körde 60/60 på min 318is och det var inga problem alls. 205/40*17. hade orginal avgassystem men det funkade kanon. Har bilder med får inte upp dom här.Brox wrote:e det någon här som kör/kört med 60/60 sänkning? och hur beteede sig bilen då o i skrapningar o så? och en 60/40 sänkning, ser den inte lite epa vinklad ut då?
Väghållningskit
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Du ska ju klart alltid va värst.gustaf_h wrote:körde 60/60 på min 318is och det var inga problem alls. 205/40*17. hade orginal avgassystem men det funkade kanon. Har bilder med får inte upp dom här.Brox wrote:e det någon här som kör/kört med 60/60 sänkning? och hur beteede sig bilen då o i skrapningar o så? och en 60/40 sänkning, ser den inte lite epa vinklad ut då?
min är sänkt 60/60 fast ja har inte fk utan ställbara koni och nå folger fjädrar. med 215/40/17
här hittar du iaf en bild från sidan på den: http://www.garaget.org/?car=12769&image=111079
här hittar du iaf en bild från sidan på den: http://www.garaget.org/?car=12769&image=111079
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
- bmwHolmberg
Jag har 60/40 sänkning på min bil och det har bara skrapat i en gång, när jag skulle upp för en trotoarkant in till polarens garage. Har 17" fälgar med 40-profil. Väghållningen är mycket bättre med sänkning, det är som dag och natt, tycker iaf jag som växlar mellan sänkt och orginal ganska ofta.
Kan lägga upp bild senare.
Edit: Bild inte världens bästa kvalité, framförallt den första men man ser ju hur högt det är iaf.

Ursäktar stora bilder...
Kan lägga upp bild senare.
Edit: Bild inte världens bästa kvalité, framförallt den första men man ser ju hur högt det är iaf.

Ursäktar stora bilder...
Hehe_Kalle_ wrote:sorry för OT men den där bilen stod jag fan o tittade in i i söndags! På görla:p Bor du i närheten av norrtälje eller?

Som du kanske såg så är inte växlingsmekaniken den önskade men det fick duga med tanke på skick och antal mil när jag köpte den.
Kan även tillägga att inrednignen är bytt (gamla på bilderna) och hatthyllan ska kläs om för att matcha bättre.
okej:) ja, jag såg att det va en automat men den såg väldigt fräsch ut. Både utanpå och innuti. Blev dock bara en snabbkoll då det var bråttom.Olof.B wrote:Hehe_Kalle_ wrote:sorry för OT men den där bilen stod jag fan o tittade in i i söndags! På görla:p Bor du i närheten av norrtälje eller?Nope, bor på Ekerö utanför stockholm så jag har väl en 10mil enkel resa till görla ungefär men vad gör det när det är så pass roliga bilar där?
![]()
Som du kanske såg så är inte växlingsmekaniken den önskade men det fick duga med tanke på skick och antal mil när jag köpte den.
Kan även tillägga att inrednignen är bytt (gamla på bilderna) och hatthyllan ska kläs om för att matcha bättre.
Ja, söndagen blev väldigt lyckad tyckte jag :]
- bmwHolmberg