Bäckis wrote:Vill du ha staken renoverad och veven fixad så säger du bara till. Inga stora pengar att ha ihop den där igen, så när du bara kommit över den värsta besvikelsen så hjälper jag dig ordna allt.
känns bra att ha er i ryggen. men den staken går nog inte att renovera =) det får bli en ny isf.
Last edited by Grefven on 01 Apr 2010, 01:55, edited 1 time in total.
Grefven wrote:insidan av överfallet gapade millimetrar och utsidan låg an. skruvarna var som bananer och de satt inte alls hårt. lagerhalvorna hade snurrat över varandra och var sammansvetsade till ett 3/4 lager istället för två halvor.
Var det draget med rätt moment? Har kört ett antal vevlager haverier och skruvarna har aldrig varit lösa efteråt fastän lagren har snurrat och lagt sig på varandra och stakarna alldeles blåa från värmen.
Grefven wrote:insidan av överfallet gapade millimetrar och utsidan låg an. skruvarna var som bananer och de satt inte alls hårt. lagerhalvorna hade snurrat över varandra och var sammansvetsade till ett 3/4 lager istället för två halvor.
Var det draget med rätt moment? Har kört ett antal vevlager haverier och skruvarna har aldrig varit lösa efteråt fastän lagren har snurrat och lagt sig på varandra och stakarna alldeles blåa från värmen.
jag har inte själv satt ihop bottendelen. Min stake var i stort sett inte missfärgad alls. Så därför misstänker jag att det är staken som fallerat och dödat lagret och inte tvärt om.
Bäckis wrote:Jag förstår inte vad som hänt men öken är det.
Jag har löst gåtan Bäckman!! Någon har fått för sig att plocka ur 3,2ggr mera effekt och 3,5ggr mera vridmoment än Bmw M-division ursprungligen byggde den för med driftsäkerheten i behåll. Smart va!!
Ja men nu är det inte BMW som konstruerat eller kört fram stakarna. Teorin med att staken har falerat först är ju rimlig, men vanligt kan det ju inte vara?
Men eftersom allt annat är fräscht känns det jätte konstigt.
det är inte vanligt med pungvred heller. men en vacker dag lär man väl få det oxå om denna trend håller i sig.
en 2,3 liters 4a i grannbyn på 580hk har oxå haft fler identiska ras där de skyller på verdistaken. det är ett raceteam som kör banracing, nurburgring osv.