325 TURBO@1,3 bar

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

Kul att de funkar!
Vart får du tag i dessa tändstift och pris? :)

Mvh
Uffe
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

De får du tag i var som helst i princip.
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

finns juh som sagt princip överallt och kostar typ 30 spencers.
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

wuffee wrote:Kul att de funkar!
Vart får du tag i dessa tändstift och pris? :)

Mvh
Uffe


NGK BP7ES finns på vilken res.delsfirma som hellst, tex mekonomen!
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

Då får jag ta mig en titt där.. tack tack


mvh
uffe
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

efter att triggergivaren varit lite väl närgången med triggerhjulet och okt på redigt med stryk så ville inte bilen starta...
förhoppningsvis går det bättre ikväll med ny givare :roll:

Om den går så blir d iaf att ut o gasa hela kvällen

suger i laddtrycksnerven :twisted:

att spinna i 120 kan inte vara nyttigt men fan så skoj :wink:
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

BP7ES är riktigt bra, körde en repa 1 - 5:an med mina Champion som satt i för att mappa låglast.

Den repan gick bra, men repan efter det då pratar vi små misständningar. Porslinet på dom smälte och blev lite hopp backe.

:)
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

Nu har man mappat om tändningen och det gjorde en jäkla skillnad! Riktigt med drag nu!

MEN jag verkar ha samma syndrom som peppe nu, med jäsande tryckslangar men ingen spec varmgång...

har aldrig ahft några sånna problem förut.
Funderade på om det kan ha o göra med att jag har lite kaxigare tändning så mer värme blir kvar i toppen. Förut fick jag aldrig upp tempen till normal, men nu är den där hela tiden utom när man är ute o åker lugnt. Om man gasar lite entusiastiskt så går tempen upp strax över normal och slkangarna blir ballonger...
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
User avatar
Dofilus
Posts: 310
Joined: 16 Mar 2006, 17:51
Location: Örebro

Post by Dofilus »

skönt att min gamla givare sitter på en riktig motor nu.
Firebird formula 400-71 BW480 Vipec v88, Cbr 1000rr-07
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

Dofilus wrote:skönt att min gamla givare sitter på en riktig motor nu.


Jag ska vårda den ömt!
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

körde 2 repor inatt..
Fin känsla att smiska folk på201 meter när motståndaren har fult fäste o man själv ligger o letar fäste med baken åkandes ått alla möjliga håll...
Ska försöka filma lite seriösa filmer nu som man kan lägga upp :wink:
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Problemet med övertrycket fick jag ju sådär pang bom. Typ då vi hade kapat lite soppa och började få skjuts på prylarna.

Det utvecklas lite värme då.
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

peppe wrote:Problemet med övertrycket fick jag ju sådär pang bom. Typ då vi hade kapat lite soppa och började få skjuts på prylarna.

Det utvecklas lite värme då.


Samma sak för mig, dock så höjde ju jag tändningen...
Min lösning på problemet var att flytta expansionskärlet högre upp, öppna luftskruven jag monterat på övre kylarslangen, så att ingen luft finns där... Bara o gasa... Om jag flyttar ner kärlet igen lägger sig luft i slangen och den blir ballong till slut...

Ikväll blir d mer gasa :twisted:
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
User avatar
PaparaZZi
Posts: 1340
Joined: 04 Dec 2005, 20:45
Location: Finland (oravais), (GÖTEBORG)

Post by PaparaZZi »

du kan ju filma ikväll då!
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

Nu är bilen mappad till 1,3 bar och går riktigt bra! I helgen blir det race, får se hur det går...
Förhoppningsvis har man slicks då...
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
User avatar
PBRacing
Posts: 613
Joined: 23 Nov 2005, 17:30
Location: Örebro

Post by PBRacing »

skönt att den funkar igen kalle :) när får man den dära utlovade provturen?? ;)
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

skurt wrote:
peppe wrote:Problemet med övertrycket fick jag ju sådär pang bom. Typ då vi hade kapat lite soppa och började få skjuts på prylarna.

Det utvecklas lite värme då.


Samma sak för mig, dock så höjde ju jag tändningen...
Min lösning på problemet var att flytta expansionskärlet högre upp, öppna luftskruven jag monterat på övre kylarslangen, så att ingen luft finns där... Bara o gasa... Om jag flyttar ner kärlet igen lägger sig luft i slangen och den blir ballong till slut...

Ikväll blir d mer gasa :twisted:
Har du nån bild på detta? :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Post Reply