Tjena ja tänkte ta reda på hur mkt allas snik byggen dricker och då hade de varit bra om ni skrev hur stora spridare ni har och hur ni har gjort med lmmen för min jävla bil drar 2 liter milen på e85 och med 314 cc spridare och om jag spänner lmmen mer så går den bara dåligt men den går hur bra som helst bara att den dricker aom fan tacksam för svar Mvh Niklas
Min 325a drog starx under 1l/mil utan turbon o strax över 0,7l/mil me turbo o 340cc spridare, kan ha berott på att ja körde som en kärring för att ja va rädd att d skulle gå sönder.
...va den drar nu vill ja inte veta men 4-5liter E85 tog den under lite testkörningar.
Oj tacksåmycket för välkommandet haha men ja tycker ändå dom inte borde dra så mkt mer för min motor är oöppnad ännsålänge så den borde ju gå att få att dricka som original tycker man men vafan kanske e dags att få liv i äckel e28an som bara står och ha den som brukis
Illegal_racer wrote:Oj tacksåmycket för välkommandet haha men ja tycker ändå dom inte borde dra så mkt mer för min motor är oöppnad ännsålänge så den borde ju gå att få att dricka som original tycker man men vafan kanske e dags att få liv i äckel e28an som bara står och ha den som brukis
Min var helt oöpnnad hängde bara på en turbo å snikrör =) ladda ca 0,5 enligt mätaren
Jag ska prova bygga bypassrör och köra på bensin igen för problemet med den var att om jag spände min lmm mer än de jag har nu så försvinner min tomgång på bilen så den går lite fett för tillfället men ska försöka klabba vidare för de blir drygt i längden att hålla på att tanka hela tiden
Illegal_racer wrote:Jag ska prova bygga bypassrör och köra på bensin igen för problemet med den var att om jag spände min lmm mer än de jag har nu så försvinner min tomgång på bilen så den går lite fett för tillfället men ska försöka klabba vidare för de blir drygt i längden att hålla på att tanka hela tiden
Fick exprimentera med den där uppspänningen lite.
Har ett svagt minne att det tog sin tid, men efter en dag och lite körningar så blev det "bra".
2-3 liter milen?! Damn.. Låter törstigt för snik Om ja inte missminner mig så sa bullen att han körde sin förra "turk" på 0,8-1,0 l/mil..!! Förvisso på 95 oktan då men iaf.. Fast snik har ju folk olika uppfattningar om!
M3Crille wrote:2-3 liter milen?! Damn.. Låter törstigt för snik Om ja inte missminner mig så sa bullen att han körde sin förra "turk" på 0,8-1,0 l/mil..!! Förvisso på 95 oktan då men iaf.. Fast snik har ju folk olika uppfattningar om!
Stämmer mycket bra.
Varför åka E85 på snikbyggen???
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35