hjulinställning inför strippen
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
hjulinställning inför strippen
vad ska man ha för inställning på bakvagn camber & toe??
gissar på att camber ska ligga nära 0 som möjligt.
lite toe in för stabilitet??
nån som har några tips?
gissar på att camber ska ligga nära 0 som möjligt.
lite toe in för stabilitet??
nån som har några tips?
E36 325 turbo 700whp+
http://www.garaget.org/m50_micke" onclick="window.open(this.href);return false;
07373375åttafem
Michael Kastari
http://www.garaget.org/m50_micke" onclick="window.open(this.href);return false;
07373375åttafem
Michael Kastari
ska du åka fort på strippen?
åker du riktig bakvagn eller kör du sänkningssats 60/80 som typ alla kör eller hur står de till?
tips e att niger han mycket så bör du sätta lite plus camber, så den e så noll som möjligt när du accar. t ex. fyll i gärna lite mer info om chassit i övrigt!
MVh
åker du riktig bakvagn eller kör du sänkningssats 60/80 som typ alla kör eller hur står de till?
tips e att niger han mycket så bör du sätta lite plus camber, så den e så noll som möjligt när du accar. t ex. fyll i gärna lite mer info om chassit i övrigt!
MVh
Audi S2 2,5 liter - 800whp?
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
klart jag ska åka fort.
har 60/60 sänkning fk automotive dämpare.
e30 325 bakvagn som är justerbar camber & toe
nya stabilare bussningar

har 60/60 sänkning fk automotive dämpare.
e30 325 bakvagn som är justerbar camber & toe
nya stabilare bussningar
E36 325 turbo 700whp+
http://www.garaget.org/m50_micke" onclick="window.open(this.href);return false;
07373375åttafem
Michael Kastari
http://www.garaget.org/m50_micke" onclick="window.open(this.href);return false;
07373375åttafem
Michael Kastari
Tänkte mer om du åkte 4 Link eller dylikt, ja hade liknande setup åkte mt slicks osv, de vi kom fram till va att bilen var för mjuk, åkte -0,4 grader i camber, så fort man axxa så neg han så pass mycket att man skulle behöva legat på plus.. De man skulle behövt göra eller ja hade velat testa va att sätta folk på bagagelucka o ställa bakvagn efter de, bilen niger mera hö bak än vänster... Som sagt pratar rätt öppet om detta av egna erfarenheter, sen om de e nå bra tips eller ej får du tolka själv.
Folk får gärna fylla på för ja e väldigt intresserad av detta också då racebilen ska gå med dragracing coilisar i år osv
Folk får gärna fylla på för ja e väldigt intresserad av detta också då racebilen ska gå med dragracing coilisar i år osv
Audi S2 2,5 liter - 800whp?
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
vet inte om du tänkt på de med bilarna lyfter vänster fram däck först, o när jag försökt lyfta en e30 så går de bara vänster bak, höger bak går fan inte o rubba, varför vet jag inte. Nu gäller inte detta bara e30 heller...Thörn wrote:Batteriet på höger?bilen niger mera hö bak än vänster
Men jag tror de e av dragningskraften som bilen niger mera bak inte pga att den e tyngre där...
Audi S2 2,5 liter - 800whp?
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
Vridningen i chassiet orsakas av det vridmoment motorn utvecklar. Om du vill få bort vridningen för att få maximal däckkontakt så kompenserar du detta med att justera hårdheten (bump) på stötdämparen alternativt kör med en hårdare fjäder. Är väl lite "trial and error" för att få det bra som gäller.Roobin wrote:De man skulle behövt göra eller ja hade velat testa va att sätta folk på bagagelucka o ställa bakvagn efter de, bilen niger mera hö bak än vänster...
Henrik Back
Jo men precis, de e lite de vi kommer testa i år, ställa rebound lite hårdare på höger möjligtvis...Henka. wrote:Vridningen i chassiet orsakas av det vridmoment motorn utvecklar. Om du vill få bort vridningen för att få maximal däckkontakt så kompenserar du detta med att justera hårdheten (bump) på stötdämparen alternativt kör med en hårdare fjäder. Är väl lite "trial and error" för att få det bra som gäller.Roobin wrote:De man skulle behövt göra eller ja hade velat testa va att sätta folk på bagagelucka o ställa bakvagn efter de, bilen niger mera hö bak än vänster...
Kanske ska göra som jänkarna o fixa en ramsne bil på en gång kanske

Audi S2 2,5 liter - 800whp?
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
Att ställa Rebound hårdare på höger skulle väl ge motsatt effekt om jag tänker rätt...Roobin wrote:Jo men precis, de e lite de vi kommer testa i år, ställa rebound lite hårdare på höger möjligtvis...Henka. wrote:Vridningen i chassiet orsakas av det vridmoment motorn utvecklar. Om du vill få bort vridningen för att få maximal däckkontakt så kompenserar du detta med att justera hårdheten (bump) på stötdämparen alternativt kör med en hårdare fjäder. Är väl lite "trial and error" för att få det bra som gäller.Roobin wrote:De man skulle behövt göra eller ja hade velat testa va att sätta folk på bagagelucka o ställa bakvagn efter de, bilen niger mera hö bak än vänster...
Kanske ska göra som jänkarna o fixa en ramsne bil på en gång kanske
Rebound = återfjädring
Och begränsar du den sidan som komprimeras mer att återfjädra lika fort som den andra så kommer den ju att "hänga" kvar i det läget längre också.
kommer att ställa toe som orginal, cambern får man börja med att ställa 0 eller lite +, sen får man göra några provstarter och se på däck spåren
E36 325 turbo 700whp+
http://www.garaget.org/m50_micke" onclick="window.open(this.href);return false;
07373375åttafem
Michael Kastari
http://www.garaget.org/m50_micke" onclick="window.open(this.href);return false;
07373375åttafem
Michael Kastari