Tänkte bjuda på lite bilder på nuvarande bilen som jag är galet nöjd med. Dock ingen BMW men hoppas ni har överseende med detta
Bilen är i sin helhet:
Volvo S40 T4 -03
*Autotech steg 6, dock med kullagrad Garett och ommappad, 400hk+
*Öhlins ställbara stötdämpare med eibachfjädrar, grova krängningshämmare fram+bak, polybussningar osv.
*Brembobromsar med slitsade skivor
och i väldigt gott skick!
Vårbilder på S40'n
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Vårbilder på S40'n
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Tackar, jo precis. Rent, snyggt och funktionellt
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag tycker den är kanon som brukis. All extrautrustning sånär som på Antispinn finns kvar pga diffen fram.
Den blir ju lite stuttigare än original pga väghållningen men de är de värt.
Sitter 2 stora ljuddämpare så går ganska tyst i landsvägsfart också.
Under 3700rpm är den väldigt snäll och lättkörd. Däröver blir de lite problem med greppet på dom tidiga växlarna trots quaife-diffen fram.
Jag har all originalinredning kvar också och de enda jag har i kupén är en laddtrycksmätare och launchcontrol knappen i växelspaken.
Den är helt besiktningsbar också, bara att ladda bes.mappen i Nirat och slänga dit katten och rulla in. Vilket känns väldigt skönt också.
Mer info: http://www.garaget.org/kozmoz
Den blir ju lite stuttigare än original pga väghållningen men de är de värt.
Sitter 2 stora ljuddämpare så går ganska tyst i landsvägsfart också.
Under 3700rpm är den väldigt snäll och lättkörd. Däröver blir de lite problem med greppet på dom tidiga växlarna trots quaife-diffen fram.
Jag har all originalinredning kvar också och de enda jag har i kupén är en laddtrycksmätare och launchcontrol knappen i växelspaken.
Den är helt besiktningsbar också, bara att ladda bes.mappen i Nirat och slänga dit katten och rulla in. Vilket känns väldigt skönt också.
Mer info: http://www.garaget.org/kozmoz
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
De är som om att man skulle svarvat na självGrefven wrote:damen ser välsvarvad ut =)
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
korre wrote:Jag tycker den är kanon som brukis. All extrautrustning sånär som på Antispinn finns kvar pga diffen fram.
Den blir ju lite stuttigare än original pga väghållningen men de är de värt.
Sitter 2 stora ljuddämpare så går ganska tyst i landsvägsfart också.
Under 3700rpm är den väldigt snäll och lättkörd. Däröver blir de lite problem med greppet på dom tidiga växlarna trots quaife-diffen fram.
Jag har all originalinredning kvar också och de enda jag har i kupén är en laddtrycksmätare och launchcontrol knappen i växelspaken.
Den är helt besiktningsbar också, bara att ladda bes.mappen i Nirat och slänga dit katten och rulla in. Vilket känns väldigt skönt också.
Mer info: http://www.garaget.org/kozmoz
Låter som en bil som skulle passa mig perfekt till vardags det där Guld värt att man kan rulla genom sbp och köra utan att behöva vara orolig.
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil