Vårbilder på S40'n

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
korre
Posts: 782
Joined: 05 Oct 2007, 21:48
Location: Stockholm
Contact:

Vårbilder på S40'n

Post by korre »

Tänkte bjuda på lite bilder på nuvarande bilen som jag är galet nöjd med. Dock ingen BMW men hoppas ni har överseende med detta :)

Bilen är i sin helhet:

Volvo S40 T4 -03
*Autotech steg 6, dock med kullagrad Garett och ommappad, 400hk+
*Öhlins ställbara stötdämpare med eibachfjädrar, grova krängningshämmare fram+bak, polybussningar osv.
*Brembobromsar med slitsade skivor

och i väldigt gott skick!



Image

Image

Image

Image
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
RasmusD
Posts: 617
Joined: 12 Jun 2008, 00:12
Location: Alingsås

Post by RasmusD »

helrätt stuk på den! fin för att vara volvo 8)
M5 -05
M5 -90
840 -93
528 -98
User avatar
korre
Posts: 782
Joined: 05 Oct 2007, 21:48
Location: Stockholm
Contact:

Post by korre »

Tackar, jo precis. Rent, snyggt och funktionellt :)
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
uranium
Posts: 449
Joined: 06 Feb 2007, 22:38
Location: Söderhamn

Post by uranium »

Gillar den där skarpt :) Hur funkar den som brukis? Hur är det med fwd och lite pulver?
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
User avatar
korre
Posts: 782
Joined: 05 Oct 2007, 21:48
Location: Stockholm
Contact:

Post by korre »

Jag tycker den är kanon som brukis. All extrautrustning sånär som på Antispinn finns kvar pga diffen fram.

Den blir ju lite stuttigare än original pga väghållningen men de är de värt.
Sitter 2 stora ljuddämpare så går ganska tyst i landsvägsfart också.

Under 3700rpm är den väldigt snäll och lättkörd. Däröver blir de lite problem med greppet på dom tidiga växlarna trots quaife-diffen fram.

Jag har all originalinredning kvar också och de enda jag har i kupén är en laddtrycksmätare och launchcontrol knappen i växelspaken.

Den är helt besiktningsbar också, bara att ladda bes.mappen i Nirat och slänga dit katten och rulla in. Vilket känns väldigt skönt också.

Mer info: http://www.garaget.org/kozmoz
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Grefven

Post by Grefven »

damen ser välsvarvad ut =)
User avatar
korre
Posts: 782
Joined: 05 Oct 2007, 21:48
Location: Stockholm
Contact:

Post by korre »

Grefven wrote:damen ser välsvarvad ut =)
De är som om att man skulle svarvat na själv :)
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
nicke.t
Posts: 3167
Joined: 08 Oct 2007, 18:34
Location: pitä

Post by nicke.t »

jäkla fin puts på bilen.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
User avatar
uranium
Posts: 449
Joined: 06 Feb 2007, 22:38
Location: Söderhamn

Post by uranium »

korre wrote:Jag tycker den är kanon som brukis. All extrautrustning sånär som på Antispinn finns kvar pga diffen fram.

Den blir ju lite stuttigare än original pga väghållningen men de är de värt.
Sitter 2 stora ljuddämpare så går ganska tyst i landsvägsfart också.

Under 3700rpm är den väldigt snäll och lättkörd. Däröver blir de lite problem med greppet på dom tidiga växlarna trots quaife-diffen fram.

Jag har all originalinredning kvar också och de enda jag har i kupén är en laddtrycksmätare och launchcontrol knappen i växelspaken.

Den är helt besiktningsbar också, bara att ladda bes.mappen i Nirat och slänga dit katten och rulla in. Vilket känns väldigt skönt också.

Mer info: http://www.garaget.org/kozmoz

Låter som en bil som skulle passa mig perfekt till vardags det där :) Guld värt att man kan rulla genom sbp och köra utan att behöva vara orolig.
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
Post Reply