Hur mkt dricker era snikbyggen?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Murén
Posts: 45
Joined: 21 Jun 2008, 22:52
Location: Nyköping

Post by Murén »

var har ni lmm'n sug eller trycksidan??
jag kom 6-7 mil på 20L e85, 340cc spridare på en 2 liters med lmm på trycksidan.
Grefven

Post by Grefven »

en "turk" behöver aldrig dricka över en liter blandad körning om man inte vill. och 0,8x landsväg.

FÖRSTÅ vikten av rätt programvara!!!

skulle en snikis dra 2 liter milen så hade jag ju lätt köpt en silverado pickis 4*4 för den drar bara 1,5-1,6 med 295or runt om (har haft en sån oxå nämligen). för allt är billigt med en sån utom just soppan. försäkring är låg så det kompenserar den extra tusingen i skatt. och reservdelar är ju från USA.
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Grefven wrote:en "turk" behöver aldrig dricka över en liter blandad körning om man inte vill. och 0,8x landsväg.

FÖRSTÅ vikten av rätt programvara!!!

skulle en snikis dra 2 liter milen så hade jag ju lätt köpt en silverado pickis 4*4 för den drar bara 1,5-1,6 med 295or runt om (har haft en sån oxå nämligen). för allt är billigt med en sån utom just soppan. försäkring är låg så det kompenserar den extra tusingen i skatt. och reservdelar är ju från USA.
Ja typ. Och även åker dom E85. Till vilken nytta? Drar bara mer sås till ingen nytta! :shock:
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Grefven

Post by Grefven »

behöver man inte e85 så hade jag aldrig åkt med skitet. och är det på turknivå så behövs det inte. och om man inte gillar sin 2-3 liters brukist så förstår jag inte heller varför man inte åker bensin istället.
User avatar
cerwinboy
Posts: 710
Joined: 09 Jul 2007, 22:46
Location: Blekinge

Post by cerwinboy »

Grefven wrote:en "turk" behöver aldrig dricka över en liter blandad körning om man inte vill. och 0,8x landsväg.

FÖRSTÅ vikten av rätt programvara!!!

:lol: och det ligger något i det hela med så mycket N/m i förhållande till hk som möjligen går, resten ställer man i bakaxeln med rätt drevning så kommer det gå fint och den kommer dra långt på växlarna.
Some kids piss their names in the snow Chuck Norris can piss his name in concrete.
User avatar
Illegal_racer
Posts: 86
Joined: 21 Aug 2008, 17:16
Location: Östra Ljungby

Post by Illegal_racer »

Jag kör e85 för den fettar nåt förbannat mkt på bensin ja prova de igår att köra bf95 men bara 50/50 med e85 så fetta den som fan hur jag än spännde lmmen och de var därför jag fråga här och jag har lmmen på trycksidan
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

har man så jävla taskig blandning på macksoppa (2-3l milen ):lol: lär den sota stiften snabbt och börja bluddra, inte skoj att hålla på och rengöra, eller eg byta ut stift hela tiden. E85 kan man klara sig från sotiga stift även på fet blandning, stiften ser oftast ut som nya och fina. Sen skulle jag nog bytt alla gamla skitslangar som man har i soppasystemet innan man dunkar på e85.
Sen e ju e85 lite mer förlåtande vad gäller knack då det går kallt så det kanske också talar för att det kan vara en fördel även på snikis.

Sen är frågan rätt konstigt ställd om vi patar bränsleförbrukning vid "gasen i botten" eller vanlig körning/motorväg etc spelar ju en viss roll :roll:
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
User avatar
JErngren
Posts: 872
Joined: 10 Oct 2007, 14:34
Location: Nyköping

Post by JErngren »

På mitt snik bygge spikade det vid 0.6bar på 95 oktan, 0.9bar på 98 oktan och 1-1.1 bar på V-Power. Med E85 kunde jag skicka nålen till 2 bar.

Därför är det bra med E85, man kan få ut det lilla extra ur maskin. oavsett om det är snik eller inte.
*Bmw E36 320 -92 (M52B28, M3-Optic, M-Killer)
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
User avatar
Viper89
Posts: 1958
Joined: 11 Oct 2006, 15:01
Location: Uppsala
Contact:

Post by Viper89 »

JErngren wrote:På mitt snik bygge spikade det vid 0.6bar på 95 oktan, 0.9bar på 98 oktan och 1-1.1 bar på V-Power. Med E85 kunde jag skicka nålen till 2 bar.

Därför är det bra med E85, man kan få ut det lilla extra ur maskin. oavsett om det är snik eller inte.
Snikbygge och ladda 2 kilo går inte att placera i samma mening om man inte är oljeshejk :)
Mvh Joakim Skagerlind - 0760 - 299 634
http://www.garaget.org/Viper89
E28 545 (951hp@1,8bar)
Post Reply