Bmwandreas wrote:Det fanns bilder innan forumet blev hackat.
Ok då borde det alltså finnas någon som sitter på detta forum som har en bild liggandes på burken.
om ni inte vill lägga upp den så pm:a så kan ni få min mail. Vore kalas om någon kunde fixa detta.
e det någon här som kör/kört med 60/60 sänkning? och hur beteede sig bilen då o i skrapningar o så? och en 60/40 sänkning, ser den inte lite epa vinklad ut då?
Brox wrote:e det någon här som kör/kört med 60/60 sänkning? och hur beteede sig bilen då o i skrapningar o så? och en 60/40 sänkning, ser den inte lite epa vinklad ut då?
Jag tycker då inte det ser epa ut, har du sett en E30 med orginal fjädrar och M/T däck? Då kan vi börja snacka
Brox wrote:e det någon här som kör/kört med 60/60 sänkning? och hur beteede sig bilen då o i skrapningar o så? och en 60/40 sänkning, ser den inte lite epa vinklad ut då?
Enligt min åsikt så ska alla BMW (jag kommer på iaf ) va sänka mer fram än bak för att se bra ut. De blir väldigt "säckiga" om de sänks lika mycke fram och bak.
Amplify wrote:Jag kör med FK 60/40 väghållningssats. Funkar ypperligt, speciellt i kombination med lågprofilsdäck.
När styrväxeln skrapat i backen, då vet man att bilen e rätt låg ^^
Amplify: du har möjligtvis ingen bild på hur det ser ut?
ungefär hur mycket markfrigång har du? vad har du för fälgar och däck?
gustaf: så som jag har det nu kan jag inte ens köra mitt i centrum utan att avgassystemet skrapar i så den är lite väl låg just nu.
Bilen till vänster har 35/35 sänkning och 14" originalfälgar min har 60/40 sänkning.
sitter 215/40/16 däck fram om jag minns rätt....
Tackar det såg ju ganska "lagom" ut kanske man kan ta sig över någon lite bula. Som jag har det nu har jag bara 1cm mellan avgassystemet och marken så det är kite väl bra. Kommer nog inte ner i bromsprovaren på SBP.