blir förhoppningsvis mappning till Fredagen, så får vi se om det blir någon skillnad.
Last edited by erikkihl on 13 Aug 2006, 20:36, edited 1 time in total.
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
Mattias Sandgren wrote:Hur går det med laddtrycksstyrningen?
Har du bilder på grenröret?
Jag blir ta mig fan knäpp på laddtrycksstyrningen!!! Startade upp idag, allt fungerade kanon igår när jag körde, så drar iväg i med den idag. Jo då visst hände nästan inget, trodde att den 3:de styrningen gått. Men provade att tvångsmata den med ström, då fungerade den, så den var hel i alla fall. Pröva med direkt plus från batteriet istället och nu verkar det fungera igen. Har ingen aning varför den inte fungera med plusen från sprutet!?
Men har någon några ideer så är dom varmt välkommna!
Här är några bilder på grenröret
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact: