Hjälp ms1 v3 resets!

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
m_ellisson
Posts: 1296
Joined: 03 Aug 2008, 17:43
Location: kalmar
Contact:

Hjälp ms1 v3 resets!

Post by m_ellisson »

Måste få ordning på det nu är det bråttom :evil: vad tror ni?
http://forum.megasquirt.se/viewtopic.ph ... 173#p26173
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!

Facebooksida: Mellisson Drifting

Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

Vad kör du för gap? Ingen tändkabel som är lite skdad så det hoppar gnista där det inte ska?
/Per
a.k.a. Jevlar
CrazyVikingsRacing
Posts: 942
Joined: 30 Aug 2007, 18:53
Location: Hallsberg

Post by CrazyVikingsRacing »

Låter lite som det problemet ZAK hade med på sitt MS förra året :P.


MVH
Pain is just temporary, glory last forever.

Jens Abrahamsson
0708323221
User avatar
ZAK
Posts: 2544
Joined: 28 Nov 2005, 22:58
Location: Karlskrona

Post by ZAK »

Hade för stort gap på stiften.
Körde 1.3 i gap med MSD 6AL och Blaster II spole.
Trodde det skulle palla att mata fram gnistan då, men icke.
Kör numera standard på 0.7 i gap har jag för mig.
Proud member of kööken Racing

zakademus@gmail.com
0760156239
User avatar
shomakie
Posts: 914
Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås

Post by shomakie »

Jag fick en jäkla massa resets när jag körde utan resistorstift...bytte till ngk resistorstift och felet var borta!! =)
Lost but NOT forgotten!!

Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..

Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
pizza
Posts: 2083
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Location: Västerås

Post by pizza »

resistor stift e nästan ett krav på MS har jag märkt
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

Är det samma på VEMS?
Jag har något skummt som händer ibland var 5e-15e minut på låglast.

Bluddrar och grejar, löses om man växlar ner en växel och gasar på, eller stänger av/på tändningen snabbt. Det kan vara något relä eller nå skit i bilens orginalsystem som stör också..

Jag har bytt spolar, spridare, fuelrail, bränsle (e85/bensin), gått över jordpunkter allmän koppling etc men problemet kvarstår, dock verkar det inte jäklas när man rejsar :?
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Vad händer med lamndan när den buggar ur?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

du kan också ha tändkablar med kopparkärna, då stör de ut boxen..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
m_ellisson
Posts: 1296
Joined: 03 Aug 2008, 17:43
Location: kalmar
Contact:

Post by m_ellisson »

Hela sprutet stängs av ca ½-1 sekund så volt , lambda o allt annat är riktigt tills det händer!
Var ute nyss körde den varm på tomgång sen körde jag o drog på 2an- 3an ut utan beskymmer låg på 4an en stund växlade ner till 3an fullgas då kom reset. Provade gasa på igen o igen o igen men bara resets..
Slet väck spolar & stift nu..Tog bort alla ``hattarna´´ från spolarna o dem är hela o fina men på 3an & 4ans spole var det oljigt där i! Stiften såg bra ut har 0.6 mm gap sen innan & är NGK BCPR7ES!
Ska bara byta olja nu, rengöra spolarna, öka stiftgapet lite & ut o prova igen! Får se om det hjälper!
Last edited by m_ellisson on 07 May 2010, 16:25, edited 2 times in total.
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!

Facebooksida: Mellisson Drifting

Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
User avatar
m_ellisson
Posts: 1296
Joined: 03 Aug 2008, 17:43
Location: kalmar
Contact:

Post by m_ellisson »

Ökade stiftgapen till 0.8 mm istället för 0.6 mm & det hjälpte absoulut inte!
Nu resetar den ca 1000 rpm tidigare istället, så imon blir det att minska gapen & hoppas det lirar! :roll:
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!

Facebooksida: Mellisson Drifting

Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
User avatar
shomakie
Posts: 914
Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås

Post by shomakie »

Om ja inte missminner mig så kör ja 0.4 i gap!? hmm..minnet är dåligt tyvärr!
Lost but NOT forgotten!!

Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..

Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

Du kan gå ner till 0,3 ochså om det behövs.
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Hade inte detta löst sig med r52 & r56?

ivf, problemet kommer exakt 6000rpm och runt 1.3kilo . kilot och ner sjunger han ur.
Post Reply