Bullens M3 Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Locked
Krillian

Post by Krillian »

Bäckis och ärtan ställer nog upp mer än vad man tror ;)

lycka till bullen. ser fram emot att se m3an i sommar nyvaxad å allt !
Kristian Svendsen

Tel: 0735008489

BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
Grefven

Post by Grefven »

Bäckis wrote:Vill du ha staken renoverad och veven fixad så säger du bara till. Inga stora pengar att ha ihop den där igen, så när du bara kommit över den värsta besvikelsen så hjälper jag dig ordna allt.

känns bra att ha er i ryggen. men den staken går nog inte att renovera =) det får bli en ny isf.
Last edited by Grefven on 01 Apr 2010, 01:55, edited 1 time in total.
Niklas Sandström

Post by Niklas Sandström »

Grefven wrote:insidan av överfallet gapade millimetrar och utsidan låg an. skruvarna var som bananer och de satt inte alls hårt. lagerhalvorna hade snurrat över varandra och var sammansvetsade till ett 3/4 lager istället för två halvor.

Var det draget med rätt moment? Har kört ett antal vevlager haverier och skruvarna har aldrig varit lösa efteråt fastän lagren har snurrat och lagt sig på varandra och stakarna alldeles blåa från värmen.
fulingbusen

Post by fulingbusen »

Äh, det är bara en bil! Sälj den till någon som orkar ge den den uppmärksamhet den förtjänar om motivationen tryter.
Grefven

Post by Grefven »

Niklas Sandström wrote:
Grefven wrote:insidan av överfallet gapade millimetrar och utsidan låg an. skruvarna var som bananer och de satt inte alls hårt. lagerhalvorna hade snurrat över varandra och var sammansvetsade till ett 3/4 lager istället för två halvor.

Var det draget med rätt moment? Har kört ett antal vevlager haverier och skruvarna har aldrig varit lösa efteråt fastän lagren har snurrat och lagt sig på varandra och stakarna alldeles blåa från värmen.

jag har inte själv satt ihop bottendelen. Min stake var i stort sett inte missfärgad alls. Så därför misstänker jag att det är staken som fallerat och dödat lagret och inte tvärt om.
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Det är draget med rätt moment. Jag förstår inte vad som hänt men öken är det.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
krokodilen

Post by krokodilen »

Bäckis wrote:Jag förstår inte vad som hänt men öken är det.

Jag har löst gåtan Bäckman!! Någon har fått för sig att plocka ur 3,2ggr mera effekt och 3,5ggr mera vridmoment än Bmw M-division ursprungligen byggde den för med driftsäkerheten i behåll. Smart va!! :wink:

Mvh Christer
Den som har mest grejer när han dör vinner!!
peppe
Moderator

Post by peppe »

Ja men nu är det inte BMW som konstruerat eller kört fram stakarna. Teorin med att staken har falerat först är ju rimlig, men vanligt kan det ju inte vara?

Men eftersom allt annat är fräscht känns det jätte konstigt.
Grefven

Post by Grefven »

det är inte vanligt med pungvred heller. men en vacker dag lär man väl få det oxå om denna trend håller i sig. :lol:

en 2,3 liters 4a i grannbyn på 580hk har oxå haft fler identiska ras där de skyller på verdistaken. det är ett raceteam som kör banracing, nurburgring osv.
Grefven

Post by Grefven »

jag har en plan. den ska ihop. blir lite ny spec när man ändå är i farten och handlar delar.
CrazyVikingsRacing

Post by CrazyVikingsRacing »

Grefven wrote:jag har en plan. den ska ihop. blir lite ny spec när man ändå är i farten och handlar delar.

Precis! Det är rätta takter :wink: . Det kostar att ligga på topp!

MVH
Pain is just temporary, glory last forever.

Jens Abrahamsson
0708323221
pelko

Post by pelko »

Grefven wrote:jag har en plan. den ska ihop. blir lite ny spec när man ändå är i farten och handlar delar.

Skönt att höra!
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
SoreuQ

Post by SoreuQ »

Helt rätt!
En sån här maskin kan man ju inte göra sig av med :)
Tommy Nauclér
BMW 325 Turbo - Powered by PPF
BMW 335D - Powered by Vtech
Hansa

Post by Hansa »

S14 hamnar på hyllan och ner i bilen hamnar en fläskig m50 pjäs? :lol:
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Grefven

Post by Grefven »

Hansa wrote:S14 hamnar på hyllan och ner i bilen hamnar en fläskig m50 pjäs? :lol:

nej.
micke999

Post by micke999 »

vad är de för smaskigt som ska hända då?
ms racing
Locked