r.ivars - SMOKEMACHINES

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

R.Larsson

Post by R.Larsson »

jimpa wrote:
Sandén wrote:
r.ivars wrote:jimpa: fyfi**an va fint med sprit

NU GÖR VI JKPG!!!!!!!!!!!!

POWERNAP SUCCESS!!

Haha! Jag, jimpa, ivars o polarna va ute o åkte cossie nyss o drack bira! Verkade inte gå nån nöd på grabbarna gällande alkoholen iaf ;)

haha tack för åkturen den gick fint som fan :wink: angående spriten så är det ivars som tvingar in mig på sånt..jag tycker ju inte ens om sprit :)

mvh:jimpa som fortfarande är bakis!!! :x

ÅÅÅÅÅÅÅ Mina ööööögon va den sierra cosworthen gick bra!!! :lol:
VGD Performance
0706862554
RobinLarssonVGD@hotmail.se
Fernis1

Post by Fernis1 »

Såhär vart rummet nerblodat, bjuder på denna, det här var nog innan det började blöda ordentligt för min tröja är helt jävla nerblodad haha

Image
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
ramberg

Post by ramberg »

Varför är man inte förvånad? :lol:

P.s
Tror jag har lite bilder/filmklipp från förra sommarn Fernis inte vill veta av :lol:
Fernis1

Post by Fernis1 »

ramberg wrote:Varför är man inte förvånad? :lol:

P.s
Tror jag har lite bilder/filmklipp från förra sommarn Fernis inte vill veta av :lol:

Säger bara såhär, ska man supa så ska man supa ordentligt annars kan man lika gärna stanna hemma ;)
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
MHansson

Post by MHansson »

Fernis1 wrote:
ramberg wrote:Varför är man inte förvånad? :lol:

P.s

Säger bara såhär, ska man supa så ska man supa ordentligt annars kan man lika gärna stanna hemma ;)

hahhahaa helt rätt :) :)
Volvo 744 Kompressor & Turbo
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se

Team Hansson Racing
Image
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
egnesund

Post by egnesund »

lugnt klart man hjälper till när man kan:) kul och se bilen där nere gjorde sig bra, nu är de bara emmaboda som ska "våldtas" :)
My life starts when the rpm hits RED
Aros Auto AB
bmw_fredde

Post by bmw_fredde »

När blir det start? vill ju se ett nytt m50rekord i bänken snart :D
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
r.ivars

Post by r.ivars »

vi får se :) man lär slå m50 stroker rekordet, fuck danmark... ;)

Men för närvarande lär jag planera något rån som slår helikopter-cupen jag gjorde i vintras, annars blir det inget mer än det som sitter på bilen nu... SATAN vilken dyr säsong..

Känns som jag varken vågar bänka eller köra skiten för tillfället... Lär ringa jimpa varje gång jag ska köra den så han tar fram fisken.. Då brukar man bry sig mindre om saker och ting och deras värde ;)

Hmm... undrar om ärtan tycker det är drygt ifall man är packad under bromsningen?

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Bäckström

Post by Bäckström »

haha de ska nog fan hålla för dig hoppas jag..
Efter allt slit så är du fan värd de =) annars är de bara konvertera över till puts bög och stå å gnida hela dagarna å kanske starta upp som mest en fredag kväll i garaget =) NOOOOTT

Nä fan smisk it up in the bänk å ge den va den vill ha haha...

/Erik
Jag Heter Jimmy

Post by Jag Heter Jimmy »

Håller med föregående talare vi vill se ett världsrekord nu :twisted:

Btw du får dra ihop en sponsra ivars gala ihop med tv4 dom brukar ju vara hejjare på sånt :lol:
J.Åkerman
Jimmy_608@hotmail.com

Bmw E30 - M20B27 Turbo
Toyota Ke70 - M50B25 Turbo
r.ivars

Post by r.ivars »

något tips på frambromsar till e30 ben med 5 bults nav?
Någon e36 skiva som passar bra ihop med något e30 ok?

Enkelt och oflashigt eftersökes nu i första hand, mycket annat som jag prioriterar före bromsar just nu..

Fö har det stått rätt still, men har rivit insug för att hänga dit lite vattenslangar, strulat med oljeretur till turbon, tight är begreppet.. + fixat soppaslangar... Så uppstart ligger inom skotthåll..

Måste även riva växellådan, är rätt säker på att jag glömt dra åt vid tilton lagret...

Sen är det bara vänta in bakaxelombyggnaden sen bromsa och se vad som händer... 8)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
jimpa

Post by jimpa »

Fy fan för bromsningar man blir bra nervös på sånt...

Nu har du en krängningshämmare att hämta:) finns på en liten fiske ö mitt i havet :wink:

MVH
Nu håller det på att spåra ur totalt!!

Team Boost Performance

E30in 2009:
9,25@253.7km/h;)

Jimmy Henriksson
00358408269812
r.ivars

Post by r.ivars »

Haft lite semester från garaget.. Men nu slog det mig att det är 3 helger innan Emmaboda helgen dyker upp.... HAVERI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

skarvar på efter elmia

innan lastning, och innan kaoset... hatade folk som vanligt... idiotjävlar som skulle in med trailern och jävlas precis vid garageporten ut.. spade, sax, apa, kamel.... jävla orm.

Image

en bit hem, oskadda från polis :) 402meters raketerna från stan

Image

gjorde en insats

Image

första kvinnopriset (utställningspris)

Image

gick en vecka och ett par dagar

Image

slangar till salu... Är matning ifrån tank med skarv framme vid motorn för bränslefilter, sen flygplans an till rail och tillbaks till regulator..

Image

Slog mig att min nya rev mätare kommer ifrån en v8.. nån som har fil på hur fan jag gör för att få den visa rätt på en sexa?

Image

sen rev jag ner lådan av två orsaker, ena var att jag la på tätningsmedel för anslutningarna till urtrampningslagret, men drog dom aldrig, anledning 2 är att jag måste bygga en sprängring för svänghjulet...

Image

luftade den dock lite innan, far och son larsson puttade, gick som FAN, måste vara känslan av 1m avgasrör och en 3liters mackaron som fanns under huven..

Image

en pallbock räcker... svinstyvt chassie

Image

mtech 2 fronten tänkte jag stoppa i arslet innan nästa säsong.. inte värsta passformen direkt

Image

Image

var riktigt trist att få till oljan, men ganska väntat då allt sitter som gjutet i redan

Image

olja löst, och bränsle sågott som löst, närmar sig uppstart

Image

i helgen lär jag planera ut den sista elen inför säsong och ta ur panelen en sista gång för att koppla på det resterande jag klurat ut...

Bakaxelgrejerna har kommit, så det vart expressupphämtning av bakaxel.se som sen dunkade iväg den till ARC motorsport för inshimsning.. Sen ska kardanen fixas till, sitter ett för litet kors på den nu... Sen är det dags att skicka kärleksbrev till avesta om bromsning!

fullt ös igen nu mao...................................
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
pro_mille

Post by pro_mille »

r.ivars wrote:Slog mig att min nya rev mätare kommer ifrån en v8.. nån som har fil på hur fan jag gör för att få den visa rätt på en sexa?

Bakom mätaren har du brun och orange "kabel-loop" klipp av den bruna och isolera ändorna.
Då funkar den på en 6:a :)
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
r.ivars

Post by r.ivars »

pro_mille wrote:
r.ivars wrote:Slog mig att min nya rev mätare kommer ifrån en v8.. nån som har fil på hur fan jag gör för att få den visa rätt på en sexa?

Bakom mätaren har du brun och orange "kabel-loop" klipp av den bruna och isolera ändorna.
Då funkar den på en 6:a :)

thank you very much :D
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
k3ZZk

jghas

Post by k3ZZk »

ivars det är bara att ringa om du behöver nåt tex hjälp är available för dig anytime=) vore kul att se den nya besten in real life ist för på elmia när du boxades på hotell rummet=)
070-7706956
Grefven

Post by Grefven »

det är inte som så att eftermarknadsfronten är tänkt till m3 skärmar? för om man sätter en m3 front på en vanlig e30 så ser det precis ut på det viset.
Post Reply