Hade för stort gap på stiften.
Körde 1.3 i gap med MSD 6AL och Blaster II spole.
Trodde det skulle palla att mata fram gnistan då, men icke.
Kör numera standard på 0.7 i gap har jag för mig.
Är det samma på VEMS?
Jag har något skummt som händer ibland var 5e-15e minut på låglast.
Bluddrar och grejar, löses om man växlar ner en växel och gasar på, eller stänger av/på tändningen snabbt. Det kan vara något relä eller nå skit i bilens orginalsystem som stör också..
Jag har bytt spolar, spridare, fuelrail, bränsle (e85/bensin), gått över jordpunkter allmän koppling etc men problemet kvarstår, dock verkar det inte jäklas när man rejsar
Hela sprutet stängs av ca ½-1 sekund så volt , lambda o allt annat är riktigt tills det händer!
Var ute nyss körde den varm på tomgång sen körde jag o drog på 2an- 3an ut utan beskymmer låg på 4an en stund växlade ner till 3an fullgas då kom reset. Provade gasa på igen o igen o igen men bara resets..
Slet väck spolar & stift nu..Tog bort alla ``hattarna´´ från spolarna o dem är hela o fina men på 3an & 4ans spole var det oljigt där i! Stiften såg bra ut har 0.6 mm gap sen innan & är NGK BCPR7ES!
Ska bara byta olja nu, rengöra spolarna, öka stiftgapet lite & ut o prova igen! Får se om det hjälper!
Last edited by m_ellisson on 07 May 2010, 16:25, edited 2 times in total.
Ökade stiftgapen till 0.8 mm istället för 0.6 mm & det hjälpte absoulut inte!
Nu resetar den ca 1000 rpm tidigare istället, så imon blir det att minska gapen & hoppas det lirar!