var har ni lmm'n sug eller trycksidan??
jag kom 6-7 mil på 20L e85, 340cc spridare på en 2 liters med lmm på trycksidan.
Hur mkt dricker era snikbyggen?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
en "turk" behöver aldrig dricka över en liter blandad körning om man inte vill. och 0,8x landsväg.
FÖRSTÅ vikten av rätt programvara!!!
skulle en snikis dra 2 liter milen så hade jag ju lätt köpt en silverado pickis 4*4 för den drar bara 1,5-1,6 med 295or runt om (har haft en sån oxå nämligen). för allt är billigt med en sån utom just soppan. försäkring är låg så det kompenserar den extra tusingen i skatt. och reservdelar är ju från USA.
skulle en snikis dra 2 liter milen så hade jag ju lätt köpt en silverado pickis 4*4 för den drar bara 1,5-1,6 med 295or runt om (har haft en sån oxå nämligen). för allt är billigt med en sån utom just soppan. försäkring är låg så det kompenserar den extra tusingen i skatt. och reservdelar är ju från USA.
Ja typ. Och även åker dom E85. Till vilken nytta? Drar bara mer sås till ingen nytta!Grefven wrote:en "turk" behöver aldrig dricka över en liter blandad körning om man inte vill. och 0,8x landsväg.

Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Grefven wrote:en "turk" behöver aldrig dricka över en liter blandad körning om man inte vill. och 0,8x landsväg.

Some kids piss their names in the snow Chuck Norris can piss his name in concrete.
- Illegal_racer
har man så jävla taskig blandning på macksoppa (2-3l milen ):lol: lär den sota stiften snabbt och börja bluddra, inte skoj att hålla på och rengöra, eller eg byta ut stift hela tiden. E85 kan man klara sig från sotiga stift även på fet blandning, stiften ser oftast ut som nya och fina. Sen skulle jag nog bytt alla gamla skitslangar som man har i soppasystemet innan man dunkar på e85.
Sen e ju e85 lite mer förlåtande vad gäller knack då det går kallt så det kanske också talar för att det kan vara en fördel även på snikis.
Sen är frågan rätt konstigt ställd om vi patar bränsleförbrukning vid "gasen i botten" eller vanlig körning/motorväg etc spelar ju en viss roll
Sen e ju e85 lite mer förlåtande vad gäller knack då det går kallt så det kanske också talar för att det kan vara en fördel även på snikis.
Sen är frågan rätt konstigt ställd om vi patar bränsleförbrukning vid "gasen i botten" eller vanlig körning/motorväg etc spelar ju en viss roll

Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
På mitt snik bygge spikade det vid 0.6bar på 95 oktan, 0.9bar på 98 oktan och 1-1.1 bar på V-Power. Med E85 kunde jag skicka nålen till 2 bar.
Därför är det bra med E85, man kan få ut det lilla extra ur maskin. oavsett om det är snik eller inte.
Därför är det bra med E85, man kan få ut det lilla extra ur maskin. oavsett om det är snik eller inte.
*Bmw E36 320 -92 (M52B28, M3-Optic, M-Killer)
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
Snikbygge och ladda 2 kilo går inte att placera i samma mening om man inte är oljeshejkJErngren wrote:På mitt snik bygge spikade det vid 0.6bar på 95 oktan, 0.9bar på 98 oktan och 1-1.1 bar på V-Power. Med E85 kunde jag skicka nålen till 2 bar.