Varenda volvoraggare i denna stan har lika låg bil som dej, så om ja inte missuppfattade detta nu.. Så skulle din va "Skitlåg" asså nått utöver de vanliga ??
Tycker din bil e normalt låg, Inget utöver de vanliga
"My Other Ride Is Your Mother" [Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
har alldrig utalat mej om att min skulle vara lägst
men det går inte få min lägre nu med orginal framvagns balk
och det som skiljer min från dom flästa andra är väll att jag har fjädringsväg fortfarande
Andy_b wrote:har alldrig utalat mej om att min skulle vara lägst
och det som skiljer min från dom flästa andra är väll att jag har fjädringsväg fortfarande
Har du bytt till en stötdämpare med kortare kropp och tagit av fjäderben då eller? Annars kan fjädringsvägen omöjligt vara längre då fjäderbenen är för långa för att få till låg bil med orginal dämpare.
Andy_b wrote:i morgon så åker mina sellholm framdämpare ur så jag kan lämna dom på svarvning för att kunna få bilen lite lägre endå samt att kunna ha lite fjädringsväg endå ... blir nog bra när det är klart
Högst upp på denna sida.
M50b28 turbo:
544WHP @ 1.2 bar
785WHP @ 2.3 bar
Med V.E.M.S.
Har du bytt till en stötdämpare med kortare kropp och tagit av fjäderben då eller? Annars kan fjädringsvägen omöjligt vara längre då fjäderbenen är för långa för att få till låg bil med orginal dämpare.
kolvstången är avsvarvad 80mm
kroppen och benet är oförändrat men kolven går längre ner i benet eller hur man ska förklara det
är ju inte jätte mycket fjädringsväg på den .. kanske 30mm ihop bara .. men räcker för mej
kroppen och benet är oförändrat men kolven går längre ner i benet eller hur man ska förklara det
är ju inte jätte mycket fjädringsväg på den .. kanske 30mm ihop bara .. men räcker för mej
De Volvo åkare jag känner har enbart kortat kolvstången för att fjädrarna inte ska lossna när man hissar bilen, där skapar du ju ingen fjädringsväg, du ändrar bara stötdämparens arbetsområde. Kolvstången är som regel så lång att den går ner i dämparkroppen, har du dämpare där inte kolvstången går ner dämparkroppen så vet jag inte vad du fått tag på. Har för mig att man använder stötdämpare till Saab eller Golf då man skapar fjädringsväg genom att korta hela fjäderbenet. Nu kanske du redan har en dämpare med kortare kropp och har gjort det sedan innan?
johankihl wrote:
De Volvo åkare jag känner har enbart kortat kolvstången för att fjädrarna inte ska lossna när man hissar bilen, där skapar du ju ingen fjädringsväg, du ändrar bara stötdämparens arbetsområde. Kolvstången är som regel så lång att den går ner i dämparkroppen, har du dämpare där inte kolvstången går ner dämparkroppen så vet jag inte vad du fått tag på. Har för mig att man använder stötdämpare till Saab eller Golf då man skapar fjädringsväg genom att korta hela fjäderbenet. Nu kanske du redan har en dämpare med kortare kropp och har gjort det sedan innan?
De andy försöker få fram är att han nu inte har sina dämpare i bott,SOM de flesta som åker epa brukar ha.
De han menar är att kolven inte bottnar, men de han inte förstår att att 80mm fjädringsväg är borta i o med detta ingrepp!
De är därimot inte så viktigt om man inte ska åka rally eller rallycross edy, därimot är vinkeln på länkarmen och stystager livsfarligt,Även Ackerman vinkel blir åt skogen.
Så de ja skulle lägga min tid på ist för å tala om de nån redan gjort 1000tals ggr är att ta fram delar till en spindel adapter så ingen dör, om du nu dör e ju en sak! Men de kan ju finnas dem på allmän väg som har otur och möter dig.
när min kolvstång var orginal så stack det upp en hel del när man bottnade den ....
när vi svarvade av stången så blev nog bilen 20mm lägre (pgr av att den va bottnad innan)och bilen fick ca 30mm fjädringsväg innan den bottnar igen
så med andra ord så stack ju kolvstången upp minst 50mm när den var bottnad innan vi svarva av den
och ja toffe som jag redan sagt till dej innan så ska ja bygga an adapter mellan länkarmen och benet så jag flyttar ner länkarmen igen .. även styrstagen ska flyttas ner igen
så att även du kan lägga dej på fel sida vägen igen när du möter mej
Andy_b wrote:när min kolvstång var orginal så stack det upp en hel del när man bottnade den ....
när vi svarvade av stången så blev nog bilen 20mm lägre (pgr av att den va bottnad innan)och bilen fick ca 30mm fjädringsväg innan den bottnar igen
så med andra ord så stack ju kolvstången upp minst 50mm när den var bottnad innan vi svarva av den
och ja toffe som jag redan sagt till dej innan så ska ja bygga an adapter mellan länkarmen och benet så jag flyttar ner länkarmen igen .. även styrstagen ska flyttas ner igen
så att även du kan lägga dej på fel sida vägen igen när du möter mej
där med har du inte gjort nått åt fjädringsvägen, bara förhindrat den bottnar
förstår hur du tänker men du tappar lika mkt väg som du kapar bort.
inte för att jag tror nån läser här ... men jag kör en uppdate igen
nu sitter maskin där den ska ...
som syner sitter ena fästen mycket längre upp .. och detta för att räta upp skiten så jag får platts med min "lilla" turbo
skulle gjort v-låds balken idag men kom annat i mellan
skall nog förstärkas lite till ... för att va på den säkra sidan